Drum "de hârtie" pe patru benzi şi asfalt prospăt pe cel puţin o arteră de intrare în oraş

Drum
Bugetul administraţiei de la capitolul străzi, conform ultimei rectificări de buget, a fost de peste 200 de milioane de lei.

Infrastructură capacitată la patru benzi pentru insula de afaceri gândită de Primărie pe Dealul Lomb şi lucrări de modernizare pe arterele din zona Parcului Central şi a stadionului Cluj Arena sau pe cele din zona pieţei Mihai Viteazul sunt câteva dintre proiectele de infrastructură cuprinse în bugetul local.

Consilierii locali au aprobat la şedinţa ordinară din luna februarie o viziune nouă pentru legarea de oraş a centrelor de afaceri pe care administraţia le plănuieşte pe Dealul Lomb, „Tetarom cel mic" şi „Holywood-ul pitic". În cazul drumului de acces spre cele aproximativ 20 de hectare pe care urmează să se dezvolte cele două proiecte, municipalitatea a prevăzut un drum cu o lăţime de 25 de metri - patru benzi de circulaţie, spaţii verzi alternate cu spaţii de parcare, spaţiu verde şi trotuare. Drumurile interioare au fost capacitate la 9 metri (din care cele două trotuare au câte un metru). Direcţia Tehnică a iniţiat a obţinut deja, în ianurie, un certificat de urbanism pentru documentaţia tehnică în vedrea obţinerii autorizaţiei de construire pentru reţeaua de drumuri din zona Lomb. Ambele proiecte pe care Primăria vrea să le dezvolte aici sunt gândite pe fonduri europene. În cazul „Holywoodului pitic", acesta este în stadiul de evaluare a ofertelor pentru proiectare şi execuţie, instituţia estimând că în 2013 acest centru ar putea să intre în şantier. În cazul celuilalt proiect, pe modulul parcului industrial Tetarom al Consiliului Judeţean, municipalitatea trebuie să semeneze contractul de finanţare, după care poate demara licitaţia de execuţie.

Tot în ianuarie, Direcţia Tehnică a primit alte 12 certificate de urbanism pentru modernizarea unor artere din oraş. Este vorba despre infrastructura din zona stadionului Cluj Arena şi a şantierului de la Polivalentă (arterele aleea Stadionului şi Uzinei Electrice, prima dintre acestea urmând să devină pietonală, dacă se respectă Planul Urbanistic Zonal). În cazul respectivelor străzi modernizarea se va face după finalizarea şantierului de la polivalentă, aşa cum au explicat oficialii Primăriei. În plan mai sunt şi modernizări ale arterelor din zona parcului central (Arany Janos, Cişmigiu) dar şi artere din zona pieţei Mihai Viteazul sau a pieţei gării - Albert Einstein, Dacia, Caracal. De asemenea, pe lista de interes este şi strada Bisericii Ortodoxe.

Deocamdată, administraţia nu a pus la punct planul de bătaie pentru modernizarea străzilor pe anul acesta. Mai întâi este nevoie de aprobarea bugetului local, pentru a se şti suma care revine pentru străzi. „Exista străzi pentru care au fost incluse în lista de investiţii de anul trecut şi nu au mai fost modernizate", a explicat liderul consilierilor PDL, Radu Moisin. Acesta declara în ianuarie că bugetul pentru proiectele noi de modernizare a arterelor din oraş este insuficient ca Primăria să poată da curs tuturor cererilor. Mai mult, în cazul marilor artere de intrare şi ieşire din oraş, lucrările de asfaltare trebuie corelate cu cele de la reţelele - apă sau gaz. „Din acest motiv nu am putut asfalta Calea Turzii în ultimii doi ani, aşa cum ne-am propus. Pe bugetul de investiţii de anul trecut am reuşit să asfaltăm Oaşului, Borhanci şi Bună Ziua. Pe bugetul de anul acesta mi-aş dori să continuăm programele de asfaltare a aleilor dintre blocuri, unde mai este de lucru. Ne dorim asfalt pe cel puţin o arteră de intrare în oraş. Calea Turzii este un candidat pe bugetul de anul acesta. Vom analiza situaţia. În 2012, circa 70 de milioane de lei au mers către lucrările de asfaltare, iar alte 30 de milioane de lei pentru programele de asfaltare a aleilor dintre blcouri", a declarat consilierul.

Tot anul acesta, Primăria a anunţat că se va implica cu lucrări de refacere a carosabilului în zona Făget - Valea Gârbăului spre locaţia unde s-a anunţat că vor avea loc festivalurile Peninsula şi Delahoya, dar şi spre viitorul parc sportiv din zona Cartodromului din cartierul Gheorgheni. Alte promisiuni făcute de administraţie se referă la asflatarea unor artere către noile extensii ale oraşului, de axemplu artera Romul Ladea sau strada Antonio Gaudi. De asemenea, tot la începutul anului, consilierii locali au cerut primăriei să execute lucrări de întreţinere în zona Bună Ziua, mai precis pe strada Mozart, o bună bucată din aceasta aparţinând domeniului public.

Drumul din Făget sau infrastructura de pe ruta liniei de tramvai, Calea Baciului sunt artere pentru care primăria are în plan obţinerea de finanţări europene din economiile Planului Integrat de Dezvoltare Urbană sau pe proiecte deja depuse. Anul trecut, capitolul legat de starea arterelor din oraş a fost cel pe care clujenii l-au adus în atenţie anul trecut, odată cu adoptarea bugetului municipiului. Oamenii au cerut asfalt şi străzi demne de un oraş de cinci stele, nu vălurite ori pline de cratere.

Comenteaza