Mogoșoaia, următorul pas. Planurile de parcări ale Primăriei

Mogoșoaia, următorul pas. Planurile de parcări ale Primăriei
Primăria întocmește studiul de fezabilitate pentru parkingul de pe strada Mogoșoaia; ce alte proiecte are în plan.

Primăria clujeană accelerează proiectele de parkinguri. Săptămâna aceasta, consilierii locali au aprobat planul urbanistic de detaliu pentru parkingul de pe strada Mogoșoaia numărul 9. Acesta ar urma să aibă două etaje subterane și unul suprateran. Accesul se va face de pe străzile Mogoșoaia și Emil Cioran.

"Urmează să facem studiul de fezabilitate, apoi licitațiile pentru proiectul tehnic și execuție. Este un parking de cartier, care se adresează locuitorilor din zonă. Vor exista și câteva locuri pentru vizitatori. Ca fiecare parking din cele pe care le vom construi, și acesta va avea stație de încărcare pentru mașini electrice", a explicat viceprimarul Dan Tarcea, care luni are programată o prezentare a situației proiectelor de parcări din Cluj-Napoca.

În acest moment, orașul este pe cale să se îmbogățească cu încă un parking funcțional. Este vorba despre cel de pe strada Negoiu. "Conform graficului de lucrări depus la Primărie, lucrările vor fi terminate în luna noiembrie", a declarat primarul Emil Boc. Acest garaj trebuia terminat în 2015, dar firma care realiza lucrarea a dat faliment.

Două parkinguri clujene sunt în litigiu. Licitația pentru proiectul tehnic al parkingului de pe strada Primăverii 20 a fost contestată, la fel și licitația pentru execuția garajului suprateran din Hasdeu, unde Primăria este parteneră cu Universitatea "Babeș-Bolyai".

Săptămâna aceasta, primarul a anunțat însă că negocierile pentru crearea a două parkinguri subterane sunt avansate. Vorbim despre garajul de tip park&ryde de pe Calea Florești; acesta ar urma să se construiască sub o parcare existentă. Terenul aparține USAMV, care l-a concesionat proprietarilor hypermarketului Carrefour. De asemenea, discutăm și despre parkingul de sub Catedrala greco-catolică din Piața Cipariu, aflată în construcție.

Proiecte mai sunt destule, pe trei paliere. Se dorește să se construiască garaje de tip park-ryde la toate intrările în oraș, parcări pe schelet metalic (sau normale, în funcție de condiții), care să înlocuiască anostele construcții de tablă de după blocuri și parcări în zone pericentrale, care să absoarbă presiunea traficului din buricul târgului.

 

Comenteaza