Manageri peste aeroportul din Braşov numai dacă îşi permit

Manageri peste aeroportul din Braşov numai dacă îşi permit
Aeroportul clujean se va implica în licitaţia ce vizează construcţia şi managementul aeroportului din Braşov doar după ce va avea o analiză concretă a costurilor impuse într-un astfel de demers.


Chiar dacă mai sunt doar două săptămâni până la deschiderea licitaţiei pentru construcţia aeroportului din Braşov, nu există încă o certitudine cu privire la participarea aeroportului clujean în acest proiect. Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ), Alin Tişe, a afirmat că a discutat posibilitatea ca aeroportul clujean să intre într-un consorţiu cu alte societăţi pentru a câştiga contractul de concesiune ce vizează acest obiectiv, însă decizia finală va avea la bază analiza costurilor implicate în tot acest demers.

Regia Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca se află sub autoritatea CJ Cluj. În mai multe rânduri, liderul administraţiei judeţene, Alin Tişe, a apreciat că una din soluţiile pentru dezvoltarea acestui obiectiv stă fie în privatizare, fie în cooptarea unor parteneri privaţi. Tişe a arătat că oportunitatea ivită la Braşov ar ajuta foarte mult aeroportul clujean să-şi consolideze poziţia pe piaţa regională şi, de asemenea, să-şi multiplice veniturile. "Câteva firme de construcţii din România ne-au cerut să intrăm într-un consorţiu cu aeroportul pentru a participa la licitaţia ce vizează construcţia aeroportului din Braşov. Firmele ar urma să asigure finanţarea, iar aeroportul nostru va asigura managementul acestui obiectiv", a declarat Alin Tişe. Numai că licitaţia de concesiune organizată de CJ Braşov pentru construcţia unui aeroport se va deschide în 1 iunie. Aeroportul clujean nu a luat încă o hotărâre clară în privinţa participării, cel puţin nu una asumată de CJ.

"Pot să vă spun că încă analizăm condiţiile juridice şi financiare în baza cărora ne putem permite să intrăm într-un astfel de parteneriat. Este tot ce pot să spun, mai ales că este vorba despre o licitaţie publică. Nu ne putem permite să oferim mai multe detalii nici despre cei care ar urma să ne devină parteneri", a comentat Tişe. Acesta a spus că în cel mai scurt timp se va lua o decizie în sensul acesta. "Vom vedea ce avantaje sunt şi ce dezavantaje. Este un obiectiv de investiţie destul de complex. Ca atare, nu ne putem permite să spunem că vom participa sigur la această licitaţie. Cert este că ne dorim şi că analizăm toate posibilităţile. Vom vedea ce costuri sunt implicate, apoi vom hotărî dacă este oportun să ne asociem în acest proiect", a comentat Tişe. Directorul aeroportului clujean, David Ciceo, aprecia cu câteva zile în urmă, pentru ZIUA de CLUJ, că decizia trebuie să aparţină CJ. "Tot ce pot să spun e faptul că prin expertiza pe care o avem putem înregistra un real succes cu acest nou aeroport", aprecia Ciceo.

Aeroport de "mediu curier"

Planul administraţiei braşovene este de a construi în localitatea Ghimbav un aeroport internaţional care să permită decolarea şi aterizarea avioanelor din clasa "mediu curier" în vederea asigurării unui punct de legătură aeriană stabil şi adecvat ca mărime, între zona deservită (judeţele Braşov, Covasna, Harghita) şi ţările Europei şi Orientului Mijlociu. Aeroportul ar urma să aibă într-o primă etapă o capacitate de 600.000 de pasageri pe an. Ulterior, pe parcursul a opt ani, aeroportul ar urma să treacă de pragul de 1.000.000 de pasageri.

 

Comenteaza