DHL îşi deschide sediu la aeroport

DHL îşi deschide sediu la aeroport
Grupul german de curierat DHL inaugurează, miercuri, un centru logistic pe Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj.

Centrul va fi similar celui de la Otopeni, care va permite sortarea mărfii imediat după sosirea acesteia în aeroport. Aceasta va conduce la îmbunătăţirea timpului de livrare cu cel puţin o oră. Strategia DHL în România va urmări dezvoltarea segmentului companiilor mici şi mijlocii, ce reprezintă 80% din cei 5.000 de clienţi.

"La Cluj, DHL operează cu o aeronavă de tip SAAB SF 340. Zborurile sunt zilnice, de luni până vineri, unul inbound şi unul outbound. Intenţionăm să deschidem noul centru operaţional în trimestrul al doilea", declara anul trecut, pentru ZIUA de CLUJ, Luana Dumitrescu, brand communication manager al DHL România. De la Cluj sunt deservite judeţele Satu Mare, Mureş, Sibiu, Bistriţa Năsăud.

DHL are o experienţă de peste 20 de ani pe piaţa din România, 500 de angajaţi, operează cu trei aeronave, deţine o flotă de 200 de maşini, trei aeronave Boeing 757 de 31 de tone şi are 42 de locaţii în cele mai importante oraşe. La nivel global, compania cu sediul la Bonn (Germania) operează în 220 de ţări şi teritorii, pe 500 de aeroporturi, dispune de 260 de aeronave şi de 29.500 de maşini. Acţionarul său majoritar este Deutsche Post DHL, consorţiu care a generat în 2011 venituri de 53 de miliarde de euro în 2011.

DHL este o companie de curierat internaţional înfiinţată în 1969. Numele ei vine de la iniţialele celor trei fondatori: Adrian Dalsey, Larry Hillblom şi Robert Lynn. În 2003, Deutsche Post şi-a reunit activităţile de curierat expres şi logistică sub o singură marcă, DHL. Printre acestea se numără Exel, Deutsche Post Euro Express, Danzas, Air Express International. În 2008, DHL a cumpărat compania de curierat rapid Cargus, pentru 50 de milioane de euro, ce deţinea în 2007 o cotă de 25% pe piaţa din România.

Fuziune eşuată între giganţi

Liderul mondial al coletăriei, compania americană United Parcel Service (UPS), a renunţat anul trecut la oferta sa de 5,1 miliarde de euro pentru preluarea TNT Express (Olanda) deoarece autorităţile europene de reglementare au refuzat să îşi dea acordul asupra tranzacţiei, conform Bursa. UPS urma să plătească TNT despăgubiri de 200 de milioane de euro pentru ieşirea din afacere. Tranzacţia i-ar fi adus UPS în Europa o cotă similară cu cea a DHL. În martie 2012, UPS a decis să cumpere TNT pentru 9,50 euro/acţiune, după ce şi-a majorat oferta precedentă, de 9 euro.

Comenteaza