Licitaţie de 30 de milioane de euro, în ajunul Crăciunului, la Cluj

Licitaţie de 30 de milioane de euro, în ajunul Crăciunului, la Cluj
Consilierii locali au aprobat modificarea caietului de sarcini al licitaţiei de 30 de milioane de euro pentru curăţarea străzilor din oraş în următorii opt ani.

Operatorii de salubritate interesaţi de contract pot depune oferte până în 23 decembrie, noul termen pentru procedură fixat de administraţia locală.

Licitaţia deschisă pentru concesionarea serviciului de salubrizare stradală si deszăpezire din municipiul Cluj-Napoca a fost lansată în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) în 24 septembrie. Deschiderea ofertelor era programată în 18 noiembrie. Pe SEAP, procedura a fost suspendată din 8 octombrie, după ce Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a dispus acest lucru printr-o decizie din 7 octombrie, având în vedere că trei societăţi, DMV Prosal, Supercom şi RER Ecologic Service Buzău, au contestat caietul de sarcini aferent procedurii.

Printr-o decizie din 21 octombrie a CNSC, instituţia a admis reclamaţiile formulate de aceste societăţi şi a cerut primăriei clujene să remedieze documentaţia de atribuire şi să decaleze termenul de depunere a ofertelor corespunzător cu perioada în care procedura a fost suspendată. Contractul pentru cei opt ani a fost estimat la 137,6 milioane de lei şi implica activităţi de măturat manual, întreţinerea curăţeniei, spălatul carosabilului şi al trotuarelor, stropitul carosabilului, curăţarea manuală a rigolelor, măturat mecanizat, curăţarea manuală a zăpezii şi gheţii, pluguitul, combaterea poleiului, curăţarea de zăpadă şi gheaţă a gurilor de scurgere, încărcat, transportul zăpezii şi gheţii. Administraţia locală clujeană a scos la mezat două loturi (sectoare) pentru prestarea acestor servicii, aşa cum se derulează şi în prezent contractractele pentru salubritate stradală.

După ce consilierii locali au aprobat modificarea la şedinţa ordinară din 14 octombrie a caietului de sarcini al licitaţiei pentru concesionarea serviciului de salubritate stradală şi deszăpezire, conform deciziei CNSC (minim şi maxim pentru utilajele pe care trebuie să le aibă ofertanţii, corelarea numărului cu caracteristicile, penalităţi în contract şi pentru instituţie, în cazul în care nu efectuează plăţile la timp), administraţia locală a şi anunţat, în aceeazi zi, data pentru noua licitaţie. Aceasta a fost fixată în 23 decembrie, când este termenul limită pentru depunerea ofertelor.

La procedura cu termen nou de ofertare s-au făcut modificări în cazul utilajelor cerute de primărie pe primul caiet de sarcini. Iniţial, per lot s-au cerut următoarele utilaje: autospecială pentru măturat/aspirat mecanizat - rezervor minim 4 mc pentru carosabil - 4 bucăţi, autospecială pentru măturat/aspirat mecanizat (de capacitate mică- maxim 1 mc) pentru trotuare - 2 bucăţi, autogunoieră capac 30 mc - 1 bucată, autospecială pentru spălatul străzilor(capacitate 6.000 l) - 4 bucăţi, autospecială pentru stropitul străzilor(capacitatea 6.000 l)- 2 bucăţi, autobasculante capacitate 8,5 t - 2 bucăţi, utilaje pentru deszăpezire echipate cu solniţe (capacitate 5mc) şi plug - 12 bucăţi, utilaje pentru deszăpezire echipate cu solniţe şi plug de capacitate mică - 2 bucăţi, autocisternă pentru împrăştierea soluţiei antiderapante lichide (min. 6.000 l) - 1 bucată, autobasculantă pentru transportul zăpezii şi gheţii capacitate 20 mc - 4 bucăţi, încărcător frontal - 2 bucăţi. Pe licitaţia de la final de decembrie s-au impus minim utilajele din listă deja menţionate, în cazul autogunoierei se acceptă o capacitate în 20 şi 30 de mc. Pentru autobasculante se acceptă capacităţi între 6 şi 9 tone, iar solniţele trebuie să aibă o capacitate de minim 5 mc. Cerinţa conform căreia toate utilajele folosite trebuie să fie dotate cu GPS a fost menţinută.

Contractul pentru activitatea de salubrizare stradală (spălat străzile vara şi deszăpezit iarna) este împărţit între Rosal Grup şi Brantner Servicii Ecologice. Primăria a semnat contractele cu cele două societăţi în 2005, pe o perioadă de opt ani, până în octombrie anul acesta. Totuşi, ca să nu fie probleme cu activitatea de deszăpezire din această iarnă, forul local clujean a decis ca noile contracte pentru activitatea de salubrizare stradală să fie încheiate după 15 martie 2014, indiferent de data la care va fi adjudecată licitaţia.

 

Etichete
Comenteaza