Şmecherii licitaţiilor blochează Clujul

Şmecherii licitaţiilor blochează Clujul
Marile proiecte sunt blocate de către firme obişnuite cu licitaţii de faţadă sau cu dedicaţie. Romstrade, firma boss-ului Blue Air, Nelu Iordache, se chinuie să blocheze proiectul la care a fost abia pe locul 5 în licitaţie. O altă firmă din Timişoara este acuzată de comportament mafiot.

Contractul pentru licitaţia ce vizează construcţia Centrului de Depozitare a Deşeurilor este blocat din nou, după ce consorţiul condus de Confort SA a contestat atribuirea contractului către Hidroconstrucţia. Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Cluj, Alin Tişe, este de părere că societatea Confort are un comportament de tip mafiot şi spune că astfel de firme nu au ce căuta în Cluj. Vicepreşedintele Radu Bica, cel care a condus comisia de licitaţie, a explicat că noua contestaţie depusă de Confort nu are nici o justificare.

Când tocmai se pregătea să semneze cel mai important contract de investiţie, ce vizează proiectul de management integrat al deşeurilor, consiliul judeţean se confruntă cu un nou blocaj. "Din păcate, nu ne permitem nici de data aceasta să dăm drumul la lucrările pentru construcţia depozitului de deşeuri. Consorţiul condus de societatea Confort a depus o nouă contestaţie, chiar dacă noi am respectat întru totul recomandările instanţei şi ale Consiliului Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC)", a comentat vicepreşedintele CJ Cluj, Radu Bica, cel care a condus comisia de licitaţie. Contractul privind construcţia acestui centru de depozitare a fost adjudecat de consorţiul condus de Hidroconstrucţia, care s-a oferit să realizeze obiectivul la suma de 103 milioane de lei. Bica a precizat că toate documentele solicitate de la firmele din acest consorţiu, Hidroconstrucţia, au fost prezentate comisiei de licitaţie şi că actele dovedesc faptul că argumentele contracandidaţilor Confort SA Timişoara sunt neîntemeiate. "Ni s-a solicitat atât de către instanţă, cât şi de către CNSC să mai verificăm încă o dată o serie de date din oferta Hidroconstrucţia. Am solicitat acte notariale care să clarifice orice nelămurire şi le-am primit. Mai mult de atât nu avem ce face. Oferta Hidroconstrucţia este câştigătoarea acestui contract. Confort SA nu se mulţumeşte însă cu acest răspuns şi cere noi lămuriri. Nu ne rămâne decât să aşteptăm o nouă soluţie din partea CNSC", a afirmat Bica.

Preşedintele CJ, Alin Tişe, s-a declarat extrem de revoltat de reacţia consorţiului condus de Confort SA. "Este vorba despre cel mai mare proiect de investiţie pe care încercăm să-l implementăm şi problema este că din pricina acestui blocaj are de suferit tot judeţul. Această societate Confort, din Timişoara, arată un comportament de tip mafiot pe care nu am de gând să-l tolerez. Aici, în Cluj, această societate nu are ce să caute să ia lucrări publice", a conchis Tişe. Acesta a adăugat că va merge în instanţă să ceară despăgubiri pentru că acest blocaj este absolut inutil. "Atât timp cât am făcut tot ce ni s-a cerut, nu înţeleg ce pretenţii mai are această societate. Oricum, noi am trimis toate documentele la CNSC şi am solicitat să fie analizat cazul în regim de urgenţă, pentru că este un proiect care se derulează din fonduri europene, avem nişte termene pentru închiderea rampelor, chiar nu ne permitem să stăm la cheremul unor firme care am înţeles că numai aşa procedează peste tot pe unde se duc, fac presiuni şi depun contestaţii, pentru a fi sigure că prind nişte lucrări. La Cluj nu le merge aşa şi îi anunţ acum pe reprezentanţii Confort că sunt pregătit să cer despăgubiri", a susţinut Tişe.

Reprezentanţii Confort SA nu au putut fi contactaţi pentru a răspunde acuzelor aduse de către liderul Consiliului Judeţean Cluj.

Cosmina FERNOAGĂ

 

Rezultatul licitaţiei pentru noua pistă a aeroportului a fost anulat

Consorţiul Construcţii Napoca - ICCO Systems - Geo Arc Otopeni şi-a asumat realizarea noii piste - etapa I - în şase luni, la un preţ de peste 137 de milioane de lei.

Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) a obligat Consiliul Judeţean (CJ) Cluj să anuleze rezultatul licitaţiei pentru construirea noii piste şi să procedeze la reevaluarea ofertei depuse de asocierea SCC Napoca - ICCO Systems - Geo Arc, în urma contestaţiei depuse de Romstrade, firmă condusă de Nelu Iordache, cel care deţine şi compania aeriană Blue Air. Comisia de licitaţie va lua o decizie finală vineri. Vicepreşedintele Radu Bica, cel care conduce comisia, spune că sunt doar chestiuni avocăţeşti care implică motivarea ofertei financiare. Comisia va lua o decizie vineri.

CNSC a emis o decizie în urma contestaţiilor depuse la licitaţia pentru construirea noii piste de 3.500 de metri la Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca, etapa I - 2.100 de metri, în 21 iulie. Consiliul a anulat în parte raportul procedurii de licitaţie potrivit căruia contractul a fost atribuit la jumătatea lunii iunie către asocierea Napoca - ICCO Systems - Geo Arc, la preţul de peste 137 de milioane de lei, având un termen de execuţie de şase luni.

