În sfârşit! A fost semnat contractul pentru finalizarea lucrărilor la nodul Gilău

În sfârşit! A fost semnat contractul pentru finalizarea lucrărilor la nodul Gilău
Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat că în data de 11 septembrie 2017 a semnat contractul pentru finalizarea podului peste Someş de la Gilău, care va permite legarea a două tronsoane ale Autostrăzii Transilvania.

Potrivit CNAIR, contractul a fost semnat cu Antreprenorul Tirrena Scavi SpA. şi prevede execuţia obiectivului "Finalizarea lucrărilor la nodul Gilău şi conexiunea dintre Secţiunea 2B cu Subsecţiunea 3A1, Autostrada Braşov - Târgu Mureş - Cluj - Oradea"

Valoarea de semnare a contractului este de 25.675.230,51 lei fără TVA.

Durata perioadei de execuţie este de 10 luni, iar perioada de notificare a defecţiunilor este 108 luni. Calendarul CNAIR prevede încheierea lucrărilor la pod în aprilie 2018.

Construcția podului va face posibilă deschiderea traficului pe un alt lot de autostradă, anume Gilău - Nădășelu, lung de 8,7 kilometri şi legarea acestuia de celălalt tronson al Autostrăzii Transilvania, Gilău - Câmpia Turzii, de 52 de kilometri.

Istoria acestui pod peste Someş este veche. El a fost inclus iniţial în lotul de autostradă pe care trebuia să-l facă Bechtel. Compania americană a început lucrul la pod, dar nu l-a terminat. În 2013 a fost reziliat contractul pe care Bechtel îl avea cu statul român.

Atunci când s-au licitat cei 8,7 km de autostradă dintre Gilău şi Nădăşel, în 2011, nu a fost cuprins şi acest pod în lucrare, pentru că la acel moment era în lucru la Bechtel, rezilierea contractului cu firma americană fiind făcută după finalizarea licitaţiei pentru tronsonul Gilău - Nădăşel.

În 2014 a mai fost o tentativă de realizare a acestui pod, dar ea a eşuat. Atunci a fost licitată proiectarea și execuția podului, care a fost, anulată însă pe motiv că ofertele ar fi fost neconforme. În 2015, s-a decis din nou scoaterea la licitație, doar pentru lucrările de execuție.

În 2017, şapte firme şi consorţii au depus oferte pentru finalizarea acestui pod.

Lucrările la tronsonul Gilău - Nădăşelu au fost demarate în august 2014, fiind realizate de asocierea UMB Spedition - Tehnostrade. Costul se ridică la 59 de milioane de euro, iar finanţarea este asigurată doar de la bugetul de stat.

Sectorul de autostradă de 8,7 km dintre Gilău şi Nădăşel este are toate şansele să fie finalizat în această toamnă dar nu se va putea circula pe el până ce se va încheia execuţia podului de la Gilău.

 

Comenteaza