NU se scumpesc bilete pentru transportul în comun din Floreşti. Primăria dă 1.5 milioane lei către CTP. USR a votat împotrivă

NU se scumpesc bilete pentru transportul în comun din Floreşti. Primăria dă 1.5 milioane lei către CTP. USR a votat împotrivă

Primăria Florești va plăti compensații către Compania de Transport Public (CTP), în vederea pierderilor suferite din cauza pandemiei, pentru a nu fi majorate tarifele biletelor și abonamentelor.

Abonează-te pe   Poza noua 31.03.2021
Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitează pagina principală ZIUA DE CLUJ

Așadar, luni, 7 iunie 2021, în ședința extraordinară a Consiliului Local Florești, pe „masa” consilierilor s-a aflat Proiectul de hotărâre din 04.06.2021 privind modificarea Contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public locali de călători încheiat între Asociația Metropolitană de Transport Public Cluj și Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA.

Dezbaterea pe această temă a durat minute bune. Edilul Floreștiului, Bogdan Pivariu, a precizat că CTP a calculat aceste pierderi doar pentru comuna Florești, iar suma de 1,52 milioane de lei este un maxim pe care compania îl poate cere pentru anul 2021, doar în cazul în care lucrurile merg la fel ca și până acum.

„Compensația de exploatare anuală, este la maximul de 1,523,452 de lei, nu de patru milioane așa cum s-a vehiculat. Aceasta este suma maximă de compensat pentru anul 2021, în cazul în care lucrurile se vor derula la fel ca până acum, în condiții de pandemie. Noi, cei din administrația locală, ne dorim să încurajăm mijlocul de transport în comun.

Acești 1,5 milioane reprezintă maximul care se poate cere în momentul acestui an, din cauza acestei pandemii. Am cerut o simulare pentru Florești, în primul trimestru al anului, iar aceasta a arătat compensația care ar fi revenit Floreștiului pentru transportul public în comun, fiind de aproximativ 270.000 de lei”, a explicat Pivariu.

Consilierii alianței USR-PLUS s-au arătat împotriva proiectului, spunând că datele sunt neclare, iar timpul a fost prea scurt, ședința extraordinară fiind anunțată abia vineri, 4 iunie.

„Ne-a fost prezentată o formulă generală de calcul după care se calculează rentabilitatea. Am înțeles că trebuie să contribuim pentru că a fost an pandemic, dar nu știm care este ponderea pe care noi o acoperim. Ne-ar fi plăcut să avem o formulă de calcul pe Florești, să vedem pierderile pe Florești. Nu dorim să nu finanțăm, dar am dori să știm cum contribuim noi la recuperarea acestor pierderi”, a spus consilierul USR-PLUS, Dan Dehenes.

În dezbatere a intervenit și Marius Todoran, tot de la USR-PLUS. „Mi-ar fi plăcut să primim și contractul inițial semnat, dintre CTP și Florești. Este important să înțelegem tot contextul. Vrem să înțelegem toată logica după care se solicită acest sprijin, să votăm informat. Sunt prezentate calcule, dar sunt foarte generale. Alocările, care sunt importante, vor avea implicații asupra tuturor floreștenilor, nu doar a celor care circulă cu autobuzul sau cu mijloace de transport în comun. După vot, voi mai interveni”, a afirmat Todoran.

Pivariu a replicat și i-a sugerat să intervină la acel moment, și nu după vot. „Mi se pare o opțiune foarte interesantă să aflați informații după vot. Este decizia dumneavoastră totuși”, a spus primarul comunei Florești. Consilierul USR-PLUS i-a explicat că, după vot mai are doar observații, nu că va mai cere informații.

„Lucrurile încet revin spre normalitate, și așa cum, această companie, înainte de pandemie, nu înregistra pierderi, probabil că după ce vom reveni la traficul dinainte, ei nu vor înregistra pierderi, iar noi nu vom fi nevoiți să plătim aceste compensații. Nu suportăm noi pierderi pentru Cluj, fiecare UAT are calculat ceea ce trebuie să compenseze pentru proprii cetățeni.

Referitor la ședința de extraordinară, caracterul și necesitatea urgenței au stat la baza deciziei mele de a convoca ședința vineri. S-au purtat discuții și cu CTP și cu avocații lor, pentru a avea toate datele și avea câteva zile pentru consultare. Sper să nu mai întâmpinăm urgențe pe viitor, pentru că în urma acestei hotărâri de consiliu, pe acest proiect, va ajunge mandatat primarul pentru a reprezenta punctul de vedere al UAT-ului într-o ședință AGA, care va produce efecte juridice”, a adăugat primarul Floreștiului.

În ceea ce privește introducerea unei rute, în Valea Gârbăului și Răzoare, Pivariu a ținut să precizeze că nu este vorba de necolaborarea companiei de transport, ci este vorba despre niște greșeli urbanistice, care nu permit introducerea autobuzelor.

„În momentul de față lucrăm la această problemă. Chiar am depus un proiect spre avizare la siguranța circulației, care să ne permită să tratăm acele puncte pentru a introduce ruta în acea zonă. Avem sprijinul necondiționat al companiei de transport pentru acest lucru. De asemenea, aceștia s-au deplasat cu un autobuz cu care s-ar încadra în dimensiunile din acea zonă, tocmai pentru a putea stabilit ce este de făcut acolo”, a adăugat primarul celei mai mari comune din țară.

În cele din urmă au fost 12 voturi „pentru” și 7 voturi „împotrivă”, iar proiectul a fost aprobat.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Loading...
Comenteaza