Diferit vrea tot: de la asfaltul din Cluj, la zăpada de pe drumurile naţionale

Diferit vrea tot: de la asfaltul din Cluj, la zăpada de pe drumurile naţionale
Societatea “născută” din regia primăriei clujene şi-a asigurat contractul de deszăpezire a drumurile din Cluj, cel puţin pentru iarna acesta.

Firma care a câştigat în 2009 un contract gras de la administraţia locală clujeană pentru asfaltarea şi întreţinerea străzilor din nunicipiul Cluj-Napoca a câştigat şi contracte de câteva zeci de milioane de lei pentru deszăpezirea drumurilor naţionale.

Diferit a bătut palma pentru deszăpezirea Autostrăzii Transilvania, dar şi a drumurilor naţionale din Maramureş. De asemenea, a câştigat deszăpezirea drumurilor naţionale din Cluj în această iarnă şi se bate şi pentru cele din Alba, Satu Mare şi Bistriţa, formulând contestaţii la procedura lansată în acest sens. Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, Dan Şova a declarat, la Cluj că niciun drum din Regionala Cluj nu va rămâne deszăpezit în această iarnă, chiar dacă procedura lansată a fost contestată. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a lansat achiziţii de urgenţă pentru a rezolva deszăpezirea, acolo unde există probleme şi contestaţii, şi a încheiat contacte valabile doar pentru sezonul rece 2013-2014.

CNADNR a scos la licitaţie la final de 2012 un contact pe doi ani pentru întretinerea curenta a drumurilor nationale aferente Regionalei de Drumuri Cluj. Aici au intrat Autostrada A3 şi drumurile naţionale din Cluj, Bistriţa, Oradea, Alba, Satu Mare, Maramureş şi Sălaj. Acest contract cadru a fost estimat la 162 de milioane de lei. Potrivit directorul Regionalei de Drumuri Cluj, Eugen Cecan, drumurile naţionale din subordinea instituţiei pe care o coordonează vor fi deszăpezite, cea mai mare parte şi iarna aceasta, de Diferit. În urma unor atribuiri în regim de urgenţă, având în vedere că în urma licitaţiei organizate de CNADNR s-au depus contestaţii, iar Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) a cerut reluarea licitaţiei în cazul a mai multor loturi.

„În urma licitaţiei din 2012, Diferit se va ocupa de deszăpezirea Autostrăzii Transilvania, de secţia Drumuri Naţionale Baia Mare şi, iarna aceasta, pe urgenţă, de drumurile naţionale Cluj şi Alba. Societatea a contestat procedura şi pe alte loturi licitate pe regionale Cluj, pe unele dintre acestea CNSC a decis reevaluare de oferte sau reluarea procedurii. Urmează ca cei din comisia Companiei Naţionale să facă reevaluările. Cert este că pentru iarna aceasta deszăpezirea pe Regionala Cluj este acoperită", a declarat Cecan.

Contractele adjudicate de Diferit se ridică la câteva zeci de milioane de lei. De asemenea societate a mai câştigat şi contracte pentru covoare asfaltice pe drumuri naţionale, tot de la Regionala de Drumuri Cluj în valoare de 10 milioane de lei. Diferit este o cunoscută „abonată" la banul public. Aceasta are un contract, din 2009, intrat în vigoare începând cu 2010, pentru modernizarea şi întreţinerea arterelor din Cluj-Napoca, pe patru ani, de 400 de milioane de lei.

Societatea s-a născut în 2001, după ce Regia Autonomă a Domeniului Public, condusă la acea vreme de fostul consilier judeţean PSD Liviu Medrea, a scos la vânzare o serie de active la iniţiativa fostului primar Gheorghe Funar. Proprietarul societăţii este un fost inginer din cadrul RADP, Nicolae Petri, care controlează societatea alături de soţia sa. Din 2004 până în 2007, Petri a încasat de la Primăria Cluj-Napoca peste 20 de milioane de lei. Potrivit datelor de la Registrul Comerţului, administratorul societăţii este Grigore Vădean.

 

 

Comenteaza