Oraşul s-a legat pe şine de zona industrială

Oraşul s-a legat pe şine de zona industrială
Linia de tramvai pe traseul Piaţa Gării - Bd. Muncii este circulabilă de luni, însă cu restricţii de viteză la podul peste Nadăş, care va fi refăcut în cadrul altui proiect european.

Ruta a fost testată de Emil Boc, fericit că s-a lăsat convins să păstreze tramvaiul în oraş. A lăudat constructorul Swietelsky pentru că a fost de cuvânt şi că a terminat în august lucrarea la traverse. L-a gratulat şi pe fostul primar Sorin Apostu pentru că a pornit proiectul cu bani europeni, dar şi pe fostul edil Radu Moisin pentru că a ales culoarea bună pentru noile tramvaie.

A venit chiar şi cu un tricou mov, în semn de susţinere. L-a felicitat şi pe actualul viceprimar Şurubaru pentru că a lucrat mult pe teren pentru ca şinele să fie circulabile. Traseul de 22,6 km, din Mănăştur până pe Bd. Muncii este acum total funcţional. Ieri a fost dat oficial în circulaţie şi tronsonul Piaţa Gării - Bd. Muncii, cu turul oficial pe ruta reabilitată cu bani europeni efectuat alături de Liviu Neag, directorul Regiei Autonome de Transport Urban Călători (RATUC), de secundul său Gheorghe Şurubaru, de directori şi de şefi din primărie.

„Tramvaiul există în oraş din 1987. După revoluţie au efost numeroase discuţii pentru renunţarea la acest mijloc de transport. În 2004 am refuzat să-l scoatem împreună cu directorul Neag şi cu directorul tehnic Sorin Apostu. Pentru că pentru modernizare cheltuielile erau mari am mers pe fonduri europene. Eram premier când primarul Apostu a demarat proiectul. Acum este gata. În completarea şinelor modernizate avem celălalt proiect de refacere a tramei stradale, de 20 de milioane de euro, pentru care până la finalul lunii august se pot depune oferte la licitaţia de execuţie. Prin acesta vom reface şi patru poduri, dintre care care şi acesta peste Nadăş, de pe traseul tramvaiului, care acum a fost făcut provizoriu pentru a deservi linia. Nu se compară zgomotul şi economia de întreţinere, dar nici confortul care a rezultat după efectuarea lucrărilor la şine", a declarat Boc.

Edilul a ţinut să menţioneze că a venit îmbrăcat cu un tricou mov pentru a susţine alegerea lui Moisin în materie de culoare a noilor tramvaie achiziţionate de primărie pentru a deservi linia modernizată. „Firma a fost de cuvânt şi merită felicitată pentru a terminat lucrările când a promis. Îl felicit şi pe viceprimarul Gheorghe Şurubaru pentru a lucrat mult pe teren pentru acest proiect", a adăugat Boc. În timpul călătoriei cu tramvaiul, a făcut şi fotografia de grup cu toţi cei care au muncit la acest proiect.

Modernizarea şinelor de tramvai a costat 128 de milioane de lei pentru ambele tronsoane. Directorul tehnic al Primăriei Cluj-Napoca, Virgil Poruţiu, managerul de proiect, a explicat că, deşi pe ambele tronsoane s-au efectuat lucrări suplimentare (cu acelaşi constructor, de sute de mii de lei), în final s-au făcut note de renunţare în contractul iniţial, iar preţul va ajunge sub valoarea licitată, de 104 milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată, pentru ambele tronsoane ale liniei de tramvai.

Neag a menţionat că timpul de călătorie pe şinele modernizate s-a redus la 20-25 de minute din Mănăştur în Piaţa Gării şi la 20 de minute din Piaţa Gării până în Bd. Muncii, chiar dacă pe acest tronson există restricţii de viteză pe o porţiune de 70 m aferentă podului peste Nadăş. „Timpul s-a redus cu 60-70%. Acum, că s-a dat în circulaţie şi tronsonul II al liniei de tramvai, 30% din traficul de călători din oraş va fi preluat de tramvai. Vorbim în perioadele pline de 400.000 de călători, media pe zi, plătitori la RATUC care circulă în oraş. Peste 100.000 merg cu tramvaiul zilnic. La testul cu tramvaiul, pe noile şine care duc de la Gară spre Bd. Muncii, timpul de călătorie a fost sub 20 de minute.

Nemulţumiţi că îşi rup maşinile

Riverani din cartierul Iris au salutat finalizarea proiectul, însă spun că în continuare îşi distrug maşinile pe traseul Gară - Bd. Muncii, având în vedere şi modernizările la tramvai, mai ales în zona podului peste Nadăş. „Este de apreciat că s-au modernizat şinele, dar s-a păstrat o diferenţă de nivel între traseul acestora şi partea carosabilă. Bine că nu mai există ambuteiajele generate de lucrări. În zona podului sunt încă probleme şi sperăm ca primăria să aibă în vedere corectarea lor, în aşa fel încât noi, riveranii, să nu ne rupem maşinile", au semnalat cetăţenii din Iris, pentru ZIUA de CLUJ.

 

Comenteaza