Lucrările la METROUL din Cluj-Napoca vor începe din FLOREȘTI

Lucrările la METROUL din Cluj-Napoca vor începe din FLOREȘTI

Lucrările la metroul din Cluj-Napoca vor începe din Florești, nu din Sopor așa cum a fost anunțat inițial. Schimbarea s-a făcut la solicitarea celor care se ocupă de construirea Spitalului Regional de urgență din Florești, din dorința de a conecta și mai bine unitatea medicală cu municipiul.

Solicitarea a fost apronată în ședința din 15 decembrie 2023 a Consiliului European al PNRR."Lucrările vor începe din Florești, cu acel tronson, nu din Sopor”, a spus Emil Boc, în ședința extraordinară a Consiliului Local.

Banii pentru exproprierile de pe traseul metroului ar urma să fie aprobați de Guvernul României în ședința dintre Crăciun și Revelion. Metroul Clujului este în faza de proiectare, iar lucrările ar trebui să înceapă la 1 martie 2024.

Magistrala de metrou M1 cu finanțare PNRR are 21 de stații, costă 9 miliarde lei, din care 1,5 miliarde lei fonduri din PNRR, iar termenul de realizare este de 8 ani. Constructor va fi Asocierea Gulermak (Turcia) – Alstom – Arcada.

Etapa de proiectare a primei magistrale de Metrou din Cluj-Napoca a început la 1 septembrie 2023. Exproprierea terenurilor pentru construirea metroului de la Cluj Napoca va costa 283 milioane lei, potrivit unui Proiect de Hotărâre de Guvern pe care Ministerul Transporturilor îl va trimite Executivului spre aprobare.

Pentru prima linie de metrou din Cluj-Napoca vor fi expropriate 486 de imobile (case și terenuri) cu o suprafață totală de peste 400 000 mp. din care aproape 60 000 mp. construiți. Printre expropriați, producătorul de bere Ursus, Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară, Compania Kaufland, Avicola Gilău. 

Primul constructor al Spitalului Regional Cluj, o fimă care modernizează și Baza Aeriană Câmpia Turzii. Patronul, fost cadru MApN

Agenţia Naţională pentru Dezvoltarea Infrastructurii în Sănătate a desemnat, miercuri, antreprenorul pentru primele lucrări de construcții ale Spitalului Regional de Urgență Cluj, cel mai important proiect de infrastructură spitalicească din Regiunea Nord-Vest a României. Cu o valoare licitată de 52.277.047,79 lei (fără TVA), antreprenorul român Ubitech Construcții SRL va avea la dispoziție 8 luni pentru finalizarea lucrărilor, de la emiterea ordinului pentru începerea acestora.

Acest contract presupune lucrări de organizare de șantier, excavare grosieră a pământului, devierea rețelelor de utilități și amenajarea căilor temporare de acces precum și construcția unei incinte etanșe de pereți mulați și ziduri de sprijin din piloți forați. Semnarea contractului va fi posibilă după expirarea perioadei de 10 zile pentru depunerea eventualelor contestații și respectiv după soluționarea acestora, dacă este cazul.

La finalizare, Spitalul Regional de Urgență Cluj va avea o suprafață construită totală de 184.013 mp, din care 176.638 clădirea principală, structurată pe 8 niveluri S+P+5E+Eth, heliport. Suprafața terenului pe care va fi construit viitorul spital este de 143.064 mp. Clădirea cu funcțiunea spital regional de urgență va găzdui 849 de paturi de internare continuă, organizate în 6 centre multidisciplinare.

Ubitech Construcții a fost înființată în 2015 și este o companie cu capital 100% românesc. Oferă servicii complete în domeniul construcțiilor precum antreprenoriat general, proiectare și execuție, management și implementarea proiectului și este specializată în proiecte tip design & build cu grad ridicat de complexitate. Compania Ubitech Construcții a desfășurat proiecte pe plan național din sfera educațională și de infrastructură militară.

Cifra de afaceri UBITECH CONSTRUCTII S.R.L.. a fost de 257,058,484.00 RON în anul 2022, cu un profit de 20,194,334.00 RON, după de activitate. Comparativ cu anul anterior, compania a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri cu 116.88%. UBITECH CONSTRUCTII S.R.L. a raportat un număr de 75 angajați în anul 2022.

Acționarul principal al UBITECH CONSTRUCTII S.R.L.. este Cătălin Podaru (n.red. fost cadru al armatei), cu 75% din acțiuni. El deține și compania de inginerie civilă Leviatan Design. Aceasta a obținut anul trecut afaceri de 9,1 milioane de euro în 2022 și în jur de 1 milion de euro profituri. În urmă cu 2 ani, Leviatan Design a câştigat, în calitate de lider de asociere, contractul pentru prima etapă din modernizarea Unităţii Militare Câmpia Turzii. Modernizarea Unităţii Militare de la Câmpia Turzii este un proiect cu o valoare totală de peste un miliard de lei, pentru realizarea infrastructurii în cadrul cazarmei. 

Robert Cătălin Podaru a avut carieră militară până în 2012, lucrând la MApN ca ofițer inginer începând cu 2006, după ce a absolvit Academia Tehnică Militară, Colegiul Național de Apărare și Colegiul pentru Managementul Crizelor și Operațiuni Multinaționale din cadrul Universității Naționale de Apărare, potrivit CV-ului său public. Adrian Dorel Grigore, director de producție la Ascon Partners, este inginer diplomat în specialitatea Aviație, fiind absolvent de Politehnică. 

Comenteaza