Nebuloasa de pe Oaşului

Nebuloasa de pe Oaşului
Posibilităţile de finanţare în ce priveşte reabilitarea celor patru tronosane importante din municipiul Cluj-Napoca - străzile Oaşului, Borhanci, Făget şi Sf. Ioan - sunt tot mai reduse.

În cazul în care Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului nu va reuşi nici a treia oară să atribuie contractele pentru reabilitarea acestor patru artere din municipiul Cluj Napoca, Primăria se angajează să finanţeze, anul acesta, cel puţin modernizarea străzii Oaşului. Primarul interimar Radu Moisin recunoaşte însă că o astfel de chetuială va îngreuna foarte mult bugetul local.

Ministerul Dezvoltării Regionale anula, la finele anului trecut, pentru a doua oară, licitaţia privind reabilitarea unor drumuri de interes local. În pachetul licitatat de Minister erau incluse o serie de drumuri din judeţul Cluj (circa 200 de km) plus patru artere importante din municipiul Cluj Napoca - străzile Oaşului (3,1 km), Borhanci (3 km), Sf. Ioan (6,6 km) şi Făget (3,3 km). „Din informaţiile pe care le avem, ministerul nu a reuşit să soluţioneze această licitaţie din pricina condiţiilor impuse pentru finanţarea acestor lucrări. Băncile nu sunt dispuse să acorde credite firmelor intersate, dacă nu au garanţia că îşi pot recupera banii în timp util. Cred că printr-o eşalonare a creditelor pe un anumit număr de ani, băncile ar acorda mai uşor finanţarea pentru aceste lucrări", a subliniat primarul interimar al municipiului Cluj Napoca, Radu Moisin. El nu are însă nici o garanţie că Ministerul Dezvoltării va mai relua procedura de licitaţie, motiv pentru care, cel puţin pentru lucrările de modernizare a străzii Oaşului, se vor aloca fonduri din bugetul local.

„Pentru noi, strada Oaşului rămâne o prioritate zero, dat fiind faptul că aceasta se află într-o situaţie critică. Ca atare, dacă Ministerul nu se va ocupa să atribuie contractele de lucrări pentru aceste drumuri, din bugetul propriu, pe anul 2012, noi vom asigura finanţare pentru lucrările de modernizare a străzii Oaşului", a spus Moisin. Costurile prevăzute în studiul de fezabilitate pentru acest drum se ridică la 23.480.000 de lei, cu tot cu TVA.

„Este adevărat că pentru noi o astfel de cheltuială este extrem de costisitoare şi de aceea ne dorim ca Ministerul să soluţioneze licitaţia, însă, în ultimă instanţă, dacă nu vom avea de ales, vor asigura lucrările din bugetul propriu. Rămâne să vedem ce decizia va lua Ministerul", a spus Moisin.

 

 

Comenteaza