Emil Boc, la TNL Tech Hub - Smart Administration: "Obiectivul nostru este să devenim o primărie fără hârtii"

Emil Boc, la TNL Tech Hub - Smart Administration: "Obiectivul nostru este să devenim o primărie fără hârtii"
| Foto: Facebook/ Emil Boc

Primarul Municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, invitat la o conferință pe tema administrației smart, a prezentat modele de bune practici în materie de smart city, implementate sau în curs de implementare la Cluj.

"Avansul tehnologic este fără precedent, iar viteza de evoluţie a tehnologiei este uluitoare. Acest avans a modificat substanţial nu numai decalajul dintre tineri şi părinţi, dar şi dintre tineri şi cei ce iau decizii publice. Deciziile publice nu vin în întâmpinarea aşteptărilor tinerilor. La Cluj, am implementat soluţii de smart governance şi smart mobility, iar obiectivul nostru este să devenim o primărie fără hârtii.

Avem deja 76 de proceduri digitale, folosim semnătura electronică şi vom implementa în curând un funcţionar virtual, care să lucreze 24 de ore, 7 zile pe săptămână. Am construit piste pentru biciclete, am implementat un sistem de transport al elevilor care degrevează traficul, avem 42 de autobuze electice iar până în 2025 vrem ca toate autobuzele din oraş să fie electrice. În acest context, acţiunile prin care daţi şanse tinerilor sunt bune şi pentru România şi pentru Partidul Naţional Liberal. A conta pe tineri astăzi înseamnă a paria pe cartea câştigătoare", a declarat Boc.

Primarul Emil Boc, invitat la evenimentul anual TNL TECH HUB - Smart Administration a făcut referire la următoarele aspecte:

    • Consiliul Consultativ de Antreprenoriat, Inovare si IT ( ECO System Not EGO System);
    • Demararea proiectului de realizare a Metroului și a Trenului metropolitan;
    • Existenta la Cluj -Napoca a 76 de proceduri digitale si aplicatii ale tehnologiei in relația administrație - cetățean;
    • Antonia : primul funcționar public virtual; deja proceseaza 90 de cereri administrative;
    • Achiziționarea primelor autobuze electrice pentru transportul în comun ( 42, in prezent)
    • Implementarea proiectului “ Autobuze școlare pentru elevi”;
    • Eliberarea online a Certificatelor de Urbanism si a altor documente administrative;
    • Implementarea primului proces de bugetarea participativa online;
    • Aplicația My CLUJ: deja peste 20.000 de utilizatori pentru sesizari;
    • Aplicatie pentru identificarea locurilor libere de parcare in parcarile cu bariera din oraș;
    • Plata online a impozitelor si taxelor locale;
    • Planificarea online a căsătoriilor ;
    • Planificarea online pentru eliberare buletine;
    • Panouri cu ora de sosire in statie a autobuzelor;
    • Plata prin sms și prin alte proceduri digitale a biletelor de transport in comun;
    • Prioritizarea transportului în comun prin linii dedicate;
    • Stații de încărcare pentru mașini electrice;
    • Sistemul de bike-sharing;
    • Acordarea de stimulente pentru clădirile verzi.

Comenteaza