Licitația pentru metroul din Cluj, CONTESTATĂ! Acuzaţii de manipulare

Licitația pentru metroul din Cluj, CONTESTATĂ! Acuzaţii de manipulare

Compania Metroul SA a depus contestaţie la licitaţia pentru studiile necesare construirii unei linii de metrou la Cluj-Napoca. Proiectantul metroului bucureştean susţine că o firmă din asocierea câştigătoare a contribuit și la realizarea caietului de sarcini.

 

Metroul SA a depus contestaţie la licitaţia pentru studiile necesare construirii liniei de metrou din Cluj-Napoca. Potrivit clubferoviar.ro, proiectantul metroului bucureştean susţine că o firmă din asocierea câştigătoare a contribuit și la realizarea caietului de sarcini.

Primarul Emil Boc a anunţat, în octombrie, câștigătorul licitaţiei pentru studiile necesare realizării metroului: asocierea SWS Engineering Spa (Italia) – Systra (Franța) – Metrans Engineering, cu o ofertă de 30,1 milioane de lei. Tot atunci, edilul declara că nu se aşteaptă ca proiectul să fie blocat în contestaţii.

Totuși, participantul a cărui ofertă a fost plasată pe locul 2, Metroul SA, a depus în 8 noiembrie contestaţie la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC). Pe lângă faptul că preţul oferit de Metroul SA, de 29,38 milioane de lei, a fost mai mic decât cel al asocierii declarate câştigătoare, reprezentanţii companiei bucureştene acuză şi depunctarea artificială a ofertei lor.

Mai mult, aceştia spun că Primăria Cluj-Napoca avea obligaţia să elimine din licitaţie asocierea declarată câştigătoare întrucât din ea face parte chiar firma care a oferit consultanţă pentru elaborarea documentaţiei. Este vorba de Metrans Engineering, firmă deţinută de Radu Gabriel Dumitru şi de Ionel Oprea, informează Economica.net.

Potrivit datelor publice, Primăria Cluj-Napoca a acordat acestei firme prin atribuire directă un contract de 100.000 de lei în toamna anului trecut. Contractul viza consultanţă chiar pentru realizarea caietului de sarcini al licitaţiei pe care Metrans urma să o câştige un an mai târziu cu partenerii italieni şi francezi.

Cinci oferte la licitația pentru linia de metrou din Cluj

Termenul limită stabilit pentru depunerea ofertelor în vederea atribuirii acestor servicii a fost data de 30.07.2019, ora 15:00. În acest termen au fost depuse cinci oferte: asocierea SWS Engineering Spa (Italia) -  SYSTRA (Franța) - METRANS Engineering (România); asocierea Explan (România) - DR. SAUER & PARTNERS (Marea Britanie); asocierea METROUL SA (România) - PADECO ( Japonia); asocierea EUROCERAD INTERNATIONAL (România) - 3TI PROGETTI ITALIA - INGEGNERIA INTEGRATA (Italia); EGIS RAIL SA (Franța)

Două dintre cele cinci participante, respectiv EGIS RAIL și socierea Explan SRL (România)  - DR. SAUER and PARTENERS (România) au fost declarate inacceptabile de către comisia de evaluare și respinse din cauza neîndeplinirii cerințele de calificare solicitate în documentația de atribuire.

Edilul clujean Emil Boc şi primarii a şase comune au semnat, în aprilie 2019, acordul de asociere pentru realizarea metroului şi a trenului metropolitan.

Metrou pe 16 km la Cluj

Metroul clujean va fi realizat pe axa vest-centru-est care urmărește să deservească principalele puncte de interes pornind din Gilău până la Podul IRA, pe 16 km. Proiectul va avea două părți.

În prima parte se va realiza legătura dintre comuna Florești și Podul IRA pe următorul traseu propus: zona de sud a comunei Florești - viitorul spital regional de urgență - centrul comercial Vivo - cartierul Mănăștur - centru Cluj-Napoca și zona de est a orașului, respectiv zona Aurel Vlaicu/ Podul IRA.

Pentru zona din afara orașului se va studia posibilitatea realizării metroului suprateran, iar de la intrarea în Cluj-Napoca acesta urmând a fi realizat în subteran. A doua etapă a realizării metroului vizează crearea legăturii dintre comunele Florești și Gilău.

Comenteaza