Eșecul benzii dedicate. Prelungirea se amână

Eșecul benzii dedicate. Prelungirea se amână
Eșecul benzii dedicate. Prelungirea se amână

Primăria se pregătea să implementeze banda dedicată și pe strada Moților, dar, pentru moment, s-a dat bătută.

 

Fix acum un an, Primăria făcea o extindere curajoasă a benzii dedicate mijloacelor de transport în comun. Pe Memorandumului și 21 Decembrie exista deja o asemenea bandă pe un fir, însă celălalt sens lansa multe provocări. Dar s-a trecut peste ele. Traficul general se desfășoară în aceleași condiții, însă viteza transportului public de la biserica Sf. Petru până la Primărie a crescut. Virajele pe străzi ca Paris sau Juliot Curie, dinspre bulevardul central, au fost interzise.


2018 a venit cu o altă provocare: prelungirea benzii și pe strada Moților, posibil și pe Calea Mănăștur. Primarul Emil Boc a mers până acolo încât a anunțat că proiectul se va implementa la final de august. Ei bine, suntem pe final de august și pe Moților nu sunt semne că s-ar marca benzi pentru bus.


”Specialiștii ne-au spus că nu se poate implementa banda dedicată pe Moților fără o lărgire în zona Fabricii de bere. Sunt implicații prea mari pentru străzile George Coșbuc și Mihai Eminescu, iar specialiștii spun că traficul se va sugruma la Fabrica de bere. Eu încă insist și cer găsirea unor soluții alternative, pentru că prioritizarea transportului public este extrem de importantă. Dar am înțeles că deocamdată ar exista consecințe prea grave și câștiguri prea puține”, a spus Boc.


Numai că lărgirea de la Fabrica de bere este o afacere de durată. Lucrurile nu se amână din august până în octombrie, ci din 2018 până cine știe când. Primăria a lansat în luna iulie o licitație pentru realizarea planului urbanistic zonal, a studiului de fezabilitate, a documentație de avizare a lucrărilor de intervenție și a studiului de circulație pentru Calea Moților - Calea Mănăștur - strada Uzinei Electrice - strada Mărginașă. Proiectul gândit încă de anul trecut de municipalitate prevede lărgirea - prin realizarea de exproprieri - a străzii Mărginașă, care ar urma să aibă câte o bandă pe sens, astfel încât locuitorii din Zorilor să poată urca sau coborî normal pe această arteră; de asemenea, realizarea unui sens giratoriu, în zona Platinia, și conectarea străzii Oțetului cu Uzinei Electrice, ceea ce ar presupune alte exproprieri. Sunt demersuri de făcut care duc proiectul acesta, dar și banda dedicată, spre 2020.


Dacă prelungirea benzii pe axa est-vest se amână, municipalitatea mai are două proiecte de sistematizare a transportului public, pe străzile Nicolae Titulescu și Horea. Pe Titulescu, totul depinde de construirea unor garaje supraetajate care să preia mașinile parcate momentan la bordură.

Comenteaza