Lucrările la linia de tramvai au început în mai multe zone
- Scris de Cosmina Fernoaga
- 21 Iul 2011, 00:35
- Administraţie
- Ascultă știrea

El a precizat că, deşi este nevoie de o muncă temeinică, având în vedere că se sapă la fundaţii de 1,2 metri, constructorul - societatea Swietelsky, lider de consorţiu - are în plan să atace lucrările pe mai multe zone. Apostu a mai explicat că s-a găsit o soluţie şi pentru canalul de pe strada Bariţiu, care era amplasat chiar sub linia de tramvai.
Linia de tramvai ar putea fi terminată cu mult mai repede decât termenul de doi ani, prevăzut în contractul semnat cu consorţiul condus de societatea Swietelsky, este de părere primarul Sorin Apostu. Deocamdată, lucrările se desfăşoară în două zone, pe tronsonul Bucium - Calvaria şi încep şi pe tronsonul Opera Maghiară - Podul Garibaldi. "Chiar dacă sunt implicate lucrări extrem de complexe, cu fundaţii de 1,2 metri, constructorii plănuiesc să atace lucrările pe mai multe zone, ceea ce ne bucură foarte mult, pentru că sunt şanse mai mari să finalizăm acest proiect mult mai repede", a declarat primarul Sorin Apostu.
Acesta a completat că pe strada Bariţiu exista un canal care se afla chiar sub linie, ţinând-o suspendată. "Am discutat cu cei de la Compania de Apă Someş, care se ocupă de reabilitarea conductei de apă şi am convenit ca acest canal să fie descoperit, pentru a fi umplut cu ciment. În acest fel, linia de tramvai se va putea realiza fără probleme", a explicat primarul Apostu. Reabilitarea liniei de tramvai va conduce la dispariţia zgomotului şi a vibraţiilor produse de garniturile de tramvai, a lămurit edilul. De asemenea, timpul de parcurgere a unei distanţe se va reduce chiar până la jumătate şi, în plus, va scădea mult consumul de energie. Contractul de reabilitare a celor 25 de kilometri de linie de tramvai din Cluj-Napoca a fost semnat între primărie şi consorţiul condus de compania Swietelsky în 15 iunie, la valoarea de peste 104 milioane de lei, fiind finanţat din fonduri europene.