Marile străzi ale Clujului intră în reabilitare din 2011
- Scris de Luminita Silea
- 07 Sep 2010, 23:57
- Administraţie
- Ascultă știrea

DISTRIBUIE
Primăria Cluj-Napoca pregăteşte proiecte de modernizare a celor mai importante artere din oraş, printre care Calea Moţilor, Calea Turzii, Calea Baciului, Calea Floreşti.
Arterele importante din oraş, mai ales cele care asigură intrarea în municipiu, nu au mai fost modernizate din anii 1995-1996 şi sunt pline de denivelări sau de gropi. Municipalitatea spune că multe dintre aceste străzi au fost sparte în repetate rânduri de reţelişti, de aceea starea carosabilului este proastă.
“Ce se întâmplă cu străzile din Cluj care sunt vălurite şi pline de gropi, mai ales la intrările şi ieşirile din oraş? Este din ce în ce mai rău. Au venit recent la mine nişte prieteni din Timişoara la concertul care a avut loc în luna august. Au rămas uimiţi de străzile din oraş. Nu s-au gândit ca la Cluj, care se doreşte capitala Transilvaniei, să fie plin de gropi şi denivelări în plin centrul oraşului. Nu mi-a căzut bine că i-am chemat în oraşul de cinci stele ca să-şi rupă maşinile pe pseudo-asfaltul din oraş”, a semnalat redacţiei noastre clujeanul P.C..
Alţi cetăţeni s-au plâns că mari artere din Cluj sunt cârpite la intervale de câteva luni. “Ce se întâmplă cu Bulevardul 21 Decembrie ? Va fi cârpit o dată la două luni? Este clar că vor apărea din ce în ce mai multe gropi. Una dintre fisuri e de câteva sute de metri, acum recent a fost umplută cu material, exact ca pe o stradă nemodernizată. De ce a fost făcut la o aşa calitate îndoielnică? Ce e de făcut? Trec zilnic pe acolo şi simţeam nevoia să mă descarc, sincer vă spun, sunt dezamăgit”, s-a plâns primăriei în 27 august un alt clujean, de această dată pe portalul domnuleprimar.ro.
Reprezentanţii municipalităţii au subliniat că arterele principale din oraş au făcut obiectul unor programe de modernizare ale vechii administraţii Funar. Calea Baciului, cu o lungime de 2,3 kilometri, care facilitează intrarea în Cluj-Napoca dinspre judeţul Sălaj, a fost modernizată în 1995 şi recepţionată în 1997, garanţia pentru lucrări fiind de doi ani. La fel, Calea Turzii, de 3,4 kilometri, care este “poarta” de intrare în oraş dinspre judeţul Alba, a fost modernizată şi recepţionată în aceeaşi perioadă. În 1996 au fost modernizate Calea Moţilor (însumând 1,25 kilometri), recepţionată în 1998, şi Calea Floreşti (1,85 kilometri), recepţionată în 1998.
Calea Mănăştur (un kilometru) a fost modernizată în 1997 şi recepţionată în 1999. Costurile acestor modernizări sunt “pierdute” undeva în arhivele municipalităţii. Alte artere, ca de exemplu Aurel Vaicu (1,9 kilometri), au fost reabilitate de Regia Autonomă a Domeniului Public (RADP) în 1998, lucrările fiind recepţionate în 2000. Pe Observatorului (1,38 kilometri) s-au executat lucrări de covor asfaltic în 2006, lucrarea a costat peste 3,4 milioane de lei, fiind recepţionată în 2008. De execuţie s-a ocupat societatea Iridium, garanţia fiind de doi ani.
Alte artere nu au fost recepţionate nici până în prezent. În cauză sunt Frunzişului, cu o lungime de 2,1 kilometri, sau B-dul 21 Decembrie 1989, însumând 2,45 kilometri, ambele modernizate în 2007. Lucrările au fost executate de compania J.V. Garboli în cadrul programului “288 de străzi” şi au presupus costuri de 9,1 milioane de lei – Frunzişului, respectiv 19,1 milioane de lei – 21 Decembrie. Garanţia în cazul acestor artere este de trei ani, dar termenul curge abia din momentul recepţiei.
“În cazul arterelor principale, sunt mai multe categorii de probleme. Pe de o parte, ne-au dat bătăi de cap lucrările efectuate de reţelişti, care au ţinut în loc şi modernizările gândite de municipalitate. În plus, după intervenţii, s-au executat lucrări îndoielnice de aducere a carosabilului la starea iniţială. În cazul altor străzi de pe lista programului «288 de străzi», lucrările nu au fost încă recepţionate. În această situaţie, constructorii sunt obligaţi să se ocupe de orice probleme apărute timp de trei ani, după ce le vom recepţiona”, a declarat primarul Sorin Apostu pentru ZIUA de CLUJ.
Edilul a adăugat că municipalitatea pregăteşte modernizări pe Calea Turzii sau pe Calea Moţilor, lucrări care vor debuta cel mai probabil la anul. “Avem în pregătire studii de fezabilitate pentru Calea Baciului, Valea Chintăului, Colonia Borhanci, artere pe care, de asemenea, dorim să le modernizăm începând cu 2011”, a menţionat Apostu. Primarul a mai spus că cetăţenii trebuie să înţeleagă că este o perioadă de criză şi că, din păcate, contractul pentru întreţinerea străzilor din oraş a fost blocat de către Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, primăria fiind nevoită să apeleze la instanţă pentru deblocarea situaţiei. De lucrările urgente pentru întreţinerea arterelor s-a ocupat RADP, care a intervenit pe 61 de străzi din oraş. Pentru aceste lucrări, municipalitatea a plătit regiei proprii 861.000 de lei, potrivit datelor furnizate de Biroul mass-media al primăriei.