Potrivit aceleiaşi deciziei, CNSC a luat act de renunţarea la contestaţie a consorţiului Construcciones Sanchez-Dominiguuez Sando - Delta Antrepriză de Construcţii şi Montaj 93 - Drum Concept şi a respins contestaţia formulată de Cooperativa Edile Appennino - Airport Management. În schimb, a admis contestaţia depusă de a treia societatea contestatară, Romstrade, şi a obligat Regia Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca din cadrul CJ Cluj să procedeze la reevaluarea ofertei depuse de Napoca - ICCO Systems - Geo Arc, în cadrul procedurii, prin respectarea legislaţiei în materia achiziţiilor publice. Compania Romstrade este controlată de omul de afaceri Nelu Iordache, cel care conduce şi firma Blue Air.

"Cei de la Romstrade au avut o ofertă ca preţ cu 10 milioane de euro mai mare decât cea la care a fost adjudecată licitaţia. Ei susţin că preţul la care am atribuit noi nu se justifică, că este prea mic pentru lucrările propuse şi că nu se va putea executa pista la preţul respectiv. Noi avem oricum justificări ale preţului prezentate de consorţiul condus de Napoca. Conform caietului de sarcini, contractul poate fi suplimentat cu 10%, justificat, dar această condiţie s-a impus de la începutul licitaţiei şi este valabilă indiferent de cine câştiga contractul", a declarat preşedintele CJ, Alin Tişe. El a adăugat că CJ Cluj va respecta decizia CNSC şi va reevalua oferta asocierii conduse de Napoca. "Romstarde vor să blocheze cu orice preţ lucrările la noua pistă pentru că au fost eliminaţi de la prima licitaţie organizată de noi. Nu vom accepta acest lucru şi vom cere daune în instanţă pentru întârzierea acestei licitaţii. Mai mult, vom depune şi o plângere penală", a precizat Tişe.

Directorul general al SCC Napoca, Ştefan Dimitriu, spune că oferta depusă de către consorţiul condus de societate pentru realizarea etapei I din noua pistă de 3.500 de metri cuprinde, detaliat, tehnologia, materialele şi preţurile care susţin preţul propus, peste 137 de milioane de lei. "Acesta este şi scopul unei licitaţii, ca firmele să propună variante de tehnologii şi preţuri competitive. Dacă Romstrade spune că preţul nostru este prea mic, asta este părerea lor. Nu este şi a noastră. Au exista societăţi care au participat la licitaţie şi au propus un preţ sub oferta noastră. CNSC le-a infirmat toate părerile, pentru că existau mai multe puncte care îi nemulţumeau. Trăim într-o democraţie şi este păcat că nişte tehnicieni pot spune orice. Noi am făcut o ofertă de preţ şi mergem în continuare pe aceasta pentru realizarea pistei", a precizat Dimitriu. El a adăugat că deja există întârzieri în contractul pentru realizarea noii piste, de 4 luni, dar consideră că, dacă CJ Cluj va delibera din nou şi va încheia contractul în următoarea perioadă, anul nu este pierdut pentru demararea lucrărilor. Vicepreşedintele CJ, Radu Bica, cel care prezidează comisia de licitaţie pentru construirea noii piste - etapa I - de 2.100 de metri, a declarat că reprezentanţii comisiei au mai cerut o serie de clarificări de la consorţiul condus de Napoca, acestea urmând să ajungă până joi. "Vineri ne vom întruni şi ne vom pronunţa. CNSC ne-a cerut prin decizia sa să urmăm un protocol avocăţesc. Este greşeala noastră că nu am prezentat motivarea pentru oferta câştigătoare, aşa cum cere Ordonanţa 34 privind achiziţiile publice", a adăugat Bica.

Şase oferte la licitaţie: patru respinse, două evaluate

Contractul pentru construirea noii piste a aeroportului a fost câştigat de asocierea societăţilor Construcţii Napoca SA - Icco Systems - Geo Arc SRL Otopeni cu o ofertă de 137.808.522 de lei. Potrivit datelor furnizate de forul judeţean, licitaţia câştigată de Construcţii Napoca prevede realizarea primilor 2.100 de metri, urmând ca de anul viitor CJ să angajeze o nouă licitaţie, pentru continuarea lucrărilor la pistă, până la 3.500 de metri. Lucrările sunt susţinute din buget multianual de către CJ Cluj pe o perioadă de patru ani. De contract au fost interesaţi şase ofertanţi. Patru dintre aceştia au fost descalificaţi din diferite motive - pentru lipsa de documente, lipsa de experienţă sau pentru că nu deţineau avize de la Autoritatea Aeronautică Civilă Română. În cursă au rămas doar oferta asocierii conduse de Napoca şi cea a Romstrade. Cea mai avantajoasă ofertă din punct de vedere financiar a fost depusă de consorţiul Cooperativa Edille Appennino - Airport Management Consultancies (127.410.080 de lei). Consorţiul Construcciones Sanchez - Dominguez Sando SA - S.C. Delta A.C.M. 93 SRL - Drum Concept SRL a propus 131.655.566 de lei, fiind urmat de asocierea societăţilor Construcţii Napoca SA - Icco Systems - Geo Arc SRL Otopeni, care a venit cu o ofertă de 137.808.522 de lei. Pe locul 4 ca preţ a fost oferta Grup 4 Instalaţii - Sc Sylc Con Trans SRL, de 152.449.061 de lei, urmată de cea a societăţii Romstrade SRL, cu subcontractorii Irimat Com SRL şi Uti Instal SRL, de 155.362.652 de lei. Cel mai mare preţ l-a propus Impresa Pizzarotti & C.SpA - Impresa Cavalleri Ottavio SpA, 162.129.066 de lei.

Luminiţa SILEA

 

Comenteaza