Dezbatere publică pentru modernizarea Pieței Mărăști: transport, zone verzi, locuire. Ce apare în loc de OMW şi Profi

Dezbatere publică pentru modernizarea Pieței Mărăști: transport, zone verzi, locuire. Ce apare în loc de OMW şi Profi

Primăria Cluj-Napoca supune dezbaterii publice proiectul de modernizare a Pieței Mărăști.

”În perioada 5 – 19 aprilie 2022 clujenii interesați au posibilitatea de a transmite propuneri, sugestii și observații cu privire la propunerea PUZ Reamenajare zona Piața Mărăști și a străzilor adicente, construire parking subteran. Propunerile pot fi trimise la adresa de mail registratura@primariaclujnapoca.ro sau pot fi depuse la sediul Primăriei de pe Calea Moților nr.7”.

Arhitecţii de la Planwerk au prezentat, anul trecut, regândirea centrului de cartier Mărăști, amenajarea acestuia în acord cu principiile dezvoltării urbane sustenabile, în vederea creşterii calităţii vieţii şi accesibilităţii tuturor categoriilor de utilizatori, în cadrul unei dezbateri publice organizate de CIIC - Centrul de Inovare și Imaginație Civică.

Zona de reglementare in suprafata de 11,4ha include Bvd. 21 Decembrie 1989 (parțial), Str. Fabricii (parțial), Aleea Bibliotecii, Strada Crinului, Strada Ciocîrliei, incinta Dorobanților 105. Zona de influență (se formulează recomandări pentru proiecte viitoare) cuprinde zona Aleea Bârsei, zona străzii Trotușului, latura de est a Aleii Bibliotecii, incinta Dorobanților 111.

Ce se propune pe fiecare arteră: 

Bulevardul 21 Decembrie 1989

se păstrează sensurile de circulație existente;
se elimină o bandă de circulație în direcția vest-est (în prezent utilizată ca parcare);
se introduc benzi dedicate transportului public și circulației velo, cele din urmă separate fizic față de circulația motorizată;
se reorganizează parcajele din profilul bulevardului (cu bretea dedicată), cu includerea stațiilor de încărcare pentru vehicule electrice;
se reorganizează și modernizează stațiile de transport public, atât la nivelul alveolelor de oprire, cât și la cel al construcțiilor aferente (copertine, chioșcuri, ticketing etc);
se reorganizează sensul giratoriu, inclusiv prin asigurarea accesului și evacuării unui parcaj subteran public propus în zona Aleii Bibliotecii;
se organizează standuri taxi (10 locuri);
se extind plantațiile de aliniament, cu păstrarea arborilor valoroși;
se accesibilizează și amenajează zona verde adiacentă bisericii Sf. Petru;
se reamenajează trotuarele, prin introducerea de plantații, mobilier urban, pavaje, iluminat public, diferite dotări.

Bulevardul Aurel Vlaicu

se păstrează sensurile de circulație existente;
se introduc benzi dedicate transportului public și circulației velo, cele din urmă separate fizic față de circulația motorizată;
se reorganizează parcajele din profilul bulevardului (cu bretea dedicată), cu includerea stațiilor de încărcare pentru vehicule electrice;
se reorganizează și modernizează stațiile de transport public, atât la nivelul alveolelor de oprire, cât și la cel al construcțiilor aferente (copertine, chioșcuri, ticketing etc);
se schimbă poziția stației Arte Plastice (spre vest), pentru fluidizarea circulației pe acest tronson;
se organizează standuri taxi (7 locuri);
se extind plantațiile de aliniament, cu păstrarea arborilor valoroși;
se lărgesc și reamenajează trotuarele, prin introducerea de plantații, mobilier urban, pavaje, iluminat public, diferite dotări.Str. Fabricii
se păstrează sensurile de circulație existente;
se introduc piste pentru biciclete, pe ambele laturi;
se reorganizează parcajele de pe latura de vest (prin dispunere paralel cu axul străzii);
se lărgesc și reamenajează trotuarele, prin introducerea de plantații, mobilier urban, pavaje, iluminat public, diferite dotări.

Aleea Bibliotecii
se păstrează sensurile de circulație existente, cu eliminarea unei benzi carosabile în direcția nord-sud;
se grupează benzile carosabile, în vederea îmbunătățirii accesului pietonal pe suprafața pieței;
se elimină locurile de parcare de pe latura vest;
se introduc piste pentru biciclete, în ambele sensuri de circulație;
se introduc plantații de aliniament pe ambele laturi ale zonei carosabile;
se propune realizarea unui parcaj subteran public cu o capacitate de cca. 280 locuri, cu acces și evacuare din sensul giratoriu;
se reamenajează scuarul verde, cu suplimentarea arborilor, introducerea de mobilier urban, zone de recreere și joacă;
se grupează cele trei puncte de acces în parkingul subteran într-un pavilion urban, care include o cafenea și pergole, oferind astfel umbră și adăpost la intemperii;

Strada Crinului
se organizează circulația cu sens unic în direcția sud-nord pe străzile Crinului și Iazului (între bd. 21 Decembrie – str. București, în tandem cu străzile Buftea și Gorunului, organizate în sens invers);
se introduc piste pentru biciclete în ambele sensuri de circulație;
se reorganizează parcajul la sol din apropierea intersecției cu bulevardul 21 Decembrie 1989

Strada Ciocârliei

se păstrează sensurile de circulație existente (sens unic est-vest, dublu sens în zona intersecției cu str. Fabricii);
se introduce o pistă pentru biciclete în direcția opusă circulației motorizate (vest-est);
se introduc locuri de parcare (paralel cu axul străzii). În concluzie, la nivelul străzilor studiate, se obține o re-echilibrare a ponderii modale (modal split) în cadrul profilelor transversale, prin reducerea componentei motorizate, în favoarea pietonilor, a bicicletelor și a transportului public.

Comenteaza