Fără apartamente în garaje la Cluj!

Fără apartamente în garaje la Cluj!
Primăria a pus punct practicii de la Cluj potrivit căreia dezvoltatorii imobiliari obţineau avize pentru garaje la demisol pe care ulterior le vindeau ca apartamente, după ce ZIUA de CLUJ şi REALITATEA TV Cluj au prezentat, în ultimii doi ani, mai multe astfel de cazuri.

Consilierii locali au adoptat la şedinţa de marţi un proiect de hotărâre prin care se interzice schimbarea destinaţiei garajelor autorizate la parterul sau demisolul blocurilor de locuinţe în spaţii cu altă destinaţie.

"Locurile de parcare din oraş sunt şi aşa insuficiente. Pentru ansamblurile noi de locuinţe, politica de autorizare este un loc de parcare la un apartament. Din păcate, constructorii nu respectă aceste exigenţe. Au ajuns să vândă după autorizare garajele din proiect ca apartamente. Cetăţenii care cumpărau astfel de spaţii, cu bani mai puţini, se intabulau ulterior prin instanţă", a declarat primarul Sorin Apostu. El a adăugat că, începând de anul acesta, în municipiu este interzis acest obicei. "Consilierii locali au aprobat proiectul prin care este interzisă schimbarea destinaţiei garajelor de la parterul sau demisolul blocurilor de locuinţe. Acum, instanţele au o bază legală şi nu mai pot permite intabularea garajelor ca apartamente sau alte spaţii", a subliniat primarul municipiului. ZIUA de CLUJ a prezentat în luna ianuarie cazul constructorilor de la RD Cons Invest, ce dezvoltă proiectul rezidenţial Blocul din poiană, care vindeau garajele de la demisolul blocurilor autorizate cu 25.000 de euro.

Proiectul aflat pe strada Edgar Quinet din zona Câmpului, cuprinde şapte blocuri, din care au fost ridicate deja patru. Potrivit planului de situaţie al întregului ansamblu, afişat pe site-ul firmei RD Cons Invest, fiecare bloc are garaj subteran. Reporterii ZIUA de CLUJ au constatat la începutul anului că se lucra de zor la amenajarea apartamentelor de la demisol şi subsol, acolo unde erau prevăzute parcările. Constructorii ajungeau de la 24 de apartamente autorizate într-un bloc la 40. Un alt caz similar este cel al ansamblului Colina Park, unde dezvoltatorul a practicat acelaşi tertip al garajelor de la parter, tranformate, după autorizare, în locuinţe. După terminarea blocurilor, constructorul a ajuns de la 48 de apartamente autorizate la peste 100. În ambele cazuri, clujenii care şi-au cumpărat apartamente şi locuiesc în noile ansambluri rezidenţiale s-au plâns că locurile de parcare sunt insuficiente şi că, deşi li s-a promis că vor locui într-un ansamblu aerisit, cu spaţii verzi, în realitate au ajuns să stea într-un ghetou.

 

Comenteaza