Fantesia Untold SRL va organiza cele DOUĂ Târguri de Crăciun în 2023. Unul va avea ROATĂ PANORAMICĂ, celălalt PATINOAR / Câți bani primește Primăria

Fantesia Untold SRL va organiza cele DOUĂ Târguri de Crăciun în 2023. Unul va avea ROATĂ PANORAMICĂ, celălalt PATINOAR / Câți bani primește Primăria

Fantesia Untold SRL va organiza, pentru o perioadă de 5 ani, două târguri de Crăciun, unul în Piața Unirii și altul pe platoul din fața Sălii Sporturilor ”Horia Demian”. Primăria Cluj-Napoca ar urma să încaseze anul acesta 83.900 de lei (n.red. 16.700 de euro).

În urma licitației publice privind atribuirea contractului de concesiune pentru organizarea celor 2 evenimente, firma Fantesia Untold SRL a fost desemnată câștigătoare, cu o redevență de 0,90 lei/mp/zi pentru Piața Unirii, respectiv 0,55 lei/mp/zi pentru Platoul Sălii Sporturilor „Horia Demian”. Astfel, Primăria Cluj-Napoca ar urma să încaseze anul acesta pentru Târgul de Crăciun din Unirii 46.000 de lei (9.200 de euro), iar pentru Târgul de Iarnă de la Polivalentă 37.564 lei (7.500 de euro), adică un total de 83.900 de lei (16.700 de euro). La licitație pentru Unirii s-a mai înscris asocierea SC Bubble Flavours & Events SRL – Strategic Safety SRL- Europatur Events SRL. Bradul de Crăciun și iluminatul festiv (care se ridică la peste 2 milioane de lei pentru tot orașul) sunt asigurate de Primărie.

Fantesia Untold SRL

Fantesia Untold SRL se ocupă cu activități recreative și distractive, are sediul în Cluj-Napoca și a fost înființată în 24 iunie 2021. Anul trecut a avut o cifră de afaceri de 2,78 milioane lei și pierderi de 2 milioane de lei. Acționar cu 100% este firma Untold Universe SA, iar administrator este Dorel Sebastian Ferenț. Untold Universe SA are ca acționari pe Novus Capital SRL, cu 99,99998% (care îl are ca acționar unic pe Bogdan Buta, fondatorul festivalului Untold) și pe Dorel Sebastian Ferenț cu 0,00002%, acesta fiind și administrator. 

Piața Unirii:

- găzduirea și exploatarea a minim 75 de cășute iluminate și decorate specific sărbătorilor de iarnă, unde vor avea loc următoare activități: comercializare produse nealimentare în minim 30 de căsuțe, activități de alimentare publică în minim 26 de căsuțe, comercializare de produse de calitate superioară în minim 18 căsuțe, ateliere pentru copii

- activități de promovare

- animație stradală

- o scenă de 10x12 m

- concerte și produscții artistice

- pachete de promovare a evenimentului

- minim 3 porți de intrare la eveniment

- roată panoramică și carusel

- minim 2 activități pentru protecția mediului înconjurător

* bradul va fi oferit de către municipalitate

Durata contractului de concesiune este de 5 ani, fără posibilitate de prelungire. Valoarea minimă a redevenței este de minim 0.84 lei/mp/zi pentru terenul pietonal din Piața Unirii. (*Cifra de afaceri realizată de către concesionat, în cei 5 ani, este estimată la suma de 9.9 milioane lei). Operatorul va contracta o firmă de pază și se va asigura că spațiul este curățat. De asemenea, până cel târziu în 15 ianuarie a fiecărui an, terenul va fi redat în stare inițială municipalității. În cazul în care gradul de realizare a cerințelor din caietul de sarcini este sub 90% se va reazilia contractul cu operatorul economic.

