De ce vrea Clujul să devină capitală cuturală europeană

De ce vrea Clujul să devină capitală cuturală europeană
Pentru a înţelege care sunt beneficiile pe care le va câştiga oraşul în urma obţinerii titlului de capitală culturală europeană, clujenii vor fi educaţi de pe acum cu privire la semnificaţiilor acestui statut. Oamenii trebuie să înţeleagă că municipiul Cluj-Napoca a intrat într-o competiţie puternică şi că este nevoie de sprijinul lor total pentru elaborarea unei strategii puternice, care să întreacă proiectele unor oraşe precum Timişoara, Iaşi, Alba Iulia sau Sfântu Gheorghe. În acest sens, o campanie outdoor puternică va împânzi Clujul, în perioada următoare, avertizează directorul Asociaţiei Cluj Capitală Culturală Europeană, Florin Moroşanu (foto).

Încă mai sunt foarte mulţi clujeni care nu fac distincţie între cele două evenimente majore care vor marca oraşul, respectiv "Cluj Capitala Europeană a Tineretului" şi "Cluj Capitala Culturală Europeană". Primul statut a fost deja obţinut, pentru anul 2015, urmând ca cel de-al doilea să vină spre Cluj (dacă va fi câştigat), în anul 2021. Pentru ca toţi clujenii să înţeleagă că în prezent se fac eforturi mari pentru elaborarea unei stategii puternice, care să aducă titlul de capitală culturală europeană la Cluj, Asociaţia care se ocupă de acest demers va demara o campanie outdoor puternică în perioada următoare. "Toţi clujenii ar trebui să aibă cât de cât idee despre demersul nostru şi chiar şi să înţeleagă care sunt beneficiile pe care le va aduce oraşului acest titlul de capitală culturală europeană. În sensul acesta, împreună cu partenerii noştri am elaborat o campanie outdoor pe care o vom demara în cel mai scurt timp. Vom împânzi oraşul cu panouri publicitare şi vom împărţi pliante. Aceste pliante vor explica diferenţa dintre cele două titluluri, Cluj Capitală Culturală Europeană şi Cluj Capitala Europeană a Tineretului, vor cuprinde detalii despre competiţia privind câştigarea titlului de capitală europeană culturală şi vor explica beneficiile pe care acest titlul le va aduce Clujului. Pregătim şi o serie de evenimente surpriză, împreună cu insituţiile de învăţământ clujene, astfel încât să-i putem aduce pe clujeni mai aproape de planul nostru", a spus Florin Moroşanu.

Şi cum acţiunile de informare şi conştientizare nu vor fi suficiente, Asociaţia Cluj Capitală Culturală Europeană va încerca să-i şi includă pe clujeni în demersul lor. "Ne-am gândit că cele mai multe lucruri le putem afla despre clujeni, despre aceste locuri, despre obiceiuri şi tradiţii, dacă ne consultăm cu oamenii, nu doar cu cei din oraş, ci şi cu cei din judeţ. Ca atare, vom avea şi un sondaj de opinie şi vom încerca să adunăm toate acele elemente importante şi definitorii ale Clujului, care pot fi incluse în strategia cu care vom putea câştiga titlul de capitală culturală", a spus Moroşanu. În continuare, acesta admite că vom întâmpina o concurenţă dificlă din partea unor oraşe precum Timişoara, de pildă, sau Sfântu Gheorghe, însă se arată încrezător că municipiul are avantaje care nu pot fi egalate de ceilalţi competitori. Infrastructura de cultură dar şi pleiada de evenimente tematice sunt principalele atuuri cu care alte oraşe nu se pot bucura. Majoritatea operatorilor culturali din Cluj sunt conectaţi la structuri similare din afara ţării, ceea ce este de asemenea un plus în această competiţie, a punctat Moroşanu.

Comenteaza