Licitaţie “2 în 1”: reabilitarea şi deszăpezirea a 700 km de drum
- Scris de Cosmina Fernoaga
- 28 Oct 2010, 00:30
- Administraţie
- Ascultă știrea

DISTRIBUIE
Contractul va fi adjudecat până la finele lunii decembrie, a promis preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe.
Peste o săptămână aflăm şi la cât a fost evaluat proiectul. Studiul de fezabilitate ce vizează reabilitarea a peste 700 de kilometri de drumuri judeţene va fi încheiat în circa o săptămână, urmând ca administraţia judeţeană să poată demara procedura de atribuire a contractului de execuţie. Liderul Consiliului Judeţean (CJ), Alin Tişe, a precizat că, probabil, lucrările vor fi atribuite în sistem de credit furnizor. Contractul pentru execuţia lucrărilor va fi semnat în decembrie.
Studiul de fezabilitate ce vizează reabilitarea drumurilor judeţene va arăta costurile estimative pentru fiecare din cele şapte loturi. “În maximum o săptămână vom avea studiul de fezabilitate care vizează modernizarea a 728 km de drumuri judeţene. În funcţie de costurile estimate, vom decide cu privire la soluţia financiară pe care o vom adopta pentru a susţine acest proiect. Cel mai probabil, vom merge pe varianta creditului furnizor. Avem la dispoziţie o săptămână pentru a analiza studiul de fezabilitate, împreună cu consilierii judeţeni. Dacă este cazul, putem veni cu o serie de observaţii. Apoi, imediat, vom putea demara procedura pentru atribuirea contractului de execuţie, pentru că anunţul de intenţie l-am postat încă din august, în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP). Scopul nostru este să semnăm contractul în decembrie, pentru că o serie de lucrări vor putea fi efectuate şi pe durata iernii, şi nu are rost să pierdem timpul”, a declarat, pentru ZIUA de CLUJ, preşedintele CJ.
Alin Tişe a adăugat că în ultimii 20 de ani au fost reabilitaţi doar aproximativ 100 km de drumuri. “Acum avem în vedere, pentru prima dată, reabilitarea a peste 700 km de drumuri judeţene, într-un sistem coerent, prin accesarea unui credit furnizor. La acest program se adaugă modernizările de pe alţi circa 200 km de drum judeţean efectuate în ultimii doi ani prin accesare de fonduri europene sau din fonduri proprii”, a mai spus Alin Tişe.
CJ şi Regia Autonomă de Administrare a Domeniului Public şi Privat gospodăresc în prezent 1.229 km de drumuri judeţene. “Condiţiile de trafic oferite de drumurile judeţene, cu excepţia a câtorva tronsoane însumând 68 km reabilitaţi în perioada iulie 2008 - decembrie 2009 prin turnarea de covor asfaltic, sunt necorespunzătoare, fapt care implică anual alocarea unor fonduri publice semnificative pentru lucrări de întreţinere. Totodată, pentru întreţinerea drumurilor judeţene propuse a fi incluse în programul de modernizare şi reabilitare s-au cheltuit, în ultimii 5 ani, fonduri publice în valoare de peste 73 de milioane de lei, efectul acestor lucrări nefiind unul corespunzător. De altfel, rezultatul acestor lucrări de întreţinere nu poate fi decât unul temporar, vechimea şi calitatea stratului de bază, ale stratului de uzură, dar şi ale amenajărilor anexe (poduri, rigole etc.) determinând ineficacitatea pe termen mediu şi lung a îmbunătăţirilor aduse exclusiv prin lucrări de întreţinere gen plombări”, a explicat preşedintele CJ.
Noul proiect a fost împărţit în şapte loturi, fiecare cuprinzând între cinci şi opt drumuri judeţene, care însumează circa 100 km. Acestea vor fi reabilitate prin turnarea a două straturi de covor asfaltic, dar şi prin efectuarea unor lucrări conexe menite să asigure protecţia drumurilor şi exploatarea lor în condiţii optime pentru o perioadă mult mai mare de timp.
