Licitaţia pentru tronsonul Gilău-Mihăieşti, în pericol de blocaj

Licitaţia pentru tronsonul Gilău-Mihăieşti, în pericol de blocaj
Licitaţia de atribuire a contractului pentru lucrările la Autostrada Transilvania, pe sectorul Gilău-Mihăieşti, ar putea fi blocată, având în vedere contestaţia depusă de societatea Drumuri şi Poduri Gheorgheni.

Licitaţia de atribuire a contractului pentru tronsonul autostrăzii Gilău-Mihăieşti ar urma să se deschidă în 21 martie, conform anunţului publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP). Societatea Drumuri şi Poduri Gheorgheni a depus o contestaţie cu privire la unele cerinţe din caietul de sarcini. În cazul în care Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) se pronunţă la timp cu privire la această contestaţie, procedura de atribuire ar putea continua aşa cum a fost programată. Acest lucru nu înseamnă că după evaluarea ofertelor aceeaşi societate, dar şi altele nu vor mai depune contestaţii, a arătat purtătorul de cuvând al CNSC, Ovidiu Zară.

Ministerul Transporturilor, prin Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), a propus un buget estimativ de 316.721.333 de lei, pentru proiectarea şi execuţia celor 8,7 km de autostradă pe tronsonul Gilău-Mihăieşti. Potrivit anunţului de licitaţie, ofertele pentru acest contract pot fi depuse până în 21 martie. Pe moment însă, CNADNR aşteaptă un răspuns din partea CNSC. Societatea Drumuri şi Poduri Gheorgheni a depus o contestaţie, nemulţumită de unele cerinţe din caietul de sarcini. Concret, această societate se arată nemulţumită de modul în care au fost formulate condiţiile privind experienţa similară ("ofertantul trebuie să demonstreze că a executat în ultimii cinci ani cel puţin un contract de lucrări de construcţie în domeniul infrastructurii de transport rutier, în care participarea ofertantului la aceasta să fi fost în valoare de minim 250.000.000 de lei, fără taxa pe valoarea adăugată; ofertantul trebuie să facă dovada că a dus la bun sfârşit în ultimii cinci ani cel puţin un proiect de elaborare a proiectului tehnic şi de detalii de execuţie pentru lucrări de construcţii, reabilitări, modernizări, lărgiri de drumuri naţionale, drumuri expres sau autostrăzi în lungime totală de minim 8 km").

În contestaţia formulată de societatea Drumuri şi Poduri Gheorgheni se arată că aceste condiţii de calificare nu fac decât să aducă o serie de constrângeri pentru operatorii economici, fiind restrânsă, astfel, sfera participanţilor. Nu se solicită însă anularea procedurii, ci doar suspendarea ei, pentru modificarea acestor cerinţe considerate ilegale. Termenul pentru deschiderea licitaţiei rămâne valabil în funcţie de cât de repede se pronunţă CNSC. "Chiar dacă se va decide că trebuie modificate o serie de condiţii din caietul de sarcini, licitaţia poate continua aşa cum a fost programată. Dacă CNADNR este de acord cu soluţia CNSC, modifică cerinţele, iar la termenul anunţat deschide ofertele, nu este nici o problemă din acest punct de vedere. Acest lucru nu înseamnă însă că după evaluarea ofertelor societatea care a contesat acum nu va putea depune o nouă contestaţie. De altfel, acelaşi lucru poate să-l facă şi celelalte societăţi participante", a explicat purtătorul de cuvânt al CNSC, Ovidiu Zară. Bătălia pe acest contract se anunţă a fi foarte dură, având în vedere valoarea estimată a contractului, de circa 9 milioane de euro pe kilometru. Pentru finalizarea acestui tronson de autostradă a fost oferit un termen de execuţie şi de garanţie de 72 de luni.

 

Etichete
Comenteaza