Parkingul de la aeroport, aprobat de Primărie. În două etape

Parkingul de la aeroport, aprobat de Primărie. În două etape
Parcarea supraterană de la aeroport va avea în primă fază 492 de locuri de parcare, urmând să fie extinsă în maximum trei ani până la 1.400 de locuri.

Proiectul parkingului suprateran din incinta Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca (AICN) a fost avizat ieri de primărie, la şedinţa Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului şi Urbanism (CTATU). Aceasta după ce proiectanţii au modificat documentaţia conform exigenţelor specialiştilor din comisie, care nu au agreat săptămâna trecută propunerea. Directorul aeroportului, David Ciceo, care a fost prezent la şedinţa de urbanism de ieri, a explicat că este vorba despre o investiţie în două etape, care se va realiza de către UTI, pe terenul concesionat în acest sens de Consiliul Judeţean Cluj.
Parcarea supraterană aflată în planul AICN este inclusă într-un proiect mai amplu, pe care instituţia l-a atribuit societăţii UTI Management&Hotels. Contractul implică realizarea în incinta aeroportului a unui hotel, dar şi a 2.000 de locuri de parcare (la sol, prin extinderea platformei de parcare şi într-un parking suprateran).

După ce săptămâna trecută proiectul parkingului a fost respins, proiectanţii de la Top Proiect au prezentat ieri comisiei de urbanism o nouă variantă, îmbunătăţită, conform recomandărilor specialiştilor CTATU. Proiectanţii au propus un traseu pietonal acoperit între viitorul parking şi aerogară, pentru pasageri, şi au renunţat la locurile de parcare de la sol, aferente noii clădiri. De asemenea, au retras clădirea cu cinci metri faţă de limita de proprietate a aeroportului (iniţial parkingul fusese proiectat la doi metri). Primarul a cerut construirea clădirii parkingului, cu parter, două etaje şi unul retras, cu retragere până la limita terenului concesionat, cu încă 1,90 metri.

Prezent la şedinţa de urbanism de ieri, directorul aeroportului, David Ciceo, a explicat că, deocamdată, pe terenul concesionat UTI există nişte clădiri care în etapa a doua a investiţiei vor fi demolate. "Pentru a mai retrage clădirea parkingului este nevoie de demolarea unui depozit al Petrom din zonă. Ei oricum au un plan de modernizare şi sunt pregătiţi să renunţa la respectivul depozit. Cred că acest lucru se va întâmpla în maximum un an", a subliniat Ciceo.

Proiectanţii de la Top Proiect au mai explicat că faţada clădirii parkingului va fi realizată în a doua etapă a investiţiei. "Auzim pentru prima dată că sunt două etape ale proiectului", a subliniat primarul Sorin Apostu. În replică, directorul aeroportului a declarat că pe terenul concesionat UTI se află mai multe clădiri care vor fi demolate după expirarea contrcatelor de închiriere şi că în acel moment clădirea parkingului suprateran va fi extinsă.

O altă nemulţumire a arhitecţilor din CTATU s-a legat de faptul că accesul pietonal acoperit, care ar trebuie să lege parkingul de aerogară, nu este configurat pe planşe, solicitând în acelaşi timp ca respectivul trotuar înălţat acoperit să fie prelungit în aşa fel încât să deservească ambele terminale ale aeroportului. "Imaginea clădirii ar trebuie îmbunătăţită prin plantarea de brazi sau molizi", a cerut arhitectul Adrian Iancu, membru CTATU. Mai mult, primarul a solicitat şi corelarea faţadelor viitoarei construcţii cu cele frumoase ale terminalelor. "Faţa ar trebuie să fie frumoasă şi punct", a completat Iancu. Arhitectul a subliniat că din documentaţie lipseşte partea a doua a proiectului, cea cu extinderea parkingului.

"Toate acestea vor fi lămurite la etapa de autorizare şi se vor aviza conform cerinţelor comisiei", a menţionat primarul Sorin Apostu.

În final, CTATU a avizat proiectul parcării supraterane de la aeroport. Parkingul se va realiza în partea stângă a vechii aerogări. Proiectanţii de la Top Proiect au explicat pentru ZIUA de CLUJ că în etapa I construcţia va avea 492 de locuri de parcare şi o platformă temporară de parcare cu 648 de locuri. "În a doua etapă clădirea parkingului suprateran va fi extinsă până la 1.400 de locuri de parcare. În prezent, există patru corpuri de clădire pe teren, pentru care există contracte de închiriere pe trei ani. Este vorba despre DHL, Petrom şi firma de catering. După expirarea contractelor, corpurile vor dispărea şi va continua etapa a doua a parkingului suprateran", au menţionat proiectanţii.

 

 

Comenteaza