Mai mulţi bani pentru drumul turistic Răchiţele - Ic Ponor

Mai mulţi bani pentru drumul turistic Răchiţele - Ic Ponor
Proiectul de reabilitare a Drumului Judeţean (DJ) nr. 108 C - 763 Răchiţele - Prislop - Ic Ponor, finanţat din fonduri europene, nu corespunde realităţii din teren. Consiliul Judeţean (CJ) Cluj se vede nevoit să îl suplimenteze cu o sumă destul de mare. Pentru şase din cele nouă poduri prevăzute se solicita doar modernizare, în timp ce experţii apreciază că acestea trebuie, de fapt, construite de la zero.
Unul dintre cele mai scumpe proiecte din judeţ, finanţat din fonduri europene, vizează reabilitarea DJ din zona turistică Răchiţele - Prislop - Ic Ponor. Contractul a fost cotat la 59 de milioane de euro, din care valoarea nerambursabilă depăşeşte 48 de milioane de lei. Reprezentanţii CJ şi cei ai Regiei Autonome de Administrare a Domeniului Public şi Pivat (RAADPP) întâmpină primele probleme. Conform datelor evaluate de experţi, şase din cele nouă poduri prevăzute în proiect vor trebuie să fie construite de la zero.

“Proiectul a fost comandat de Ministerul Dezvoltării în 2007, iar noi am atribuit contractul în 2009. Lucrurile s-au schimbat între timp pentru că vorbim de o zonă de munte. Acolo, apa este mult mai dură, au venit ploile, iar tot ce era s-a deteriorat excesiv. O simplă modernizare, aşa cum era prevăzută în proiect, nu e suficientă. Experţii au apreciat că aceste poduri se vor prăbuşi dacă nu sunt construite din temelii”, a spus directorul RAADPP, Mircea Avram. El a precizat că nu ştie încă despre ce costuri suplimentare va fi vorba. “E nevoie de noi evaluări, de un nou studiu de fezabilitate pentru aceste lucrări. După ce vom avea nişte estimări clare, ne vom prezenta în faţa CJ cu nişte cifre concrete”, a spus Avram.

Preşedintele CJ, Alin Tişe, a afirmat că se va găsi o soluţie pentru ca banii europeni să nu se piardă. “O problemă ar fi că pe lege noi, CJ, nu putem acoperi mai mult de 10% din valoarea contractului, iar alţi 10%, Ministerul Dezvoltării. Trebuie găsită o soluţie pentru că există nişte termene, iar dacă le încălcăm, riscăm să pierdem banii europeni pe care i-am obţinut pentru acest proiect”, a spus Tişe. El a menţionat că va aştepta evaluarea RAADPP, urmând să fie identificate soluţii pentru acoperirea costurilor suplimentare. Consorţiul care se ocupă de proiect este format din companiile MBS Group Turda, Alfa Rom şi Nemzetkozi Betonut. Proiectul a fost realizat de Ovearup şi Expert Proiect Bucureşti, companii care au subcontractat lucrările societăţii Drumex.


Comenteaza