Metroul din Cluj-Napoca, frânat de un bulgăre de sare. Ce spune Boc

Metroul din Cluj-Napoca, frânat de un bulgăre de sare. Ce spune Boc

Metroul din Cluj-Napoca se lovește de primele probleme - proiectul trenului subteran ar putea fi întârziat din cauza unui zăcământ de sare descoperit pe traseu.

Metroul clujean ar urma să pornească din comuna Floreşti și să străbată municipiul Cluj-Napoca de la vest la est până la podul IRA, ar urma să se intersecteze cu trenul metropolitan. La finalul anului trecut au început forajele pentru studiile geotehnice și, surpriză - în zona podului IRA geologii au dat peste un zăcământ de sare care pune probleme proiectului, la fel ca și la Podul Porțelanului. 

Aceștia spun că în acea zonă în care ar urma să se facă legătura metroului cu trenul metropolitan, care va duce spre aeroportul din Cluj-Napoca, sunt mari depozite de sare, iar săpăturile în sare sunt extrem de costisitoare și dificile. Geologii spun că situația trebuie atent analizată înainte de a decide dacă se continuă planul sau dacă se ia în calcul un alt traseu. Primarul Emil Boc este, în continuare, optimist:

„Experţii, în acest moment analizează toate soluţiile şi vă pot asigura că există soluţii, acum 50 de ani omul a ajuns pe Lună, acum a ajuns pe Marte, vă daţi seama că va putea face un metrou chiar dacă întâlneşte un bulgăre de sare în cale”, a spus primarul Emil Boc, conform Știrile ProTv.

Linia de metrou va avea o lungime de 14,4 km, 14 staţii şi va costa aproximativ 1 miliard de euro. Durata de implementare este de 128 de luni. Finanţarea ambițiosului proiect va fi asigurată din fonduri europene, naţionale şi locale, precum şi prin parteneriate public-privat. Odată finalizat, metroul îi va ajuta pe clujeni să traverseze orașul prin subteran în mai puțin de 30 de minute.

Metroul din Cluj-Napoca, frânat de un bulgăre de sare. Ce spune Boc
  

Comenteaza