Două proiecte cruciale pentru traficul din Cluj, pe masa consilierilor locali. În DECEMBRIE

Două proiecte cruciale pentru traficul din Cluj, pe masa consilierilor locali. În DECEMBRIE

Două proiecte menite să decongestioneze traficul auto din municipiul Cluj-Napoca vor figura pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local (CL) din decembrie. 

"Lărgirea de la Fabrica de Bere și studiul de fezabilitate pentru pasajul din cartierul Mărăști intră în ședința CL din decembrie", a spus edilul Clujului, Emil Boc, la ZIUA LIVE. 

Pasaj subteran în Mărăşti, traversabil în 60 de secunde

Pasajul subteran din zona sensului giratoriu Mărăști va fi cuprins între Biserica Sf. Petru și Podul Aurel Vlaicu, din zona cinematografului Mărăști. La suprafață vor fi amenajate benzi dedicate pentru transportul în comun, piste de biciclete, se vor planta arbori și se va extinde spațiul pietonal. De asemenea, iluminatul public va fi modernizat, cu tehnologie led.

"Pot să vă spun doar o concluzie: se propune ca pasajul să fie subteran, pe unde să intre şi să iasă maşinile, iar la suprafaţă să circule doar mijloacele de transport în comun, bicicliştii şi să fie spaţii deschise pentru pietoni. Dacă pentru traversarea sensului din Mărăşti e nevoie astăzi de 600 de secunde (5 minute), se va ajunge la doar 60 de secunde (1 minut) după implementarea proiectului pregătit de administraţia locală, conform proiectanţilor", declara edilul Clujului, Emil Boc, în decembrie 2018. 

Cum se va decongestiona traficul de pe "coloana vertebrală" a Clujului

Cel mai provocator proiect al municipalităţii a fost prezentat în faţa clujenilor, la final de mai 2019. Este vorba despre lărgirea străzilor Calea Moţilor – Calea Mănăştur, Uzinei şi Mărginaşă şi implementarea pe axa Est – Vest a benzilor dedicate mijloacelor de transport în comun. Primarul Emil Boc nu este însă de acord cu propunerile proiectanţilor.

Calea Moţilor – Calea Mănăştur ar urma să fie lărgite la cinci benzi de circulaţie (trei auto şi două de autobuz, cu lăţimi minime de 2,9 m, respectiv 3,15 m), iar trotuarele îngustate (până la lăţimi minime de 2,3 m, spaţiu care va include şi alveole cu arbori). Pe benzile dedicate vor putea circula biciclete, aşa cum se întâmplă deja în alte zone din oraş, iar proiectul prevede mutarea unor staţii de autobuz, precum este cazul celei din proximitatea Universităţii de Științe Agricole și Medicină Veterinară (USAMV).

Strada Mărginaşă va fi lărgită la trei benzi spre ieşirea pe Moţilor şi va avea un trotuar îngust pe o parte. De asemenea, se va realiza o străpungere de pe Calea Mănăştur înspre str. Uzinei Electrice. Intersecţiile vor beneficia de semaforizare inteligentă, care să prioritizeze punerea în mişcare a mijloacelor de transport în comun.

Pentru realizarea acestor propuneri este nevoie de demolarea unor case şi o serie de exproprieri, estimate la 9,8 milioane de lei (circa 2 milioane de euro). Valoarea totală a investiţiei este estimate la 47,5 milioane de lei, adică 10 milioane de euro.

Deşi realizat după tema de proiectare din caietul de sarcini al licitaţiei publice, proiectul nu a fost pe gustul primarului. Proiectul prezentat în cadrul dezbaterii publice nu este însă cel final. Mai multe detalii, AICI!

Ce se mai aude de pasajul Tăietura Turcului

Pasajul de pe Tăietura Turcului ar urma să elimine blocajele de circulaţie pe traseul Tăietura Turcului - Corneliu Coposu (ieşirea spre Baciu). Investiția ar urma să fie făcută din fonduri europene. "Colaborăm cu CFR pentru acest proiect", a spus Boc. Mai multe, AICI!

Comenteaza