La Cluj se va construi un parking cu 320 de locuri, dintre care 238 vor fi cu regim închis

La Cluj se va construi un parking cu 320 de locuri, dintre care 238 vor fi cu regim închis
La Cluj se va începe construcţia unui parking suprateran. Primăria s-a asociat cu UBB pentru acest proiect.

Consiliul local a aprobat marţi protocolul de asociere dintre Primăria Cluj-Napoca, respectiv Serviciul public de interes local pentru administrarea parcărilor, şi Universitatea Babeş-Bolyai (UBB). Scopul este „edificarea, finanţarea, administrarea obiectivului de investiţii Parking Hasdeu". Municipalitatea se asociase încă din 2012 cu UBB pentru întocmirea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic în ceea ce priveşte acest obiectiv. Protocolul a fost încheiat pe 99 de ani.

Este vorba despre un parking suprateran care ar urma să se construiască pe strada Păstorului 67-69, pe un teren de 1.992 mp. Imobilul va avea subsol, două niveluri de demisol, parter, trei etaje şi o terasă, în total 320 de locuri.

Dintre acestea, 238 de locuri vor fi cu regim închis; acestea vor fi rezervate studenţilor şi cadrelor didactice de la UBB, care vor beneficia de o reducere de 10% din valoarea abonametelor standard. Restul de 82 de locuri vor putea fi ocupate de alţi şoferi care caută un loc de parcare în zonă.

În asociere, universitatea vine cu terenul, evaluat la 1.792.800 de lei (calculul s-a făcut la preţul de 900 lei_mp), municipalitatea va suporta preţul execuţiei lucrării, estimat la peste 30 de milioane de lei, iar Serviciul public de interes local pentru administrarea parcărilor se va ocupa de managementul obiectivului. Costul întreţinerii, administrării şi mentenanţei a fost calculat la 60.723 de lei pe an, iar cel al veniturilor, la 32.582 de lei cutaxa pe valoarea adăugată, anual.

În bugetul pe 2016, municipalitatea a prins 15 milioane de lei pentru lucrările la acest parking. Durata execuţiei lucrărilor ar urma să fie de doi ani.

Discuţiile despre construirea acestui parking se poartă de patru ani, dar proiectul a fost uitat an de an. Abia acum, după un mandat în care nu s-a inaugurat niciun parking nou (excepţie face cel de la Sala Polivalentă), actuala administraţie a apăsat pedala de acceleraţie.

„Datorită unui număr redus (insuficient) de locuri de parcare în incinta campusului universitar, studenții care dețin autoturisme sunt obligați de situație, cu încălcarea repetitivă a regulilor elementare de circulație, să parcheze pe străzile adiacente - Hasdeu, Păstorului, Piezişă - până la zona pietonală - pe ambele direcții, pe trotuare și pe carosabil, reducând și deoseori blocând benzile de circulație și trotuarele.

Din această cauză și nu numai, municipalitatea și universitatea au decis să acționeze împreună pentru a elimina deficiențele și blocajele din traficul din zonă prin construirea unui parking în incinta campusului universitar, într-un parteneriat public-public", se arată în referatul întocmit de specialiştii din primărie.

Comenteaza