GATA testele pe străzile Clujului pentru primul autobuz electric românesc: ''cu o singură încărcare de noapte, asigurarea unei zi de muncă pe orice rută din oraş"

GATA testele pe străzile Clujului pentru primul autobuz electric românesc: ''cu o singură încărcare de noapte, asigurarea unei zi de muncă pe orice rută din oraş"

ATP Trucks & Buses a încheiat testarea primului autobuz electric românesc pe străzile din Cluj-Napoca. 

Abonează-te pe   Poza noua 31.03.2021
Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitează pagina principală ZIUA DE CLUJ

"Am închis testarea ATP Bus la Cluj-Napoca. Mulțumim, încă o dată, Companiei de Transport de aici, pentru deschiderea manifestată. Ne-au bucurat mult aprecierile lor cu referire la autonomie și încărcare: cu o singură încărcare pe timp de noapte au putut să asigure o zi de muncă a autobuzului, pe orice rută în Cluj. Ne-am notat și recomandările, iar mai departe ne pregătim să ajungem la Sibiu", au transmis cei de la ATP Trucks & Buses.

ATP Bus e-UpCity

e-UpCity 100% electric, cu arhitectura sa modernă și profilul ECO (ECOlogic & ECOnomic) poate răspunde nevoilor urbane de înlocuire a autobuzelor vechi și poluante, dar și solicitărilor de optimizare a costurilor. Prețul de achiziție al unui model e-UpCity pornește de la 350.000 euro. Este o referință pentru că funcție de configurația și dotările solicitate de utilizator acesta crește. Garanția pentru caroserie și acumulatori este de 8 ani. 

Prototipul ATP Bus e-UpCity are în total 83 de locuri, o lungime de 12,18 m. Are o autonomie de minim 200 km în oraș, ce poate fi extinsă până la 360 de kilometri. Componentele sunt achiziționate de la furnizori consacrați: cele 8 pachete de baterii sunt produse CATL - gigantul bateriilor EV și furnizor pentru cele mai prestigioase brand-uri auto. Cu referire la axe menționăm producătorul german ZF Friedrichshafen AG consacrat pe piața de profil, respectiv pe cei de la DANA GK Drive System. Motorul electric al autobuzului e-UpCity este un motor sincron cu magnet permanent dezvoltat de DANA Prestolite. Sistemul de frânare este definit de experții de la WABCO, sistemul de climatizare încorporează tehnologia VALEO iar sistemul de direcție este marca BOSCH/ZF. 

Cluj-Napoca, primul oras din Romania cu autobuze electrice

Lansate pe 31 mai 2018, primele autobuze electrice fac senzație pe străzile din Cluj Napoca. În acest moment, Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA are în dotare 41 autobuze electrice, dintre care 11 achiziționate prin fonduri elvețiene și 30 prin fonduri europene. Autobuzele electrice au o lungime de 12 metri, o capacitate de 78 de locuri fiecare și o autonomie de 105 kilometri pentru bateriile noi, fiind produse de o companie poloneză. Autovehiculele sunt dotate cu aer condiționat, sistem de numărare al călătorilor, Wi-Fi gratuit și rampă pentru accesul cărucioarelor. Costul unui autobuz electric este de 2,4 milioane de lei, fără TVA.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Comenteaza