Master Planul general de Transport: ce scrie despre Autostrada Gilău-Borş

Master Planul general de Transport: ce scrie despre Autostrada Gilău-Borş
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a prezentat în dezbatere publică, Master Planul general de Transport, în comisiile pentru transporturi din Camera Deputaţilor şi din Senat.

 

"Am prezentat celor două comisii Master Planul general de transport al României, care este un document strategic care prevede toate intervenţiile care se vor face în 2014-2030 pentru a se asigura o infrastructură solidă rutieră, feroviară, navală şi aeriană care să asigure dezvoltarea economică. Ea cuprinde autostrăzi, drumuri expres, drumuri transregionale, dezvoltarea transportului naval, porturi şi căile de navigaţie atât pe Dunăre, maritime, centre modale şi zona aeriană şi zona de cale ferată", a declarat Rus, citat de Mediafax.

Prin noul Master Plan General de Transport, autostrăzile urmează să fie înlocuite cu drumuri expres. Cu toate acestea, statutul autostrăzii Gilău-Borş este neschimbat.

Potrivit documentului, necesarul de autostrăzi pe care România ar trebui să le construiască până în 2030 este de doar 656 km, costurile estimate pentru realizarea lor ridicându-se la 6,2 miliarde de euro, fără taxa pe valoarea adăugată (TVA). De asemenea, România ar trebui să mai construiască 2.226 km de drumuri expres, costul estimat al acestora fiind de 17,5 miliarde de euro, fără TVA.

Proiectele de autostrăzi incluse în Master Plan sunt Gilău-Borş (177 km), Sibiu - Braşov (103 km), Ploieşti - Comarnic (49 km), Craiova - Piteşti (115 km), Comarnic - Braşov (54 km) şi Braşov - Bacău (158 km), se arată într-un document de sinteză furnizat de Ministerul Transporturilor.

Întrebat de ce au fost înlocuite autostrăzile cu drumurile expres, Rus a afirmat că "nu este vorba de a înlocui nimic cu nimic. Deci nu este înlocuit în acest Master Plan vreun milimetru de drum regional cu drum expres sau cu autostradă. Aşa rezultă pe seama analizelor absolut ştiinţifice făcute de către o companie, probabil cea mai mare din lume, specializată în acest domeniu, care a făcut o analiză ştiinţifică a ceea ce înseamnă trafic în România, nevoia de interconectivitate, suport solid pentru dezvoltarea economică".

El a mai spus că acesta este documentul semifinal, întrucât mai e nevoie şi de finalizarea impactului de mediu, care se va termina până la finele lunii noiembrie, urmând ca cele două documente să se transforme într-un program operaţional.

Comenteaza