Foto Verde de la Florești pentru METROU! Consilierii locali au votat în unanimitate proiectul

Verde de la Florești pentru METROU! Consilierii locali au votat în unanimitate proiectul
Metrou Florești
Metrou Florești
Metrou Florești
Metrou Florești
Metrou Florești
Metrou Florești

Consilierii locali din cea mai mare comună din țară au aprobat, luni, studiul de fezabilitate al metroului clujean.

Proiectul de hotărâre privind aprobarea STUDIULUI DE FEZABILITATE (documentația tehnică și indicatorii tehnico-economici) pentru obiectivul de investiții „Tren Metropolitan Gilău-Florești- Cluj Napoca- Baciu - Apahida- Jucu- Bonțida- etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala 1 de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții"- componenta investițională Magistrala 1 de Metrou”, a fost dezbătut și votat în ședința Consiliului Local (CL) Florești, de luni, 22 noiembrie 2021.

La ședința extraordinară a CL Florești, a fost prezent și Ionel Oprea, șeful de proiect al metroului clujean, care a făcut o prezentare proiectului și a răspuns întrebărilor consilierilor locali.

Metroul va pleca din sudul cartierului Terra din Florești, într-o zonă în care va mai fi amenajat un drum spre DN1 și către viitoare Centură, dar și un park and ride. Întreg metroul clujean se estimează că va transporta peste 160.000 de călători pe zi. Cea mai aglomerată linie de metrou din București duce 190.000 de călători într-o zi. De asemenea vor fi și exproprieri însemnate, aproape 300.000 de metri pătrați sunt din proprietate privată. Vor mai fi și demolări, dar niciuna din construcțiile demolate nu sunt clasificate ca monumente”, a explicat șeful de proiect.

Astfel, lungimea totală a metroului este de 21,03 km. Va avea 19 stații și 1 depou, care va fi în Sopor. Beneficiarii proiectului sunt UAT Florești și UAT Cluj-Napoca.

Pe raza comunei Florești vor fi 5 stații, în lungime de 6,30 km. Acestea poartă numele de: Țara Moților, Teilor, Copiilor, Sănătății și Prieteniei.

Proiectul a fost aprobat în unanimitate de voturi de către consilierii locali. Edilul Floreștiului, Bogdan Pivariu, a ținut să le mulțumească acestora pentru vot. „Sunt fericit că s-a ajuns în acest moment în care există o soluție de infrastructură mare, care rezolvă problema traficului în Zona Metropolitană. Noi cerem și prioritizarea Centurii Metropilitane, dar și a Spitalului Regional de Urgență. Proiectul metroului clujean este istoric pentru România, pentru că ar fi altundeva decât în capitala țării”, a afirmat Pivariu.

Conform documentației, valoarea proiectului este mai mare decât cea prevăzută inițial, costul fiind estimat la 10.112.816.297 lei, adică aproximativ 2 miliarde de euro. Proiectul va fi finanțat din PNRR, POT, iar cea mai mare parte din credite de angajament făcute de Ministerul Transporturilor, după cum a afirmat Oprea.

De asemenea, durata de realizare a investiției este de 10 ani și 6 luni (128 de luni), din care, 18 luni - proiectare preliminară, 14 luni - procedurile de licitație, 96 luni - proiectare și execuție lucrări, inclusiv achiziție material rulant.

Metroul clujean va fi unul de tip ușor (MTR-L), de exemplu cel din București sau Budapesta fiind încadrate la categoria metrou greu (MTR-H). Metroul de la Cluj este comparat cu cele din Toulouse, Brescia sau Lille, fiind orașe cu număr asemănător de locuitori.

Tot luni, de la ora 14:00, este programată o ședința a CL Cluj-Napoca cu același proiect pe ordinea de zi.

Metrou Florești

Comenteaza