Foto Defrișări la Podul Porțelanului. Sălciile din jur, puse la pământ

Defrișări la Podul Porțelanului. Sălciile din jur, puse la pământ
Amenajările la podul de pest râul Someșul Mic se fac într-un ritm lent
Defrișări la Podul Porțelanului. Sălciile din jur, puse la pământ
Defrișări la Podul Porțelanului. Sălciile din jur, puse la pământ
Defrișări la Podul Porțelanului. Sălciile din jur, puse la pământ
Defrișări la Podul Porțelanului. Sălciile din jur, puse la pământ
Defrișări la Podul Porțelanului. Sălciile din jur, puse la pământ
Defrișări la Podul Porțelanului. Sălciile din jur, puse la pământ
Defrișări la Podul Porțelanului. Sălciile din jur, puse la pământ
Defrișări la Podul Porțelanului. Sălciile din jur, puse la pământ
Defrișări la Podul Porțelanului. Sălciile din jur, puse la pământ

Lucrările de la podul care unește zona industrială Clujana de cartierul Iris se desfășoară într-un ritm relativ lent, cu efective de câțiva oameni și cu un număr redus de utilaje. În schimb, ansamblul rezidențial și de birouri privat Riverside, de la capătul acestuia, e aproape gata.

După ce s-au executat lucrări la suprafața podului care va deveni pietonal, muncitorii au început să taie cu drujba sălciile din ambele părți ale acestuia. Conducătorii auto nemulțumiți de blocarea îndelungată a podului se plâng că lucrările se derulează mult prea încet.

“Se lucrează numai pe podul pietonal. La cel pentru mașini încă nici n-au început lucrările. Și încă nu a fost mutată nici conducta de gaz”, menționează un șofer. Podul s-a închis circulației din aprilie, în vederea continuării lucrărilor demarate și pentru siguranța traficului din zonă. Termenul de execuție a lucrărilor este prevăzut pentru 12 luni.

Traficul pietonal este deviat pe puntea amenajată peste estacada existentă, improvizație și criticată de cetățenii din zonă pentru că accesul cu cărucioarele la capătul podețului este foarte greu de realizat din cauza spațiului foarte îngust, ca și cel cu bicicleta de altfel. De altfel, pe puntea improvizată încap cu mare greutate doi pietoni care vin din sensuri opuse.

Traficul rutier a fost deviat pe următoarele trasee: pe partea nordică - Piața 1 Mai – strada Câmpul Pâinii – strada Bulgarilor – strada Fabricii – B-dul Muncii (pentru trafic greu) și traseul strada Paris – strada București și strada Paris – strada Răsăritului (pentru traficul ușor); pe partea sudică a podului – se poate circula pe traseele str. Nădășel – str. Oașului sau str. Alexandru Sahia – cartierul Iris

Proiectul de modernizare presupune construirea unui pod nou în amonte față de cel existent, la o distanță de 2 m față de acesta, care va avea două benzi de circulație și două trotuare. Lungimea noului pod va fi de 62 m și va avea trei deschideri.

Secțiunea transversală a podului va fi de 10,8m (7,8m lățime carosabilă, 2x1,2m lățime trotuare de acces și intervenție; 2 lise de parapete 2x0,3m). De asemenea, podul existent va fi reabilitat și consolidat, urmând să fie redat circulației pietonale și bicicliștilor.

Lucrările presupun înlocuirea suprastructurii de rezistență, secțiunea transversală a acestuia va fi de 6,9 m (circulație pietonală 2,5m; spațiu bicicliști 3,44 m; lisă trotuar amonte 0,48 m, lisă trotuar aval 0,48 m).

Lucrările presupun și modernizarea iluminatului public, prin montarea unor stâlpi noi care vor fi echipați cu corpuri de iluminat led. Lucrările sunt executate de societatea Diferit SRL, valoarea contractului fiind de 5,7 milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată.

 

Comenteaza