“Ce se întâmplă cu străzile din Cluj care sunt vălurite şi pline de gropi, mai ales la intrările şi ieşirile din oraş? Este din ce în ce mai rău. Au venit recent la mine nişte prieteni din Timişoara la concertul care a avut loc în luna august. Au rămas uimiţi de străzile din oraş. Nu s-au gândit ca la Cluj, care se doreşte capitala Transilvaniei, să fie plin de gropi şi denivelări în plin centrul oraşului. Nu mi-a căzut bine că i-am chemat în oraşul de cinci stele ca să-şi rupă maşinile pe pseudo-asfaltul din oraş”, a semnalat redacţiei noastre clujeanul P.C..
Alţi cetăţeni s-au plâns că mari artere din Cluj sunt cârpite la intervale de câteva luni. “Ce se întâmplă cu Bulevardul 21 Decembrie ? Va fi cârpit o dată la două luni? Este clar că vor apărea din ce în ce mai multe gropi. Una dintre fisuri e de câteva sute de metri, acum recent a fost umplută cu material, exact ca pe o stradă nemodernizată. De ce a fost făcut la o aşa calitate îndoielnică? Ce e de făcut? Trec zilnic pe acolo şi simţeam nevoia să mă descarc, sincer vă spun, sunt dezamăgit”, s-a plâns primăriei în 27 august un alt clujean, de această dată pe portalul domnuleprimar.ro.
Reprezentanţii municipalităţii au subliniat că arterele principale din oraş au făcut obiectul unor programe de modernizare ale vechii administraţii Funar. Calea Baciului, cu o lungime de 2,3 kilometri, care facilitează intrarea în Cluj-Napoca dinspre judeţul Sălaj, a fost modernizată în 1995 şi recepţionată în 1997, garanţia pentru lucrări fiind de doi ani. La fel, Calea Turzii, de 3,4 kilometri, care este “poarta” de intrare în oraş dinspre judeţul Alba, a fost modernizată şi recepţionată în aceeaşi perioadă. În 1996 au fost modernizate Calea Moţilor (însumând 1,25 kilometri), recepţionată în 1998, şi Calea Floreşti (1,85 kilometri), recepţionată în 1998.
Calea Mănăştur (un kilometru) a fost modernizată în 1997 şi recepţionată în 1999. Costurile acestor modernizări sunt “pierdute” undeva în arhivele municipalităţii. Alte artere, ca de exemplu Aurel Vaicu (1,9 kilometri), au fost reabilitate de Regia Autonomă a Domeniului Public (RADP) în 1998, lucrările fiind recepţionate în 2000. Pe Observatorului (1,38 kilometri) s-au executat lucrări de covor asfaltic în 2006, lucrarea a costat peste 3,4 milioane de lei, fiind recepţionată în 2008. De execuţie s-a ocupat societatea Iridium, garanţia fiind de doi ani.
Alte artere nu au fost recepţionate nici până în prezent. În cauză sunt Frunzişului, cu o lungime de 2,1 kilometri, sau B-dul 21 Decembrie 1989, însumând 2,45 kilometri, ambele modernizate în 2007. Lucrările au fost executate de compania J.V. Garboli în cadrul programului “288 de străzi” şi au presupus costuri de 9,1 milioane de lei – Frunzişului, respectiv 19,1 milioane de lei – 21 Decembrie. Garanţia în cazul acestor artere este de trei ani, dar termenul curge abia din momentul recepţiei.
“În cazul arterelor principale, sunt mai multe categorii de probleme. Pe de o parte, ne-au dat bătăi de cap lucrările efectuate de reţelişti, care au ţinut în loc şi modernizările gândite de municipalitate. În plus, după intervenţii, s-au executat lucrări îndoielnice de aducere a carosabilului la starea iniţială. În cazul altor străzi de pe lista programului «288 de străzi», lucrările nu au fost încă recepţionate. În această situaţie, constructorii sunt obligaţi să se ocupe de orice probleme apărute timp de trei ani, după ce le vom recepţiona”, a declarat primarul Sorin Apostu pentru ZIUA de CLUJ.
Edilul a adăugat că municipalitatea pregăteşte modernizări pe Calea Turzii sau pe Calea Moţilor, lucrări care vor debuta cel mai probabil la anul. “Avem în pregătire studii de fezabilitate pentru Calea Baciului, Valea Chintăului, Colonia Borhanci, artere pe care, de asemenea, dorim să le modernizăm începând cu 2011”, a menţionat Apostu. Primarul a mai spus că cetăţenii trebuie să înţeleagă că este o perioadă de criză şi că, din păcate, contractul pentru întreţinerea străzilor din oraş a fost blocat de către Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, primăria fiind nevoită să apeleze la instanţă pentru deblocarea situaţiei. De lucrările urgente pentru întreţinerea arterelor s-a ocupat RADP, care a intervenit pe 61 de străzi din oraş. Pentru aceste lucrări, municipalitatea a plătit regiei proprii 861.000 de lei, potrivit datelor furnizate de Biroul mass-media al primăriei.
DISTRIBUIE
Comenteaza