Ministrul Transporturilor se spală pe mâini în cazul pasajului de la Tetarom III. Angajaţii, îndemnaţi să meargă la serviciu cu trenul

Ministrul Transporturilor se spală pe mâini în cazul pasajului de la Tetarom III. Angajaţii, îndemnaţi să meargă la serviciu cu trenul
Ministrul Transporturilor a dat recent un răspuns la o interpelare a senatorului PSD de Cluj Vasile Ilea, pe tema blocajului rutier care se formează la ieşirea din Parcul industrial Tetarom III de la Jucu.

Situaţia neplăcută cu care se confruntă miile de oameni care lucrează în Tetarom III de la Jucu şi care stau zilnic zeci de minute la bariera peste calea ferată a fost abordată şi de directorul Tetarom Viorel Găvrea la ultima şedinţă de Consiliu Judeţean, despre care ZIUA de CLUJ a scris pe larg.

„Există o singură soluţie, pasajul peste sau pe sub calea ferată. În memorandumul cu Nokia din anul 2007 cu Guvernul României, semnat de către fostul premier Călin PopescuTăriceanu, erau trecute două pasaje, nu s-au realizat. În materialul care l-am trimis la toată lumea care a cerut am arătat, şi vă dau doar un singur exemplu, în bugetul naţional consolidat în 2008, 2009 şi 2010, Nokia a virat 40 de milioane de euro. Un „fly over" (n.red. - pasaj suprateran) costă după ştiinţa mea 2-3 milioane de euro", a explicat directorul Tetarom, Viorel Găvrea.

În răspunsul trimis senatorului PSD de Cluj, ministrul Transporturilor pasează responsabilitatea implementării unei soluţii tehnice care să faciliteze accesul/ieşirea din Parcul industrial Tetarom III către Consiliul Judeţean Cluj şi îi trimite pe angajaţii din parc să meargă la serviciu cu trenul, deşi admite că în halta de la Jucu opresc doar două trenuri, unul dimineaţă şi unul după-amiază.

"Reamenajarea acceselor la diverse obiective economice cade în sarcina beneficiarilor respectivi, după avizarea soluției tehnice în Comisia Tehnică privind Siguranța Circulației împreună cu reprezentanți ai Direcției Rutiere din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române, în baza unor documentații întocmite conform reglementărilor în vigoare", se arată în răspunsul ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc.

"Conform mersului de tren actual, Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători "CFR Călători" SA a solicitat opriri itinerarice în halta Jucu de Jos pentru trenul 4094 ( relaţia Cluj-Napoca - Jibou), cu sosire la ora 6,10 şi staţionare 1 minut şi pentru trenul 4308 ( relaţia Cluj-Napoca - Dej călători), cu sosire la 18,11 şi staţionare de 1 minut. Precizăm că nu există alte cereri OTF pentru oprirea trenurilor în halta de călători Jucu de Jos", mai afirmă ministrul Transporturilor, în acelaşi răspuns trimis senatorului PSD de Cluj Vasile Ilea.

Alin Tişe, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Cluj, proprietarul Parcului industrial Tetarom III, spune că instituţia pe care o conduce nu poate aloca legal bani pentru o pasarelă de trecere peste calea ferată.

"E clar că noi, nefiind proprietari nici pe calea ferată nici pe infrastructura aferentă de acolo, noi nu putem investi din bugetul judeţului, de altfel nici nu mă lasă legea, ar fi infracţiune dacă eu aş investi pe calea ferată. Singura soluţie ar fi să încerce ministerul să prindă bani la o rectificare şi dacă se găseşte o formulă de cofinanţare, noi, judeţul, nu ne dăm la o parte. Discuţia despre înfiinţarea acelei pasarele de trecere este de la înfiinţarea Parcului, de când era Nokia, de atunci există această promisiune de a se investi de către Ministerul Transporturilor. Noi ne dorim o colaborare cu Ministerul Transporturilor, dar se pare că cei de la minister încearcă să ascundă lipsa de finanţare prin aceste scrisori puerile pentru oameni care nu au minimum de capacitate de a înţelege cum se finanţează o lucrare", a declarat pentru ZIUA de CLUJ Alin Tişe, preşedintele Consiliului Judeţean Cluj.

Alin Tişe a spus de asemenea că îi roagă pe parlamentarii de Cluj ai PSD să facă lobby pe lângă Guvernul României pentru ca la prima rectificare de buget să aloce bani şi pentru acest pasaj peste calea ferată din zona intrării în Parcul industrial Tetarom III din Jucu.

„Este o situaţie pe care nici nu ştiu cum să o calific. Gândiţi-vă că acolo trec peste calea ferată, de la Jucu, spre drumul naţional sau spre Răscruci, peste 200 de tiruri pe zi. Să zicem că acesta nu ar fi cel mai mare bai. Cel mai mare bai ar fi oamenii care merg la lucru. Lucrează 12 cu 24, inclusiv sâmbătă şi duminică, sunt aproape 8000 de oameni în acest moment care traversează calea ferată cu mijloacele de transport. Este o situaţie foarte neplăcută. Am verificat personal de câteva ori, am stat personal 40 de minute la barieră într-o vineri după-masă, la ora 5 şi jumătate, ca să treacă o locomotivă cu două vagoane ruginite", a explicat directorul Tetarom Viorel Găvrea, în plenul ultimei şedinţe a Consiliului Judeţean de săptămâna trecută, situaţia de la Jucu.

 

 

 

 

 

 

 

Comenteaza