Municipalitatea a încasat 90% din taxele şi impozitele pe 2010
- Scris de Luminita Silea
- 12 Ian 2011, 23:52
- Administraţie
- Ascultă știrea

DISTRIBUIE
Clujenii şi-au plătit taxele şi impozitele anul trecut în proporţie de 90%, a anunţat ieri primarul Sorin Apostu. Oficialul a declarat că începând cu 2011 oamenii au posibilitatea să evalueze şi activitatea funcţionarilor de la ghişeele de taxe şi impozite, unde au fost montate 10 dispozitive de tip “controlori de opinie”.
Edilul Sorin Apostu a ţinut să le mulţumească ieri clujenilor că şi-au plătit taxele şi impozitele locale în 2010, amintind că gradul de încasare a crescut în ultimii ani. Primarul a prezentat cifrele din 2008 până în prezent. Dacă acum trei ani s-au încasat peste 19,7 milioane de lei din impozitele plătite de persoanele fizice, în 2009 încasările au fost de peste 20 de milioane de lei, iar în 2010 au depăşit 27 de milioane de lei. În cazul persoanelor juridice, în 2008 s-au încasat din impozite şi taxe peste 38 de milioane de lei, în 2009, peste 40 de milioane de lei, iar în 2010, peste 48,8 milioane de lei. În 2010, 61% dintre persoanele fizice şi 43% dintre persoanele juridice şi-au achitat dările către primărie până la data de 31 martie şi au beneficiat de reducerea de 10% oferită de municipalitate, în marjele permise de Codul Fiscal. Primarul Sorin Apostu a mai anunţat că începând din această lună cetăţenii vor putea să acorde calificative serviciilor oferite de către funcţionari şi la ghişeele Direcţiei Taxe şi Impozite din Piaţa Unirii nr 1.
“Au fost montaţi «controlori de opinie» la fiecare ghişeu, iar clujenii pot la finalul întrevederii cu casierul să dea o notă serviciului public oferit de acesta. Aceşti «controlori» au fost realizaţi din resurse proprii, cu ajutorul colegilor de la strategii de informatizare şi al unui clujean care a creat programul şi l-a pus la dispoziţia municipalităţii în mod gratuit. Până acum, sistemul de «controlori de opinie» a fost folosit doar la ghişeele de la Centrul de Informare pentru Cetăţeni. Am observat că avem la nivelul instituţiei mai puţine reclamaţii, iar cetăţenii sunt mai mulţumiţi pentru că au posibilitatea să-şi spună un punct de vedere. De aceea, ne-am gândit să extindem sistemul”, a explicat Apostu.
“Au fost montaţi «controlori de opinie» la fiecare ghişeu, iar clujenii pot la finalul întrevederii cu casierul să dea o notă serviciului public oferit de acesta. Aceşti «controlori» au fost realizaţi din resurse proprii, cu ajutorul colegilor de la strategii de informatizare şi al unui clujean care a creat programul şi l-a pus la dispoziţia municipalităţii în mod gratuit. Până acum, sistemul de «controlori de opinie» a fost folosit doar la ghişeele de la Centrul de Informare pentru Cetăţeni. Am observat că avem la nivelul instituţiei mai puţine reclamaţii, iar cetăţenii sunt mai mulţumiţi pentru că au posibilitatea să-şi spună un punct de vedere. De aceea, ne-am gândit să extindem sistemul”, a explicat Apostu.
DISTRIBUIE
Comenteaza