Execuţia lucrărilor va fi licitată “la pachet” cu lucrările de deszăpezire, astfel încât firmele executante ale acestor lucrări să fie interesate de conservarea în bune condiţii a drumurilor şi să nu mai poată să evite asumarea responsabilităţii pentru calitatea necorespunzătoare sau pentru durabilitatea redusă a acestora.
Studiul de fezabilitate ce vizează reabilitarea drumurilor judeţene va arăta costurile estimative pentru fiecare din cele şapte loturi. “În maximum o săptămână vom avea studiul de fezabilitate care vizează modernizarea a 728 km de drumuri judeţene. În funcţie de costurile estimate, vom decide cu privire la soluţia financiară pe care o vom adopta pentru a susţine acest proiect. Cel mai probabil, vom merge pe varianta creditului furnizor. Avem la dispoziţie o săptămână pentru a analiza studiul de fezabilitate, împreună cu consilierii judeţeni. Dacă este cazul, putem veni cu o serie de observaţii. Apoi, imediat, vom putea demara procedura pentru atribuirea contractului de execuţie, pentru că anunţul de intenţie l-am postat încă din august, în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP). Scopul nostru este să semnăm contractul în decembrie, pentru că o serie de lucrări vor putea fi efectuate şi pe durata iernii, şi nu are rost să pierdem timpul”, a declarat, pentru ZIUA de CLUJ, preşedintele CJ.
Alin Tişe a adăugat că în ultimii 20 de ani au fost reabilitaţi doar aproximativ 100 km de drumuri. “Acum avem în vedere, pentru prima dată, reabilitarea a peste 700 km de drumuri judeţene, într-un sistem coerent, prin accesarea unui credit furnizor. La acest program se adaugă modernizările de pe alţi circa 200 km de drum judeţean efectuate în ultimii doi ani prin accesare de fonduri europene sau din fonduri proprii”, a mai spus Alin Tişe.
CJ şi Regia Autonomă de Administrare a Domeniului Public şi Privat gospodăresc în prezent 1.229 km de drumuri judeţene. “Condiţiile de trafic oferite de drumurile judeţene, cu excepţia a câtorva tronsoane însumând 68 km reabilitaţi în perioada iulie 2008 - decembrie 2009 prin turnarea de covor asfaltic, sunt necorespunzătoare, fapt care implică anual alocarea unor fonduri publice semnificative pentru lucrări de întreţinere. Totodată, pentru întreţinerea drumurilor judeţene propuse a fi incluse în programul de modernizare şi reabilitare s-au cheltuit, în ultimii 5 ani, fonduri publice în valoare de peste 73 de milioane de lei, efectul acestor lucrări nefiind unul corespunzător. De altfel, rezultatul acestor lucrări de întreţinere nu poate fi decât unul temporar, vechimea şi calitatea stratului de bază, ale stratului de uzură, dar şi ale amenajărilor anexe (poduri, rigole etc.) determinând ineficacitatea pe termen mediu şi lung a îmbunătăţirilor aduse exclusiv prin lucrări de întreţinere gen plombări”, a explicat preşedintele CJ.
Noul proiect a fost împărţit în şapte loturi, fiecare cuprinzând între cinci şi opt drumuri judeţene, care însumează circa 100 km. Acestea vor fi reabilitate prin turnarea a două straturi de covor asfaltic, dar şi prin efectuarea unor lucrări conexe menite să asigure protecţia drumurilor şi exploatarea lor în condiţii optime pentru o perioadă mult mai mare de timp.
Execuţia lucrărilor va fi licitată “la pachet” cu lucrările de deszăpezire, astfel încât firmele executante ale acestor lucrări să fie interesate de conservarea în bune condiţii a drumurilor şi să nu mai poată să evite asumarea responsabilităţii pentru calitatea necorespunzătoare sau pentru durabilitatea redusă a acestora.
DISTRIBUIE
Comenteaza