Începe episodul doi din proiectul liniei de tramvai. Vezi harta lucrărilor

Începe episodul doi din proiectul liniei de tramvai. Vezi harta lucrărilor
Şantierul de la linia de tramvai începe să avanseze către B-dul Muncii. Până la finalul lunii constructorii vor finisa tronsonul I (Mănăştur - zona gării).

Constructorii de la Swietelsky vor începe de săptămâna următoare să lucreze la modernizarea şinelor de tramvai, din Piaţa Gării până pe artera Căii Ferate. Concomitent, se va restricţiona circulaţia auto pe strada Căii Ferate, de la intersecţia cu Burebista până la cea cu Decebal.

Asocierea Swietelsky Baugesellschaft mbH - Astalrom - Euroconstruct - Transferoviar Grup, cei care deţin contractul pentru modernizarea liniei de tramvai din oraş, a intrat deja pe tronsonul II al proiectului (Piaţa Gării - Bd. Muncii). Este vorba despre lucrările executate din zona Horea - Caragiale până la gară. Pentru tronsonul II, graficul de lucrări prevede pentru segmentul Horea - Caragiale - Căii Ferate un termen maximal de execuţie de 10 luni. Aceasta nu înseamnă că vor trece 10 luni până la finalizarea segementului gară - Căii Ferate deoarece s-a lucrat deja câteva luni în cadrul respectivului grafic.

Celelalte segmente au termene mai scurte: Căii Ferate - str. Gării - 2 luni, Gării - Maramureşului - 2 luni, Maramureşului - B-dul Muncii - 2 luni şi Bd. Muncii - Cpt. Grigore Ignat - 6 luni. Potrivit Serviciului Siguranţa Circulaţiei din cadrul primăriei, pe tronsonul II din proiectul liniei noi de tramvai se va lucra succesiv. "După ce se va termina un segment, constructorii vor intra pe următorul. Concomitent, noi vom anunţa măsuri temporare de restricţionare a circulaţiei pe perioada derulării lucrărilor. Pentru lucrările care vor începe săptămâna următoare, de la gară până pe artera Căii Ferate, circulaţia va fi închisă de la intersecţia cu Burebista până la cea cu Decebal, pentru că avem aceeaşi configuraţie a arterei ca în cazul Splaiului Independenţei, de pe tronsonul I al proiectului. Pentru traficul greu există alternativă pe strada Gării şi pe Fabricii de Chibrituri", au informat specialiştii Serviciului Siguranţa Circulaţiei.

Modernizarea liniei de tramvai este unul dintre cele mai scumpe proiecte cu finanţare europeană din Cluj: lucrările de reabilitare a ambelor tronsoane de tramvai din Cluj-Napoca ar urma să coste aproximativ 130 de milioane de lei plus taxa pe valoarea adăugată (TVA). Valoarea lucrărilor pe tronsonul I este de aproximativ 76 de milioane de lei cu TVA, iar restul sumei va fi plătită de primărie asocierii Swietelsky Baugesellschaft mbH - Astalrom - Euroconstruct - Transferoviar Grup, pentru lucrările de pe tronsonul II.

Pe tronsonul I al liniei de tramvai, Mănăştur - Gară, deja dat în circulaţie, constructorii vor mai lucra la finisaje până la finalul acestei luni, când trebuie finalizată lucrarea. "Mai există lucrări de ramforsare, de scoatere a vechilor şine, de executat peronul în zona Minerva sau refugiul de pe strada Bucium. Mici finisaje", au informat reprezentanţii Primăriei Cluj-Napoca.

Reabilitarea în cifre

În total, după ce vor fi încheiate lucrările şi pe tronsonul II, ar urma să fie reabilitaţi peste 24 de kilometri de cale de rulare, dar lucrările prevăd şi refacerea a 2.000 de metri pătraţi de carosabil, refacerea a 26.000 de metri pătraţi de strat de uzură, construirea a 12 peroane de refugiu pentru pietoni şi amenajarea a 3.600 mp spaţiu verde.

 

Comenteaza