Nou deadline pentru sistemul de ticketing: primăvara lui 2015

Nou deadline pentru sistemul de ticketing: primăvara lui 2015
Autoritățile locale au înaintat vineri o nouă dată la care ar urma să fie implementat sistemul de ticketing, proiect amânat la nesfârșit.

Directorul Companiei de Transport Public (CTP), Liviu Neag, a afirmat în cadrul unei conferințe de presă că proiectul va fi inaugurat, cel mai probabil, în primăvara acestui an. El a precizat că întârzierea este datorată unor probleme întâmpinate pe parcurs. 

"Sunt multe dificultăți, problemele de racordări pe partea electrică, tot felul de situații și lucrări care au fost neprevăzute și care au creat unele dificultăți celor ce au realizat acest proiect european. Eu cred că până la urmă, cu toate dificultățile, va fi finalizat în această primăvară. Și decât să iasă un proiect incomplet, mai bine unul complet și în stare de funcțiune", a declarat el.

Într-o notă glumeață, Neag a specificat că principalul avantaj pe care sistemul îl va aduce este cel de a genera o mai bună contabilitate a veniturilor încasate de companie. 

"Sperăm asta și suntem pas în pas cu firma care lucrează la proiect și sperăm să vă putem prezenta acest proiect funcțional pe toată flotila noastră. Ce va însemna asta: vom ști la sfârșitul fiecărei zile și câți bani am câștigat", a spus el. 

Sistemul de ticketing este unul dintre proiectele cu scântei ale Clujului. Deși trebuia finalizat încă din vara lui 2014, a fost amânat la nesfârșit. Valoarea totală a investiţiei se ridică la 27 de milioane de lei, o parte fiind bani proveniţi din fonduri europene, iar restul, de la bugetul local. Licitaţia pentru proiect a fost câştigată în 2012 de către asocierea Ramb SRL - CS Vision, ambele din Braşov.

Proiectul presupune modernizarea a 87 de staţii de transport public și trebuia să includă 61 de automate self-ticketing, şapte centre de vânzare, 136 de validatoare pentru legitimaţiile de călătorie în staţii, 327 de validatoare în mijloacele de transport în comun, 20 de terminale portabile destinate supracontrolului ca modalitate de realizare a controlului, iluminat în 35 de staţii modernizate, nouă puncte de transfer a datelor şi o locaţie de management operaţional.

Unele automate de ticketing din oraş au fost deja vandalizate, deşi nici măcar nu au apucat să fie utilizate de către călători. Reprezentanţii Ramb asigură că pagubele produse de cei care au vandalizat staţiile vor fi reparate înaintea inaugurării proiectului.Proiectul vizează, pentru următorii cinci ani, o creştere a numărului de persoane care circulă cu mijloace de transport în comun, dar şi a reducerii timpului de călătorie în oraş.

 

Comenteaza