Lucrările la varianta Floreşti-Cluj, tot mai aproape de start. Primarul, încrezător că va fi gata până la sfârşitul anului

Lucrările la varianta Floreşti-Cluj, tot mai aproape de start. Primarul, încrezător că va fi gata până la sfârşitul anului
Floreştenii sunt tot mai aproape de a scăpa de traficul infernal de pe DN1, de la intrarea spre Cluj-Napoca. Primarul comunei, Horea Şulea, se arată încrezător că varianţa Floreşti-Cluj, supranumită "centura salvatoare", va fi gata până la sfârşitul anului.

Primăria Floreşti a anunţat marţi că a predat caietul de sarcini aferent realizării variantei către firma proiectantă a investiţiei, SC Luca Way SRL. De asemenea, documentaţia privind licitaţia organizată în acest sens urmează să fie depusă de Biroul de Achiziţii din cadrul administraţiei comunei la Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) în termen de zece zile. 

Investiția, în valoare totală de aproximativ 7 milioane de euro, va fi suportată integral din bugetul local al comunei, prin cooptarea unui credit furnizor. Primarul Horea Şulea a afirmat că lucrările de contruire a variantei ar trebui finalizate până la sfârşitul anului.   

"Îmi doresc ca la finele anului 2015 Centura să fie finalizată. Vom apela la un credit furnizor, aceasta fiind varianta cea mai optimă și rapidă. Sunt deja firme interesate în a accesa licitația. Gradul de îndatorare nu va depăși 30% din buget, ceea ce nu este mult. Mi-aș fi dorit să putem demara investiția și mai repede, dar sunt anumiți pași de urmat. Nu se poate sări peste proiect, peste licitația aferentă proiectului, peste realizarea proiectului sau peste timpii necesari sistemelor naționale de validare a licitațiilor, ori peste eventuale contestații", a declarat el.

Conform proiectului, drumul va porni din strada Tăuțiului și va face joncțiunea în Cluj-Napoca cu drumul Sfântul Ioan. Va avea o lungime de 2,685 km, la care se adaugă încă doi kilometri de bretele, 11 podețe și două poduri, precum și două girații și trei intersecții. Totodată,  vor fi incluse și două bretele de legătură cu DN1, una în zona Metro și una în zona Polus.

Carosabilul va fi de 2 x 3,5 metri, pe o parte trotuarul va fi de 1,5 metri, iar pe cealaltă parte va fi inclusă și o pistă de biciclete, lățimea ansamblului trotuar - pistă de biciclete fiind de doi metri. Bineînţeles, pe lângă ele vor fi rigole ranforsate, zid de sprijin pe coloane, șanțuri de beton, rambleu, piloți forați, filtre drenante, drenuri orizontale și, în mod evident, semnalizare rutieră.

Potrivit prezentării de pe website-ul său, firma proiectantă, Luca Way, este o companie românească specializată în proiectarea şi supervizarea lucrărilor de infrastructură, cum ar fi proiectarea şi supervizarea lucrărilor de drumuri şi autostrazi, a lucrărilor de apă şi canalizare, a staţiilor de epurare şi tratare, a clădirilor, a lucrărilor electrice şi a altor utilităţi.

Este fosta societate Poyry România, una dintre firmele abonate la contractele cu statul. Firma are un istoric bogat în privinţa contractelor din bani publici, fosta Poyry încasând, atât în timpul guvernării PSD, cât şi cea a PDL, milioane de euro pentru supravegherea diferitor lucrări de infrastructură, din toată ţara. În 2010, Poyry România SRL a realizat, într-o asociere cu EcoTerra SRL, studiile de fezabilitate pentru reabilitarea tuturor drumurilor judeţene din Cluj. Firma a fost rebotezată în 2012 după numele directorul general Poyry, Radu Luca.

Comenteaza