Noua pistă, 113 milioane de euro în oferta Romstrade
- Scris de Cosmina Fernoaga
- 05 Oct 2010, 23:34
- Administraţie
- Ascultă știrea

DISTRIBUIE
Compania controlată de boss-ul Blue Air, Nelu Iordache, se angajează să realizeze pista de 3.500 m în patru ani. Consiliul Judeţean va achita banii în 12 ani, cu o dobândă de 12,2%/an.
Proiectul noii piste a Aeroportului Cluj a fost împărţit în şapte contracte subsecvente. Primul implică lucrări la pistă până la lungimea de 2.100 de metri, iar Romstrade, companie controlată de patronul Blue Air, Nelu Iordache, s-a angajat să finalizeze această etapă în nouă luni. Întreaga lucrare trebuie predată în 48 de luni. Dacă societatea va îndeplini toate condiţiile de calificare şi va câştiga acest proiect, lucrările vor demara imediat, a anunţat reprezentanul Romstrade. Preţul total solicitat de Romstrade este de 484.514.736 de lei fără TVA, adică aproape 113 milioane de euro. Proiectul fusese evaluat iniţial la 120 de milioane de euro, ceea ce înseamnă că în urma licitaţiei s-a realizat o economie de 7 milioane de euro.
Comisia de licitaţie a deschis ieri oferta societăţii Romstrade, care împreună cu subcontractorul Irimat Cons SRL s-a angajat să finalizeze noua pistă de aterizare-decolare, de 3.500 de metri, în maxim 48 de luni, la preţul de 113 milioane de euro fără TVA. Fiind vorba despre un credit furnizor, Consiliul Judeţean (CJ) Cluj obţine un termen de graţie de doi ani de la semnarea contractului, urmând ca după această perioadă să înceapă să achite creditul, eşalonat, pe o perioadă de 12 ani, cu o dobândă anuală de 12,2%. Reprezentanţii Romstrade s-au prezentat la licitaţie cu o documentaţie extrem de voluminoasă (ambalată în aproximativ 13 pachete voluminoase). Preşedintele comisiei de licitaţie, Radu Bica, vicepreşedinte al CJ CLuj, a declarat că s-a verificat existenţa formularelor ce vizează calificarea societăţii, precum şi a celor care ţin de oferta tehnică şi cea financiară. “Deocamdată, e prematur să ne pronunţăm. Firma are documentele cerute, acum trebuie să mai verificăm şi valabilitatea lor. Dacă se impune, vom cere o serie de lămuriri. De abia peste câteva zile vom putea decide dacă firma este sau nu calificată. Pe lege, avem la dispoziţie maximum 20 de zile să dăm un răspuns”, a precizat Bica.
Proiectul noii piste de aterizare-decolare a fost împărţit în şapte contracte subsecvente. Fiecare dintre acestea implică o serie de lucrări. Primul contract vizează lucrări la pistă până la atingerea lungimii de 2.100 de metri. Celelalte se referă la bretele de legătură, căi de acces, sisteme de balizaj, continuarea pistei până la 3.500 de metri etc. În ofertă se precizează că primul contract subsecvent ar urma să fie finalizat în maxim nouă luni.
Vicepreşedintele CJ, Radu Bica, a mai precizat că firma va fi punctată în proporţie de 50% pentru oferta financiară. O pondere de 20% din punctaj va avea durata de execuţie propusă, 10% - dobânda anuală efectivă, 10% - durata creditului furnizor şi alte 10 procente vizează caracteristicile tehnice ale ofertei. Preşedintele CJ, Alin Tişe, susţine că, deşi spera să fie o concurenţă mult mai mare pentru acest proiect, se bucură că cel puţin o firmă puternică a venit cu o propunere concretă. “Să vedem dacă această ofertă se şi califică. Putem avea tot felul de surprize. Nu ar fi prea convenabil pentru noi, pentru că ar trebui să reluăm întreaga procedură, iar asta ne-ar întârzia cu încă vreo vreo patru luni”, a spus Tişe. “Din câte am înţeles, termenul pentru contestarea caietului de sarcini a expirat. Nu mai are cine să ne blocheze acum, de vreme ce nu a mai concurat nimeni la licitaţie. Conform Ordonanţei nr. 34, firmele care nu participă nu pot contesta rezultatul unei licitaţii”, a completat liderul CJ.
Reprezentanţii Romstrade, Alin Niculae Ştefan şi Alexandru Ioan Ştefăniţă, au precizat că societatea e pregătită pentru acest proiect. “Dacă ne calificăm, ne putem apuca de treabă imediat după ce semnăm contractul”, au anunţat aceştia.
