La pas prin oraşul comoară. Pe 100.000 de euro

La pas prin oraşul comoară. Pe 100.000 de euro
Administraţia locală clujeană are bani europeni pentru realizarea de tipărituri, filme cu specific de turism şi materiale de promovare a municipiului.

Municipalitatea a lansat licitaţia pentru implementarea promovării "oraşului comoară" Cluj-Napoca, finanţat din fonduri europene. Contractul este estimat la peste 400.000 de lei, iar licitaţia este programată pe 11 mai, când va avea loc deschiderea ofertelor, şi implică realizarea de materiale de promovare turistică a Clujului. Echipa de proiect este formată din şapte persoane, dintre care şase lucrează în cadrul Direcţiei Comunicare, relaţii publice şi turism, urmând să fie plătite cu până la 62,5% din salariul de bază, în funcţie de pontajul de muncă în cadrul respectivului proiect.

Contractul de finanţare a proiectului "La pas prin oraşul-comoară Cluj-Napoca" dintre primărie şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului a fost semnat la începutul acestui an. Proiectul vizează promovarea a patru categorii de produse turistice (ansamblul urban "Centrul istoric al municipiului Cluj-Napoca", muzeele din Cluj-Napoca, Grădina Botanică "Alexandru Borza" şi Secţia în aer liber a Muzeului Etnografic al Transilvaniei), prin desfăşurarea de acţiuni de marketing pe internet, marketing direct, campanii publicitare, participarea la târguri de turism în ţară şi organizarea unui eveniment de promovare turistică. Valoarea totală a proiectului este de peste 838.000 de lei, iar valoarea nerambursabilă se ridică la peste 820.000 de lei. Durata de implementare este de doi ani.

Viceprimarul Radu Moisin a declarat pentru ZIUA de CLUJ că banii vor intra în conturile municipalităţii după organizarea şi finalizarea licitaţiei de proiect, cel mai probabil în vara acestui an. Primăria a lansat deja o licitaţie pentru realizarea de ghiduri de promovare, broşuri, filme şi spoturi în cadrul proiectului "La pas prin oraşul-comoară". Contractul este estimat la peste 430.000 de lei şi vizează realizarea unor materiale de promovare turistică, deschiderea ofertelor fiind programată pe 11 mai. Concret, municipalitatea doreşte să realizeze 500 de cataloage, 40.000 de ghiduri, 80.000 de broşuri, 240.000 de pliante, 10.000 de cărţi poştale, 4.000 de fluturaşi, un film cu specific turistic, patru clipuri, cinci spoturi, dar şi alte materiale de promovare specifice. Toate produsele trebuie să promoveze cele patru produse turistice nominalizate în proiectul european - Clujul de lângă noi (centrul istoric - edificii religioase, turnuri şi bastioane, pieţe istorice şi zone pietonale, palate, situri arheologice şi alte monumente istorice - parcul central, cimitirul central etc.), moştenire pentru viitor (muzeele din Cluj-Napoca), oaza din mijlocul oraşului (Grădina Botanică "Alexandru Borza") şi memoria vie a satului transilvănean (Parcul Naţional Etnografic "Romulus Vuia"). Materialele trebuie traduse în engleză, maghiară, italiană sau germană şi vor cuprinde fotografii şi informaţii despre traseele turistice după criterii istorico-arhitecturale (Clujul gotic, baroc etc), edificiile religioase, turnurile şi bastioanele, pieţele istorice şi zonele pietonale, palatele, situri arheologice, Cetăţuia, Turnul Croitorilor, Cimitirul Central, strada în oglindă, Clujul verde, Muzeul de Speologie, Grădina Botanică sau Muzeul Etnografic.

Proiect implementat de şapte angajaţi din primărie

Proiectul are o echipă care se va ocupa de implementarea lui, condusă de Florin Moroşanu, şeful Direcţiei de Comunicare, relaţii publice şi turism din cadrul primăriei. Din aceasta mai fac parte Marius Oprea, Ramona Gabor, Vasile Horia Urzică, Manuela Câmpean, Szabo Tamas şi Karin Elisabeth Hann. Potrivit informaţiilor furnizate de Biroul mass-media al primăriei, şase persoane din echipa de proiect lucrează în cadrul primăriei. Doar Manuela Câmpean nu mai activează efectiv la primărie, fiind detaşată la Bucureşti. Reprezentanţii Biroului mass-media au informat că membrii echipei de proiect pot fi plătiţi cu până la 62,5% din salariul de bază, în funcţie de pontaje şi de numărul de ore de muncă prestate în cadrul acestui proiect. "Deocamdată nu putem preciza despre ce sume este vorba, pentru că lipsesc colegii de la Direcţia economică. Până acum nu s-a plătit nici un leu echipei de proiect", au adăugat reprezentanţii Biroului mass-media.

 

 

Comenteaza