După Nodul N, noi restricţii de circulaţie pe un pod în Mărăşti

După Nodul N, noi restricţii de circulaţie pe un pod în Mărăşti

Lucrările la suprastructura Podului Fabricii din Cluj-Napoca au demarat luni, 18 martie.  Conform municipalităţii, pe durata executării lucrărilor, traficul va fi restricţionat la două benzi de circulaţie (câte una pe sens). Lucrările vor fi încheiate în noiembrie. Va fi asigurată şi circulaţia pietonală.

Lucrările la podul Fabricii au debutat în august 2018, iar în primă etapă a proiectului de modernizare s-a lucrat la infrastructura podului, urmând ca în etapa a doua să se facă lucrări la suprastructura podului. 

Executantul lucrărilor este Antrepriza Reparații și Lucrări, care a câștigat și contractul de pietonalizare a laturii de vest a Pieței Unirii, după planurile arhitecților de la Planwerk. Valoarea investiţiei este de 13,7 milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată (TVA), bani de la bugetul local. Termen de execuție: 16 luni de la data ordinului de începere a lucrărilor.

Principalele lucrări propuse:

Infrastructură: reparații prin camășuire a stâlpilor și riglelor pilelor, consolidări prin lărgirea stâlpilor pilelor, amenajarea parcărilor pe ambele părți ale podului

Suprastructură: reparații ale grinzilor fâșii cu goluri care prezintă degradări, înlocuirea grinzilor degradate cu grinzi noi, realizarea unei plăci de suprabetonare, hidroizolație, refacerea trotuarelor, așternerea straturilor căii pe pod și pe trotuare, montare panouri fonoabsorbante cu plexiglas.

La finalul lucrării, carosabilul va avea 4 benzi x 3,5m lățime şi trotuarul pietonal 2 buc. x 1,9m lățime. Iluminatul public va fi modernizat: se vor monta corpuri noi de iluminat cu led amplasate pe stâlpii existenți. 

Podul N, modernizat după 70 de ani

Podul de la capătul Mănășturului, una dintre principalele căi de acces în Cluj-Napoca dinspre Oradea, care asigură legătura între cartierele Grigorescu și Mănăștur, va fi modernizat până la finele anului. Lucrările au început în 18 februarie şi se vor efectua sub trafic. Investiţia se ridică la 1,1 milioane de lei, iar termenul de execuţie este de nouă luni. Restricţiile auto impuse şantier dau bătăi de cap şoferilor. Coloanele de maşini se întind până în Floreşti, iar conducătorii auto sunt de părere că şantierul ar trebui mutat pe timp de noapte. Podul nu a mai fost modernizat de 70 de ani. Mai multe detalii, AICI! 

Comenteaza