Două variante pentru regiile CJ

Două variante pentru regiile CJ
O comisie specială analizează strategii de viitor pentru RADJ şi RAADPP şi a identificat două posibile direcţii: comasarea sau reorganizarea prin reducerea de cheltuieli şi personal.
Regia Autonomă a Drumurilor Judeţene (RADJ) şi Regia Autonomă de Administrare a Domeniului Public şi Privat (RAADPP), ambele subordonate Consiliului Judeţean (CJ) Cluj, şi-ar putea pierde o bună parte dintre angajaţii cu funcţii de conducere. Consilierul judeţean PSD Mihaela Rozor, desemnată în comisia care analizează posibilitatea de comasare a acestor regii, consideră că întotdeauna va fi nevoie de o regie care să asigure lucrările de întreţinere a drumurilor judeţene. Însă, în forma actuală, RADJ nu are cum să mai reziste pe piaţă, dat fiind faptul că din cei 400 de angajaţi doar 100 şi ceva deţin funcţii de execuţie.

Comisia de analiză desemnată la nivelul CJ va decide în maximum trei săptămâni soarta celor două regii subordonate. “Ne-am întâlnit cu colegii în comisie, au fost convocaţi şi directorii RADJ şi RAADPP, am cerut acte contabile, organigramele, situaţia ultimelor lucrări angajate şi urmează să venim cu o propunere în faţa plenului”, a declarat, pentru ZIUA de CLUJ, consilierul PSD Mihaela Rozor. Ea a precizat că nu porneşte de la premisa că vreuna dintre regii ar trebui să dispară, însă pentru ca ele să poată deveni productive se impune o corecţie la capitolul personal.

“Sunt mai multe variante pe care le luăm în calcul, însă nu putem porni de la ideea că RADJ ar trebui să dispară în favoarea RAADPP, aşa cum se vehicula iniţial. Iar asta pentru că administraţia judeţeană va avea nevoie întotdeauna de RADJ, fie pentru deszăpeziri, fie pentru alte lucrări curente la drumurile judeţene. Totuşi, dacă ne dorim să păstrăm RADJ, evident că va trebui să lucrăm la organigramă. Pentru că nu se poate să ai 400 de angajaţi şi din ei doar 100 să deţină funcţii de execuţie. Este evident că nu ai cum să fii competitiv pe piaţă dacă ai obligaţia să asiguri salarii la atâta personal care nu produce nimic”, a apreciat Rozor.

Una dintre soluţiile avansate în comisia CJ se referă la posibilitatea ca din cele două regii să fie înfiinţată o structură complet nouă, care să asigure doar partea de lucrări la drumurile din judeţ, urmând ca partea de administrare, asigurată acum de RAADPP, să cadă în sarcina executivului CJ. O a doua variantă ar fi ca ambele regii să îşi păstreze forma actuală, dar cu o reducere drastică de cheltuieli şi de personal, astfel încât să devină competitive pe piaţă şi să îşi poată asigura veniturile. “Orice vom decide, va trebui să ţinem seama de oamenii care ar putea să îşi piardă locurile de muncă şi să încercăm să venim cu soluţii în acest sens”, a spus Mihaela Rozor.

Preşedintele CJ, Alin Tişe, a precizat că nu se grăbeşte să ia vreo decizie şi că speră ca la nivel de comisie soarta celor două regii să fie analizată cât se poate de amănunţit. “Scopul acestei reorganizări este acela de a înfiinţa o regie mult mai puternică, care să îşi poată permite fără probleme să plătească salariile angajaţilor. În prezent, RADJ are o structură extrem de stufoasă. Are contabili şi şefi şi la Gherla, şi la Dej. Nu mai putem funcţiona aşa. Acesta este şi motivul pentru care nu îşi permite să concureze la licitaţii cu alte firme de profil. Întotdeauna, RADJ va veni cu preţuri mult mai mari decât o firmă care are mult mai puţini angajaţi”, a spus Tişe.

În cazul în care nu se va găsi o soluţie viabilă, RADJ riscă falimentul, a avertizat Tişe. El a adăugat că nu are nimic împotrivă ca amândouă regiile să fie păstrate, dar asta ar însemna ca una dintre ele să moară, deoarece nu va mai avea din ce să se întreţină, întrucât nu va mai prinde lucrări.

Comenteaza