O nouă amânare pentru desemnarea constructorului tunelului pe sub Meseș de pe Autostrada Transilvania
- Scris de Ziua de Cluj
- 30 Sep 2024, 15:34
- Administraţie
- Ascultă știrea

CNAIR a amânat desemnarea constructorului pe „lotul Meseș” cu două săptămâni, până pe 15 octombrie.
Compania de Drumuri avea ca termen data de 30 septembrie pentru desemnarea câștigătorului pe lotul Meseș, de pe Autostrada Transilvania, cel mai scump lot de autostradă din România.
Contractul pentru secțiunea care include și tunelul Meseș de 3 kilometri are o valoare estimată cuprinsă între 7,4 și 8,8 miliarde lei.
Licitația pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău cu tunel de 3 kilometri la Meseș a fost lansată în urmă cu mai bine de un an, pe 10 februarie 2023, iar la finalul lui august 2023 au fost depuse 7 oferte: UMB, asociat cu EuroAsfalt din Bosnia Herțegovina pentru experință la tuneluri (Asocierea de pe A1 Lugoj – Deva), WeBuild și cinci constructori din Turcia: Ictaș, Nurol, Mapa, Makyol – Ozaltin și Tekfen (Ozaltin a depus singura ofertă pentru viaductele de la Nădășelu și Topa Mică scoase din contractul cu UMB). Ictas și Tekfen nu au contracte semnate cu CNAIR, iar Mapa (în asociere cu Cengiz) a început lucrările pregătitoare la Boița pe lotul 2 Boița – Cornetu de pe A1 Sibiu – Pitești.
Tunelul Meseș are o lungime de 2,8 kilometri și două galerii. Viteza de proiectare este de 120 km/h.