După 25 de ani, Clujul scapă de staţiile de autobuz comuniste din Piaţa Gării şi de la Expo Transilvania

După 25 de ani, Clujul scapă de staţiile de autobuz comuniste din Piaţa Gării şi de la Expo Transilvania

Primăria Cluj-Napoca va demola cele două staţii de autobuz care nu au mai fost modernizate din anii '90, urmând ca în locul acestora să fie construite staţii moderne.

Consilierii locali vor vota joi, 31 octombrie, două proiecte care prevăd demolarea staţiilor de transport în comun din Piaţa Gării, colţ cu strada Craiovei, respectiv de pe strada Aurel Vlaicu -  Siretului.

Stația de la Expo Transilvania, constând într-o construcție cu structură metalică, este dotată cu chioșcuri pentru vânzare bilete, comerț și alimentație publică, în suprafață de 200 mp. Spaţiul a fost concesionat, în 1994, firmei SC DO-RE-DO SRL în vederea construirii unei stații de transport în comun multifuncționale. Primăria a decis, în 2017,  încetarea contractului de concesiune, fără posibilitate de prelungire, imobilul fiind preluat în proprietatea privată a Municipiului Cluj-Napoca.

„În vederea finanțării proiectelor de transport urban, în cadrul Programului Operațional pentru Dezvoltare Regională 2014-2020, a fost elaborat planul de mobilitate urbană durabilă Cluj-Napoca, care urmărește crearea unui sistem de transport durabil. Sub aspectul viziunii urbanistice, este necesară o recâștigare a spațiului public, prin regândirea stațiilor de transport în comun, adaptarea la nevoile comunității (inclusiv la nevoile individuale ale persoanelor cu mobilitate redusă), realizarea unui design conceptual la polus opus al opțiunii strict utilitaristice ce a predominat în anii ’90 când au fost realizate”, se arată în referatul ce însoţeşte proiectul de hotărâre .

Staţia de pe Aurel Vlaicu, cu o suprafaţă de 65 mp a fost concesionată de aceeaşi firmă, tot în 1994, contract care a încetat la rândul său în 2017, terenul fiind preluat de Primărie. 

Compania de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca are în vedere modernizarea a 87 de staţii de autobuz şi alinierea acestora la standarde internaţionale în domeniu, se mai arată în referatul de aprobare a HCL.

“Calitatea punctelor de oprire și a zonelor de așteptare ale transportului public este foarte importantă pentru păstrarea călătorilor și pentru atragerea de noi călători, astfel, pentru atingerea acestor aspecte, Compania de Transport Public a elaborat proiectul «Modernizarea și extinderea sistemului ed transport public în zona metropolitană Cluj – etapa I», proiect care include și modernizarea a 87 de stații de transport public călători existente în municipiul Cluj-Napoca și alinierea acestora la standard international în domeniu”.

CTP arată că este necesară modernizarea construcțiilor existente și precizează că automatele sistem ticketing cu copertine, bănci și coșuri de gunoi sunt amplasate în afara terenurilor concesionate.

Comenteaza