Platoul "Sălii Sporturilor" Horia Demian 

- găzduirea și exploatarea a minim 15 de cășute iluminate și decorate specific sărbătorilor de iarnă, unde vor avea loc următoare activități: comercializare produse nealimentare în minim 10 de căsuțe, activități de alimentare publică în minim 5 de căsuțe,

- activități de promovare națională și locală

- o scenă de 6x4 m

- concerte și produscții artistice

- minim 1 poartă de intrare la eveniment 

- patinoar 600 mp de gheață

- carusel iluminat spefic

- minim 2 activități pentru protecția mediului înconjurător 

Durata contractului de concesiune este de 5 ani, fără posibilitate de prelungire. Valoarea minimă a redevenței este de minim 0.55 lei/mp/zi pentru terenul pietonal din Grigorescu. (*Cifra de afaceri realizată de către concesionat, în cei 5 ani, este estimată la suma de 3.2 milioane lei). Operatorul va contracta o firmă de pază și se va asigura că spațiul este curățat. În cazul în care gradul de realizare a cerințelor din caietul de sarcini este sub 90% se va reazilia contractul cu operatorul economic. 

Târgurile de Crăciun vor avea acces gratuit pentru public. 

5 ani de "familion"

În ultimii 5 ani, Primăria Cluj-Napoca a concesionat serviciile de organizare a evenimentului ”Târgul de Crăciun”, în urma unei licitații, asocierii compusă din firmele S.C. Respect BigTime Group S.R.L., S.C. Paledris S.R.L. și S.C. Club Arena S.R.L., pentru o perioadă de 5 ani. Redevența era de 0,1556 lei/mp/zi, actualizată în 2021 la 0.31 lei/mp/zi, pentru o suprafață de 1624.34 mp.

Așadar, în 2018, noul organizator al Târgului de Crăciun de la Cluj-Napoca a venit cu un concept nou al evenimentului, acela de ”familion”, pe care l-a dezvoltat în următorii 5 ani, prin termeni mai specifici. În ceea ce privește conceptul vizual, au pornit de la logo-ul folosit în 2016, pentru că era reușit și au avut de la ce porni.Amintim că, în anul 2020, Târgul de Crăciun din Cluj-Napoca nu a avut loc din pricina pandemiei COVID, iar în 2021 s-a desfășurat într-o formulă restrânsă, intrându-se pe baza certificatului verde, în limita a 2.000 de participanți. 

Contractul a expirat anul trecut. 

Anul trecut, Târgul de Crăciun de la Cluj-Napoca s-a viralizat pe interent după o postare a unui bucureștean care arăta că un langoș se vinde cu 20 de lei. VEZI AICI prețurile de la căsuțe. Tarifele mari practicate de comercianți au fost puse pe seama cheltuielilor mari - chiria pentru închirierea unei căsuțe a fost de aproximativ 18.000 lei + TVA, o taxă pentru pază în valoare de 400 lei + TVA, o taxă pentru curățenie în valoare de 400 de lei + TVA și taxa pentru curent.â

Anul trecut, Târgul de Crăciun din Cluj-Napoca și-a deschis porțile în 18 noiembrie, până în 31 decembrie 2022. Pe scena amplasată în Piața Unirii au urcat: Voltaj, Direcția 5, Iuliana Beregoi, Alexandra Ușurelu, Semnal M, Blue Ink Jazz Quartet, Vibes Live Band, Școala de muzică Rock Academy, Școala de Muzică Voltaj Academy, Școala de muzică Music Hub, Kids Sing Academy, Școala de Muzică The Beat, Timothy Kross, Incubatorul de Muzică și Incubatorul de Folclor, Zestrea Ardealului, Clubul Vedetelor (Muguri de Folclor), Florian Roșan, Gadjo Dilo, Ministar, Maria Golban Șomlea și Paula Rad. 

De asemenea, 86 de căsuțe cu bunătăți și cadouri de la producători locali, caruselul, bradul împodobit, roata panoramică și poveștile la gura sobei au completat decorul de poveste. Nu în ultimul rând, Tramvaiul lui Moș Crăciun  a circulat pe toată durata târgului, între orele 16:00-18:00, pe traseul Gară-Bucium. Căsuța lui Moș Crăciun i-a primit pe cei mici. 

Circa 400.000 de oameni au trecut pragul târgului, în luna în care a fost deschis. 

VEZI ȘI De vorbă cu organizatorul Târgului de Crăciun din Cluj-Napoca. Va mai participa la licitația din 2023? / Ce cheltuieli au vendorii

Conform clasamentului anunțat de European Best Destinations, Târgul de la Cluj ocupa locul 8 în anul 2019.

Comenteaza