Drum cu un singur sens pentru banii Clujului

Drum cu un singur sens pentru banii Clujului
Societatea născută din regia primăriei clujene care şi-a asigurat deszăpezirea drumurile din Cluj, cel puţin pentru iarna aceasta, a câştigat un nou contract, de 53 de milioane de lei.

Firma a câştigat în 2009 un contract substanţial de la administraţia locală pentru asfaltarea şi întreţinerea străzilor din municipiul Cluj-Napoca, dar şi contracte de câteva zeci de milioane de lei pentru deszăpezirea drumurilor naţionale şi a Autostrăzii Transilvania. Diferit va reabilita, în următorul un an şi jumătate, străzile de pe traseul liniei de tramvai plus Calea Baciului, în baza unui nou contract cu primăria.

Licitaţia pentru modernizarea tramei stradale de acces la zona industrială a fost adjudecată societăţii Diferit pentru 53 de milioane de lei, potrivit unui anunţ făcut ieri de către Biroul mass-media al municipalităţii. Este vorba despre un contract în cadrul unui proiect al administraţiei locale clujene finanţat din bani europeni, în valoare de 90,6 milioane de lei, cu durată de implementare de 31 de luni, care a început să curgă de la finalul lui 2012, când s-a semnat actul de finanţare.

Diferit trebuie să modernizeze în următoarele 18 luni carosabilul şi trotuarele de pe străzile Primăverii, Plopilor, Splaiul Independenţei, Emil Isac, G. Bariţiu, Horea, I. L. Caragiale, Căii Ferate, Decebal, Oaşului, Decebal, Oaşului, Bd. Muncii, Cpt. Grigore Ignat, Regele Ferdinand şi Calea Baciului. Societatea clujeană a ofertat la licitaţia primăriei în acelaşi tandem în care deţine şi contractul pentru modernizarea şi întreţinerea străzilor din Cluj-Napoca, adjudecat în 2009, început în 2010, pe patru ani şi peste 400 de milioane de lei.

În cadrul aceluiaşi proiect de modernizare a tramei stradale de acces în zona industrială au mai fost licitate şi lucrările de reabilitare a patru poduri de pe traseul tramvaiului (peste Valea Chintăului, Nadăş, canalul Morii şi Podul Horea), contract câştigat de ARL Cluj (Strabag), pentru 6,2 milioane de lei şi un termen de execuţie de şase luni.

Diferit a câştigat contractul cu primăria în defavoarea unor societăţi controlate de milionarii-constructori din Bucureşti (Construcţii Erbaşu - 53,5 milioane de lei), de gruparea clujeană Aşchilean - Gânscă (Nordconforest - 57,9 milioane) sau de grupul francez Vinci (Viarom Construct - 58,1 milioane). Ofertele Napoca, ARL (Strabag) şi Imob Lux Construct au fost respinse deoarece "nu au îndeplinit cerinţele caietului de sarcini (nu au prezentat prin propunerea tehnică fişele tehnice completate - mobilier urban, stâlpi de iluminat stradal şi calcul luminotehnic - cerinţă obligatorie a caietului de sarcini)", a precizat Biroul mass-media al primăriei.

Societatea Diferit a fost înfiinţată în 2001, după ce Regia Autonomă a Domeniului Public (RADP), condusă la acea vreme de fostul consilier judeţean PSD Liviu Medrea, a scos la vânzare o serie de active la iniţiativa fostului primar Gheorghe Funar. Proprietarul societăţii este un fost inginer din cadrul RADP, Nicolae Petri, cel care controlează compania alături de soţia sa. Din 2004 până în 2007, Diferit a încasat de la Primăria Cluj-Napoca peste 20 de milioane de lei. Potrivit datelor de la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, administratorul societăţii este Grigore Vădean.

Diferit a bătut palma cu Compania Naţională pentru Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) pentru deszăpezirea Autostrăzii Transilvania (A3), dar şi a drumurilor naţionale din judeţul Maramureş. De asemenea, a câştigat deszăpezirea drumurilor naţionale din Cluj în această iarnă şi se bate şi pentru cele din judeţele Alba, Satu Mare şi Bistriţa Năsăud, formulând contestaţii la procedura lansată în acest sens. CNADNR a scos la licitaţie, la final de 2012, un contract pe doi ani pentru întreţinerea curentă a drumurilor naţionale aferente Direcţiei Regionalei de Drumuri ;I Poduri (DRDP) Cluj. Aici au intrat A3 şi drumurile naţionale din Cluj, Bistriţa, Bihor, Alba, Satu Mare, Maramureş şi Sălaj.

Acest contract cadru a fost estimat la 162 de milioane de lei. Potrivit directorului DRDP Cluj, Eugen Cecan, cea mai mare parte a drumurilor naţionale din subordinea instituţiei pe care o coordonează vor fi deszăpezite în această iarnă de Diferit. Aceasta deoarece s-au făcut atribuiri în regim de urgenţă pentru a nu exista probleme cu zăpada, având în vedere că în urma licitaţiei organizate de CNADNR s-au depus contestaţii, iar Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor a cerut reluarea licitaţiei în cazul a mai multor loturi.

Contractele adjudicate de Diferit se ridică la câteva zeci de milioane de lei. De asemenea, societatea a mai câştigat şi contracte pentru covoare asfaltice pe drumuri naţionale, tot de la Regionala de Drumuri Cluj în valoare de 10 milioane de lei. Diferit este o cunoscută abonată la banul public. Aceasta are un contract, din 2009, intrat în vigoare începând cu 2010, pentru modernizarea şi întreţinerea arterelor din Cluj-Napoca, pe patru ani, de 400 de milioane de lei. A luat bani, câteva zeci de milioane de lei şi pe contractul pentru consolidări pe centura Vâlcele-Apahida.

Etichete
Comenteaza