O nouă problemă pentru traficul din Cluj. Un pod s-ar putea închide timp de un an

O nouă problemă pentru traficul din Cluj. Un pod s-ar putea închide timp de un an

Se pregăteşte şantierul pentru reconstrucția celui mai îngust pod din Cluj-Napoca, însă constructorul pune o condiţie care va încurca traficul auto în zonă. 

Este vorba despre Podul Porţelanului, din zona Pieţei 1 Mai, a cărui reconstrucție costă 1,1 milioane de euro. Termenul de realizare a lucrării este de 12 luni. În prezent se efectuează relocarea reţelei de electricitate, urmând ca apoi să se poată trece efectiv la reconstrucţia podului. Este totuşi o problemă: constructorul cere închiderea totală a circulaţiei auto în perioada şantierului.

"La Podul Porţelanului mai există o relocare pe care trebuie să o facă Electrica: să mute cablurile. Este însă o presiune uriaşă din partea constructorului care cere şi spune explicit că numai cu închiderea traficului poate să lucreze. Eu am cerut un raport foarte detaliat pe chestiunea aceasta pentru că eu am pornit de la premisa că lucrările să poată fi făcute sub trafic, fără închiderea circulaţiei.

Urmează  ca această solicitare expresă făcută de către constructor să fie analizată de către specialişti şi să găsim o soluţie fără închiderea traficului pe pod. Toţi experţii au trimis hârtii primăriei că nu se pot face lucrările sub trafic. Vom vedea după ce termină Electrica", a declarat primarul Emil Boc, la ZIUA LIVE. 

Podul Porţelanului va fi nou, cu două benzi

Se va construi un pod nou de 62 m, cu trei deschideri: 8,76 m + 35,94 m + 8,76 m. Zidurile întoarse ale culeelor (infrastructura de la capătul podului ce preia sarcinile transmise de suprastructură, n. red.) vor avea 4,2 m. Podul va asigura circulația pe două benzi cu lățimea de 7,8 m carosabil. Trotuarele vor fi de 1,2 m lățime pe ambele laturi. Se va amenaja şi o pistă pentru biciclete. Lățimea va fi de 10,8 m. 

Reabilitarea podului existent şi realizarea unuia nou au fost estimate la 5,3 milioane de lei, din care 4,5 milioane reprezintă costurile lucrărilor de construcţie-montaj. Lucrările de proiectare au fost realizate de VCE Vienna Consulting Engineering.

Licitația pentru execuție, după depunerea unei contestații la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, a fost adjudecată de Diferit Cluj. Este aceeași firmă care a construit noul pod Traian, în perioada 2016-2017 şi care va moderniza Podul N, de la ieşire spre Floreşti. 

Podul face legătura între strada Porțelanului pe malul drept și străzile Nădășel și Alexandru Sahia pe malul stâng. Acesta a fost construit în 1940 și reabilitat în 1970, deservind aprovizionarea pentru fabrica de porțelan, astfel că lățimea părții carosabile este de 4 m, cu doar un singur fir de circulație.

Semafor pe actualul pod

Având în vedere creșterea valorilor de trafic în zona strada Nădășel - Podul Porțelanului - strada Porțelanului, până la realizarea noului pod care să permită circulația concomitent în ambele sensuri, municipalitatea a amplasat un semafor mobil.

De asemenea, s-a schimbat prioritatea în zonă, astfel încât să fie posibilă degajarea circulației de pe pod. Prin urmare, strada Nădășel a devenit fără prioritate și s-au amplasat două indicatoare rutiere "Stop" de o parte și de cealaltă a intersecției cu str. Alexandru Sahia.

Comenteaza