Fany poate pierde traseele pe care le-a câştigat la licitaţie

Fany poate pierde traseele pe care le-a câştigat la licitaţie
Dublă lovitură pentru compania privată de transport. După ce şi-a pierdut clienţii în favoarea CTP/RATUC, riscă să rămână şi fără traseele din Floreşti, Chinteni şi Baciu, pe care le câştigase la licitaţie.

Firma Fany s-a bucurat prea devreme de suspendarea hotărârii Consiliului Judeţean prin care i s-a oferit, practic, posibilitatea de a câştiga, la licitaţia de la Bucureşti, o parte din traseele vizate pentru proiectul de transport metropolitan. Părea că a reuşit să destabilizeze RATUC (actuala Companie de Transport Public), precum şi intenţiile administraţiilor locale din Cluj, Floreşti, Chinteni şi Baciu, privind implementarea acestui proiect de transport metropolitan.

Numai că astăzi Fany riscă să piardă tot. Pe de-o parte, a rămas fară clienţii de pe rutele pe care le-a obţinut la licitaţie, iar acum ar putea fi dată afară complet şi din aria metropolitană. Instanţa a decis, în decembrie, 2013, să suspende hotărârea Consiliului Judeţean prin care o parte din traseele vizate pentru transportul metropolitan fuseseră scoase din pachetul ce urma să fie supus licitaţiei publice. Preşedintele Horea Uioreanu a precizat, la momentul respectiv, că n-a avut de ales pentru că sentinţa era executorie şi avea obligaţia să reintroducă traseele în pachetul de licitaţie. Astfel, Fany a reuşit să se înscrie la licitaţie şi a şi câştigat rutele din Floreşti, Chinteni şi Baciu. Numai că primarii nu s-au lăsat. Aceştia s-au pus de acord să înfiinţeze, în paralel, noi rute de legătură cu municipiul Cluj Napoca, astfel încât, pe lângă compania Fany, să poată intra să opereze şi CTP. Fany a atacat şi această decizie în instanţă, urmând să se stabilească dacă autorităţile au procedat corect. Între timp, însă, Fany a pierdut o primă bătălie importantă. De la 1 martie, autobuzele CTP au intrat să opereze în toate cele trei comune, iar primele rezultate demonstrează că Fany îşi cam pierde clienţii. Tot Fany a pierdut şi cea de-a doua bătălie pentru că instanţa a decis să anuleze sentinţa prin care suspendase hotărârea iniţială a Consiliului Judeţean. „Sigur, Consiliul Judeţean a câştigat, teoretic hotărârea noastră este validă, însă, licitaţia respectivă a produs deja efecte. Ca atare, până când nu se termină şi procesul pe fond, nu avem de unde şti dacă Fany va mai putea opera sau nu pe rutele care au fost incluse în proiectul metropolitan de transport", a explicat Uioreanu. El admite că semnalul pe care l-a dat instanţa este favorabil proiectului de transport metropolitan: „Dacă au anulat acea sentinţă asta înseamnă că ni se permite să includem traseele respective în aria metropolitană, iar dacă vom câştiga şi procesul pe fond, atunci, evident, Fany va trebui să iasă afară". Oricum, administraţia judeţeană nu a validat încă licenţele cu care Fany operează pe rutele din Chinteni, Baciu şi Apahida. Uioreanu a explicat că aşteaptă să vadă care va fi sentinţa instanţei. Dacă administraţia judeţeană va câştiga procesul, rezultatele licitaţiei nu vor mai avea nicio relevanţă pentru Fany, astfel, aceasta nu va mai putea opera nici în Floreşti, nici în Baciu, nici în Chinteni.

 

Comenteaza