Indicatorul care provoacă revoltă în Dâmbu Rotund

Indicatorul care provoacă revoltă în Dâmbu Rotund
Ruta alternativă pentru traficul greu recomandată de Regionala de Drumuri Cluj pe direcţia Turda, în aşa fel încât să se utilizeze autostrada, a stârnit nemulţumirea locuitorilor din cartier.

Şoferii fac aproximativ 100 km în loc de 30 de km, cât ar fi normal, de la Apahida la Turda, la recomandarea autorităţilor, au reclamat cetăţeni din cartierul Dâmbu Rotund. Aceasta din cauza unui indicator montat la intrarea pe centura B-dul Muncii - Apahida, ce recomandă un traseu pentru traficul greu pe ruta Nădăşel - Gilău - Turda. Reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) susţin că este un traseul alternativ care evită traficul din oraşe şi care poate fi accesat opţional.
Cetăţeni din Dâmbu Rotund au reclamat pe site-ul domnuleprimar.ro că autorităţile clujene au recomandat un traseu spre Turda demn de Cartea Recordurilor. "Odată cu deschiderea aşa-zisei centuri de nord-est, care, de fapt, este continuarea B-dului Muncii, traficul rutier s-a intensificat foarte mult pe B-dul Muncii, str. Oaşului, str. Gării, str. Maramureşului, precum şi în cartierele Dâmbul Rotund şi Iris. La sensul giratoriu de intrare pe acest drum apare un semn de circulaţie care, în mod uimitor, le recomandă şoferilor să meargă spre Turda pe B-dul Muncii, Oaşului, respectiv Maramureşului. De foarte multe ori şoferi nedumeriţi opresc şi îi întreabă pe locuitorii acestor străzi dacă acesta este drumul pe Turda", se arată în sesizare.

Cei care s-au recomandat "cetăţeni din Dâmbu Rotund" spun că, în condiţiile date, şoferii ajung să facă în loc de 30 km până la Turda aproximativ 100 km. "Drumul prin oraş este mult mai lung şi afectează locuitorii acestuia prin poluare fonică şi noxe, precum şi deteriorarea caselor. Majoritatea şoferilor fac ocoluri prin Cluj. De asemenea, consumul de combustibil al camioanelor şi al autoturismelor este mult mai mare şi, implicit, poluarea oraşului. Rugăm autorităţile competente să elimine acel semn de circulaţie absurd care nu face decât să introducă în oraş un număr mare de vehicule şi să aglomereze mai mult oraşul", mai subliniază cetăţenii.

Oficialii DRDP Cluj spun că indicatorul nu obligă nici un şofer să meargă pe ruta indicată, ci doar recomandă traseul B-dul Muncii - Nădăşel - Gilău - Turda pentru traficul greu. "Noi nu am interzis traficul greu prin oraş odată cu deschiderea centurii de nord, B-dul Muncii - Apahida. Am montat un indicator prin care am recomandat un traseu pentru traficul greu spre Turda, care nu creează nici o obligativitate. Nu inducem în eroare pe nimeni, doar am propus un traseu care evită traficul prin localităţi, mai ales având în vedere că în Turda, din 237 de artere, pe 200 se lucrează la apă şi canalizare, iar în Cluj-Napoca există semafoare şi traseul este extrem de aglomerat. Ruta prin Nădăşel - Gilău, apoi pe autostradă spre Turda - Câmpia Turzii este mai lung doar cu 18 kilometri şi ca timp presupune doar 15 minute în plus faţă de traseul normal prin oraşe. Este un traseu în sprijinul şoferilor. Este unul lejer, chiar eu l-am făcut de multe ori şi vorbesc în cunoştinţă de cauză. Se evită însă intersecţii aglomerate, semafoare şi se circulă în condiţii de maximă siguranţă, mai ales că 50 de kilometri se fac pe autostradă", a declarat şeful DRDP Cluj, Ion Pantelimon.

El a adăugat că DRDP va analiza posibilitatea montării de indicatoare şi în oraş, care să prezinte variantele pentru traficul greu spre Turda. "De la darea în circulaţie a centurii de nord am observat un fenomen foarte interesant. Şoferii care ies de la Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca nu mai aleg traseul spre oraş, ci preferă să se întoarcă spre Apahida şi să circule pe centura de nord. Din monitorizările noastre, traficul prin faţa aeroportului este de 4.600-5.000 de maşini la fiecare 24 de ore, în timp ce înainte circulau în zonă 8.500-9.000 de maşini la 24 de ore. În prezent, suplimentăm indicatoarele din zona autostrăzii, la nodul de la Gilău, prin care semnalizăm traseul către aeroportul clujean", a completat oficialul DRDP Cluj.

 

 

Comenteaza