Licitaţia pentru finalizarea Centrului Ecologic de Deşeuri, amânată

Licitaţia pentru finalizarea Centrului Ecologic de Deşeuri, amânată
Orice lună de întârziere contează enorm, în condiţiile în care Centrul de Management Integrat al Deșeurilor (CMID), din Feleacu, realizat din fonduri europene, trebuie terminat până la 31 decembrie 2015.

Conducerea Consiliului Judeţean Cluj anunţa în data de 3 decembrie anul curent, odată cu prezentarea staţiei de transfer pentru deșeurile colectate și compactate din comuna Mihai Viteazu, că se vor face demersuri pentru o nouă licitație până pe 10-12 decembrie, pentru găsirea unui nou constructor care să finalizeze Centrul de Management Integrat al Deșeurilor (CMID)

Asta în condiţiile în care consiliul judeţean a reziliat contractul de execuţie a CMID, cu vechiul constructor (asocierea S.C. Confort S.A., Atzwanger SPA, S.C. Ladurner Impianti S.R.L., S.C. Vel Service SA, reprezentată în prezent de liderul Atzwanger SPA) iar termenul limită până la care trebuie finalizat Centrul este data de 31 decembrie 2015.

Finalizarea Centrul de Management Integrat al Deșeurilor din comuna Feleacu este vitală, pentru că aici urmeză să fie duse atât deşeurile de la Pata Rât cât şi deşeurile de la staţia de transfer de lângă Turda dar şi de la celelalte două astfel de staţii, de la Huedin şi Gherla.

Conducerea CJ Cluj mai afirma atunci că are la dispoziţie o sumă eligibilă de 30 de milioane de lei din fonduri europene pentru finalizarea proiectului, dar depăşirea termenului limită de finalizare a CMID ar putea atrage penalităţi şi chiar necesitatea rambursării banilor europeni alocaţi până acum.

Termenul anunţat atunci pentru lansarea licitaţiei în vederea atragerii unui nou contructor nu a putut fi respectat, iar Echipa de management a proiectului din partea CJ Cluj a anunţat joi că „se estimează că data de postare pe SEAP a procedurii de achiziţie publică va fi ianuarie 2015".

Conducătorii proiectului au oferit şi câteva detalii despre rezilierea vechiului contract, despre valoarea şi plăţile făcute până acum în cadrul proiectului dar şi despre întârzierea lansării licitaţiei pentru găsirea unui nou constructor.

Echipa de management a CMID susţine că pentru lucrările care au mai rămas de efectuat este necesară finalizarea proiectului tehnic (care are termenul limită de predare data de 12.12.2014), expertizarea şi verificarea lui, iar abia apoi se poate anunţa licitaţia.

Potrivit aceleeaşi surse, situaţia financiară a contractului de lucrări la data de 10.12.2014 se prezintă astfel:

Pentru cele două părţi ale Centrului, Celula depozitare şi zonă administrativă - FIDIC ROŞU şi Zona Tehnică - FIDIC GALBEN, valoarea totală a contractului este de 107.520.112,98 lei din care a fost decontată până la data de 08.12.2014 suma de 61.159.975,11 lei.


„Valoarea exactă a restului de executat pentru Celula de depozitare și Zona administrativă va putea fi estimată doar după primirea de la Proiectant inițial - Asocierea Romair Consulting Ltd. - Enviroplan S.A. - Epem S.A., a Proiectului Tehnic.Valoarea lucrărilor rămase de executat pentru Zona Tehnică (Stație de Sortare, Stație de Tratare Mecano-Biologică) a fost cuantificată de către Inginer la valorarea de 21.453.909,86 lei fără TVA", se mai arată în comunicatul de presă al Echipei de management a CMID.

Consiliul Judeţean Cluj a luat decizia rezilierii Acordului Contractual 1/116/05.01.2012 cu vechea asociere doar după ce a epuizat toate demersurile legale și contractuale posibile pentru derularea și finalizarea acestui contract, mai informează forul judeţean.

 

 

Comenteaza