Grupul Blue Air – Romstrade îşi face aeroport
Gheorghe Răcaru, directorul de strategie şi dezvoltare al grupului de firme care include companiile Blue Air şi Romstrade, a declarat pentru zf.ro că grupul va începe anul viitor investiţii de 200 de milioane de euro în construcţia unui aeroport în localitatea Adunaţii Copăceni din apropierea Bucureştiului. “Avem aproape toate avizele necesare pentru a demara construcţia aeroportului, care ar putea începe cel mai devreme în primăvara anului viitor. Va dura doi ani pentru a deveni operaţional”, a precizat Răcaru. Aeroportul va fi operat de Infra Group, companie înfiinţată anul acesta, deţinută de Romstrade (75%) şi Blue Air (25%).
Comisia de licitaţie a deschis ieri oferta societăţii Romstrade, care împreună cu subcontractorul Irimat Cons SRL s-a angajat să finalizeze noua pistă de aterizare-decolare, de 3.500 de metri, în maxim 48 de luni, la preţul de 113 milioane de euro fără TVA. Fiind vorba despre un credit furnizor, Consiliul Judeţean (CJ) Cluj obţine un termen de graţie de doi ani de la semnarea contractului, urmând ca după această perioadă să înceapă să achite creditul, eşalonat, pe o perioadă de 12 ani, cu o dobândă anuală de 12,2%. Reprezentanţii Romstrade s-au prezentat la licitaţie cu o documentaţie extrem de voluminoasă (ambalată în aproximativ 13 pachete voluminoase). Preşedintele comisiei de licitaţie, Radu Bica, vicepreşedinte al CJ CLuj, a declarat că s-a verificat existenţa formularelor ce vizează calificarea societăţii, precum şi a celor care ţin de oferta tehnică şi cea financiară. “Deocamdată, e prematur să ne pronunţăm. Firma are documentele cerute, acum trebuie să mai verificăm şi valabilitatea lor. Dacă se impune, vom cere o serie de lămuriri. De abia peste câteva zile vom putea decide dacă firma este sau nu calificată. Pe lege, avem la dispoziţie maximum 20 de zile să dăm un răspuns”, a precizat Bica.
Proiectul noii piste de aterizare-decolare a fost împărţit în şapte contracte subsecvente. Fiecare dintre acestea implică o serie de lucrări. Primul contract vizează lucrări la pistă până la atingerea lungimii de 2.100 de metri. Celelalte se referă la bretele de legătură, căi de acces, sisteme de balizaj, continuarea pistei până la 3.500 de metri etc. În ofertă se precizează că primul contract subsecvent ar urma să fie finalizat în maxim nouă luni.
Vicepreşedintele CJ, Radu Bica, a mai precizat că firma va fi punctată în proporţie de 50% pentru oferta financiară. O pondere de 20% din punctaj va avea durata de execuţie propusă, 10% - dobânda anuală efectivă, 10% - durata creditului furnizor şi alte 10 procente vizează caracteristicile tehnice ale ofertei. Preşedintele CJ, Alin Tişe, susţine că, deşi spera să fie o concurenţă mult mai mare pentru acest proiect, se bucură că cel puţin o firmă puternică a venit cu o propunere concretă. “Să vedem dacă această ofertă se şi califică. Putem avea tot felul de surprize. Nu ar fi prea convenabil pentru noi, pentru că ar trebui să reluăm întreaga procedură, iar asta ne-ar întârzia cu încă vreo vreo patru luni”, a spus Tişe. “Din câte am înţeles, termenul pentru contestarea caietului de sarcini a expirat. Nu mai are cine să ne blocheze acum, de vreme ce nu a mai concurat nimeni la licitaţie. Conform Ordonanţei nr. 34, firmele care nu participă nu pot contesta rezultatul unei licitaţii”, a completat liderul CJ.
Reprezentanţii Romstrade, Alin Niculae Ştefan şi Alexandru Ioan Ştefăniţă, au precizat că societatea e pregătită pentru acest proiect. “Dacă ne calificăm, ne putem apuca de treabă imediat după ce semnăm contractul”, au anunţat aceştia.
Grupul Blue Air – Romstrade îşi face aeroport
Gheorghe Răcaru, directorul de strategie şi dezvoltare al grupului de firme care include companiile Blue Air şi Romstrade, a declarat pentru zf.ro că grupul va începe anul viitor investiţii de 200 de milioane de euro în construcţia unui aeroport în localitatea Adunaţii Copăceni din apropierea Bucureştiului. “Avem aproape toate avizele necesare pentru a demara construcţia aeroportului, care ar putea începe cel mai devreme în primăvara anului viitor. Va dura doi ani pentru a deveni operaţional”, a precizat Răcaru. Aeroportul va fi operat de Infra Group, companie înfiinţată anul acesta, deţinută de Romstrade (75%) şi Blue Air (25%).
DISTRIBUIE
Comenteaza