Licitaţia pentru reabilitarea liniei de tramvai, deraiată

Licitaţia pentru reabilitarea liniei de tramvai, deraiată
Procedura este atacată de asocierea firmelor Concefa şi Impresa Pizzarotti, care susţin că nu au putut să încarce la timp oferta în SEAP pentru că sistemul nu a funcţionat.
Licitaţia pentru modernizarea liniei de tramvai din Cluj-Napoca s-a desfăşurat vineri, cu toate că asocierea celor două firme a contestat procedura, motivând că nu a putut depune oferta din cauza unor defecţiuni tehnice la Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP).

În contestaţie, firmele asociate spun că din cauza unei defecţiuni a SEAP nu au reuşit să depună oferta până la ora 18:00, sistemul nepermiţând criptarea şi salvarea acesteia. Cele două societăţi au depus totuşi la registratura primăriei un colet sigilat cu oferta şi au cerut instituţiei să o ia în calcul. Pentru că nu au primit nici un răspuns, firmele şi-au rezervat dreptul de a se adresa Consiliului Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC), solicitând anularea procedurii, recunoaşterea dreptului asocierii de a depune în format material oferta, obligarea autorităţii contractante să amâne termenul de depunere a ofertelor şi să repună ofertanţii interesaţi în respectivul termen.

Primarul Sorin Apostu a declarat că procedura de achiziţie a avut loc. “Acum suntem într-o etapă de evaluare. Am cerut un punct de vedere de la Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP), în calitatea de administratori ai SEAP. Vrem să ne spună dacă au avut sau nu probleme cu sistemul, aşa cum au reclamat cei de la Concefa - Impresa Pizzarotti. Nu putem să ne pronunţăm dacă acceptăm sau nu oferta lor decât după ce va veni răspunsul ANRMAP”, a subliniat Apostu.

Licitaţia pentru modernizarea liniei de tramvai, pentru care primăria a accesat încă de anul trecut o finanţare nerambursabilă, a avut loc vineri prin intermediul SEAP, fiind vorba despre o procedură on-line. Contractul este estimat la peste 120 de milioane de lei (circa 28 de milioane de euro - n. red.) şi se va încheia cu un singur ofertant, care se va ocupa de reabilitarea ambelor tronsoane, de peste 20 de kilometri: Mănăştur - Piaţa Gării şi Piaţa Gării - Bd. Muncii. Durata maximă de execuţie este de 24 de luni, iar participanţii trebuie să ofere o garanţie de 5 ani pentru trama aferentă tramvaiului şi de 10 ani pentru calea de rulare.

În urma procedurii, Primăria Cluj-Napoca a primit, potrivit edilului Sorin Apostu, 7 sau 9 oferte. “Nu îmi amintesc exact câte au fost. 7 sau 9. Mai multe detalii poate oferi Biroul mass-media”, a spus edilul. Coordonatorul acestui birou a precizat că nu poate da detalii cu privire la numărul de oferte din cauza contestaţiei depuse de Concefa - Impresa Pizzarotti. “Nu putem preciza nici dacă din cauza acestei contestaţii procedura de licitaţie este blocată până la soluţionarea contestaţiei”, au declarat reprezentanţii Biroului mass-media. Pe SEAP, la starea curentă a procedurii de achiziţie pentru modernizarea liniei de tramvai apare sintagma “în desfăşurare - evaluare tehnică (în aşteptare)”.

Reprezentanţii CNSC au confirmat că în data de 14 februarie la sediul instituţiei a fost înregistrată contestaţia asocierii Impresa Pizzarotti&SPA - Concefa, ca urmare a organizării de către primărie a licitaţiei privind modernizarea liniei de tramvai. Potrivit CNSC, termenul de soluţionare a contestaţiei este de maxim 20 de zile. Oficialii primăriei se aşteptau la contestaţii ale licitaţiei pentru reabilitarea liniei de tramvai şi, prin urmare, la amânarea atribuirii contractului.

Proiectele vizând modernizarea liniei de tramvai au obţinut finanţare nerambursabilă la pachet cu reabilitarea Parcului Central şi au o valoare totală de peste 203 milioane de lei (circa 47,2 milioane de euro), din care valoarea nerambursabilă este de peste 150 de milioane de lei (circa 34,8 milioane de euro) pentru toate cele trei proiecte (două privind tramvaiul şi unul pentru Parcul Central). Cererile de finanţare au fost semnate la Cluj-Napoca în prezenţa ministrului Dezvoltării şi Turismului, Elena Udrea, la jumătatea lunii octombrie 2010.


Comenteaza