Hitul Primăriei: "ÎMI răspunzi la SMS"

Hitul Primăriei:
Primăria clujeană introduce tot mai agresiv plata prin SMS, după ce sistemul de plată a parcărilor prin mesaje telefonice a adus trei sferturi de miliard de lei vechi la bugetul local.

"Nu-mi răspunzi la SMS, eu îşi scriu atât de des", sunt versurile celebre ale trupei O-zone, din hitul "Despre tine". Primăria clujeană le-a transformat în "ÎMI răspunzi la SMS". Şi asta pentru că se pregăteşte să introducă al doilea sistem de plată prin SMS.

De luna viitoare, clujenii vor putea plăti prin mesaj telefonic biletele de călătorie pe mijloacele de transport în comun. Anul trecut a devenit fapt plata parcărilor prin SMS, care s-a dovedit un real succes.

Un sistem la îndemâna tinerilor

Până la sfârşitul lunii mai, la Cluj se va implementa sistemul de plată prin SMS pentru biletele de transport în comun. "Am avut primele discuţii cu operatorii de telefonie mobilă. Se lucrează acum la partea tehnică. Astfel de sisteme de plată funcţionează deja în Bucureşti, Iaşi, Timişoara şi Alba", a declarat  pentru ZIUA de CLUJ Liviu Neag, directorul Companiei de Transport Public. Acesta a adăugat că CTP nu pierde nimic, dar nici nu câştigă în plus prin noul sistem de plată. "Le va fi util tinerilor, celor care urcă dintr-o staţie unde nu există case de bilete sau celor care merg cu mijloacele de transport în comun după închiderea caselor", a precizat Neag.

Peste 73.000 de lei din SMS-uri pentru parcări

Până la biletele prin SMS au fost parcările prin SMS, care s-au transformat într-un succes. Sistemul cu ajutorul căruia șoferii pot să-şi lase maşinile în Cluj în locurile de parcare orară și pot plăti prin SMS a fost inaugurat în 27 noiembrie 2013. În sistem sunt incluse 3.250 de locuri de parcare orară, împărțite pe două zone de tarif. "Este o soluție inteligentă, prin intermediul tehnologiei în folosul cetățenilor; căutăm mai multe soluții practice pentru a le ușura viaţa locuitorilor", a arătat la vremea respectivă primarul Emil Boc. 

În lunile care au trecut de la lansarea proiectului, tot mai mulţi clujeni şi-au achitat parcarea prin SMS. ziuadecj.ro vă prezintă în exclusivitate evoluţia numărului de solicitări, până la finalul lunii martie, şi câţi bani au venit la bugetul locl prin acest sistem:

  • noiembrie 2013     384
  • decembrie 2013   4778
  • ianuarie 2014     7442
  • februarie 2014     9863
  • martie 2014     14416

În total, potrivit statisticilor Primăriei, s-au trimis 36.883 de SMS-uri, iar municipalitatea a încasat 73.766 lei.

Cum vor proceda călătorii

La urcare în autobuz, călătorii vor trebui să trimită un SMS la un număr care va fi afişat în staţii şi în mijloacele de transport în comun. În cazul biletelor pentru o singură călătorie, clujenii vor trebui să precizeze în SMS şi linia pe care urcă. În cel mult 30 de secunde, vor primi un cod care va funcţiona pe post de bilet sau abonament. Controlorii vor avea la rândul lor smartphone-uri, puse la dispoziţie de operatorii de telefonie mobilă, cu care vor verifica validitatea codurilor prezentate de călători. Tarifele sunt de 2 lei pentru o călătorie + comisionul companiei de telefonie, 4 lei+comision, pentru o oră, 12 lei+comision, pentru o zi.

Cum procedează şoferii

Şoferii trebuie să trimită un SMS la numărul 7420 în care să specifice zona de parcare (401 sau 402) și numărul de înmatriculare al mașinii. Un SMS transmis asigură plata parcării pentru o oră în zona 1 și două ore în zona 2. După trimiterea mesajului text, şoferul va primi un mesaj de confirmare a efectării plății, care va cuprinde costul staționării, zona tarifară plus ora și minutul la care expiră timpul de parcare. Tariful orar este 0,45 euro+TVA.

 

 

 

Etichete
Comenteaza